シャンドン、マクラーレン・ホンダ・フォーミュラ・ワン(TM)チームの新たな公式パートナーに決定
シャンドン、マクラーレン・ホンダ・フォーミュラ・ワン(TM)チームの新たな公式パートナーに決定
AsiaNet 62006
ロンドン、2015年10月1日/PRNewswire/ --
シャンドン(Chandon)社は本日、大いに期待される新たなパートナーシップを、マクラーレン・ホンダ・フォーミュラ・ワン(McLaren Honda Formula 1)チームとの間で締結したと発表しました。F1史上最も成功しているチームの1つ、マクラーレンが、限りない挑戦精神を持つ生命力溢れるスパークリング・ワイン、シャンドンと手を結びます。このパートナーシップは、シャンドンの寛容な精神や、同社が重んじる「生きる喜び(joie de vivre)」や、人生に対する大らかなアプローチなどを完璧に体現しています。
マルチメディアのニュースリリースは:
http://www.multivu.com/players/English/7639951-chandon-mclaren-honda-f1-partner/
全世界における長期的な協力関係となる今回のパートナーシップは、かの有名なマクラーレン・ホンダのF1チームへ、シャンドンの煌めく(sparkling)価値観をもたらします。
パートナーシップは、本日、英国サリー州ウォーキングにあるマクラーレン・テクノロジー・センター(McLaren Technology Centre)で正式に締結され、モエ・ヘネシー(Moet Hennessy)の会長兼CEO、クリストフ・ナバール(Christophe Navarre)氏と、マクラーレン・テクノロジー・グループ(McLaren Technology Group)の会長兼CEO、ロン・デニス(Ron Dennis)氏が調印しました。
シャンドンとマクラーレン・ホンダF1チーム:業界を代表する2社が長期的協力関係を締結
F1レースはスリルに満ちた国際的なスペクタクルです。マクラーレン・ホンダF1チームの情熱と、同チームの伝説的な優勝者達は長きにわたってその中心を占めてきました。
2015年F1シーズンの開始にあたってマクラーレンとホンダは、パートナーとしてレース・トラックへ戻りました。このパートナーシップはモータースポーツの歴史上、最も強力であったペアを再び結びつけました。1988年から1992年にかけてマクラーレンとホンダは、世界選手権で8回、グランプリで44回の優勝を飾り、ポールポジションを53回獲得し、最速ラップを30回記録しました。これらを全て、わずか80回のグランプリで達成したのです。
「このスポーツの国際的なステージに立ってきた多くのチャンピオン達をはじめとする大勢の努力こそが、マクラーレン・ホンダF1チームの物語を特徴づけています。一瞬のチャンスをつかみ、常に新たな挑戦を歓迎するチームです。」と、クリストフ・ナバール氏はコメントしています。「マクラーレン・ホンダF1チームと組むことはシャンドンにとってこの上ない喜びです。今回のパートナーシップは、世界中で私たちのファンを一堂に集め、この結びつきの深みを楽しんでもらうことを可能にする、非常に豊かな新しい機会です。」
ロン・デニス氏は次のようにコメントしています。「モエ・ヘネシーが、シャンドンを通してマクラーレン・ホンダのチームと手を結び、ユニークな長期的パートナーシップを結ぶ決意をしたのは、実に素晴らしいことです。シャンドンとマクラーレンは、あらゆる活動において革新をもたらすことに情熱を抱き、ユニークなスタイルやアプローチを持つという点で共通しており、両者の相性は素晴らしいものです。高名なモエ・ヘネシーのブランド・ラインの中でも最もアイコニックなブランドの一つ、シャンドンとパートナー関係を結べることは、マクラーレン・ホンダの全員にとって非常に大きな名誉です。」
シャンドン社はこのような、優れた、実り多い出会いを呼び込む、寛容と協力の精神を礎に築かれました。著名なワイン専門家であったルノー・ポワリエ(Renaud Poirier)は、スパークリング・ワインの製造に最も適した土壌を求めて、世界へ探求の旅に出ました。彼は最初、1959年にアルゼンチンのメンドーザに到着し、同地のワイン醸造家達と協力して、フランスのワイン造りのノウハウを現地に適用しました。この多様な寛容性と、他とは異なる方法を受け入れるおおらかさが、新たな特筆すべき現地産スパークリング・ワインの数々へと結実しました。それから55年が経過した今日、シャンドンはアルゼンチン(1959)、米国(1973)、ブラジル(1973)、オーストラリア(1986)、インド(2013)、中国(2014)に葡萄農園を所有しています。信頼と尊敬を集めるブランド、シャンドンのワインは世界中で楽しまれています。
シャンドンとマクラーレン
時間、そして最新のテクノロジーの価値を理解することにかけて、マクラーレンとシャンドンの右に出るものはありません!比類無いレース・カーとマクラーレンが一体になって、シャンドンの場合はワイン造りのノウハウと、ワイン造りの完成を目指した世界中での探求というかたちでー両者はともに挑戦精神と、申し分のないイノベーションに立脚しています。
困難なレースの後、良い一日の終わりーどのような時でも祝い、楽しみ、くつろぐ理由はあるものです!シャンドンは、人生、そして人生が隠し持つ数々の美しい機会に寛容であることで生まれる様々な瞬間に祝杯をあげるのに最適な、煌めく一杯です。
シャンドンとマクラーレン・ホンダは、世界で最も国際的な都市の数々に展開しています。F1は5大陸の19ヵ国以上で開催されており、シャンドンは6ヵ国でワインを製造し、そのワインは5大陸で販売されています。
シャンドンについて
LVMHグループの一員であるモエ・ヘネシーの中でもシャンドンは、最もアイコニックなブランドの一つです。生き生きとしたカジュアルかつシックな新感覚のスパークリング・ワイン、シャンドンは、のびのびとした大らかな精神、そして真の絆をつくり出したいとの望みに拠って立ち上げられました。シャンドンはフランスの伝統的なワイン造りのノウハウを地元の製造技術に適用しており、今日では世界中に6箇所のワイナリーを所有しています。アルゼンチン、米国、ブラジル、オーストラリア、インド、中国にあるこれらのワイナリーはいずれも、シャンドンが、同ブランドのスパークリング・ワインを製造するのに最も適した土壌を求めて世界中を旅した結果です。
マクラーレン・ホンダF1チームについて
マクラーレン・チームは1963年に、ニュージーランドのレース・ドライバー、ブルース・マクラーレン(Bruce McLaren)によって設立されました。マクラーレンは世界選手権で20回、グランプリで180回以上優勝しています。マクラーレンは現在、F1で最も成功を収めているチームの1つとして、また世界で最も輝かしいハイテク・ブランドの1つとして世界的に知られています。
マクラーレン・ホンダとシャンドンは、2016年のF1シーズンよりパートナーシップを開始します。
(日本語リリース:クライアント提供)
Chandon Becomes the New Official Partner of the Mclaren Honda Formula 1(TM) Team
PR62006
LONDON, Oct. 1, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Chandon announces an exciting new partnership with the McLaren Honda Formula 1
Team, signed today. As one of the most successful teams in Formula 1 history
McLaren meets Chandon, the vibrant sparkling wine with a boundless conquering
spirit. The partnership perfectly highlights Chandon's open spirit, 'joie de
vivre' and spontaneous approach to life.
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/players/English/7639951-chandon-mclaren-honda-f1-partner/
The partnership is a long-term, global collaboration that will bring Chandon's
sparkling attitude to the famous McLaren Honda Formula 1 Team.
The partnership was made official today at the McLaren Technology Centre in
Woking, Surrey, England. It was signed by Christophe Navarre, Chairman and CEO
of
Moet Hennessy, and Ron Dennis, McLaren Technology Group Chairman and CEO.
Chandon and the McLaren Honda Formula 1 Team: two icons unite for a long-term
collaboration
Formula 1 racing is a thrilling international spectacle, and the McLaren Honda
Formula 1 Team's passion and legendary champions have long been at the heart of
it all.
McLaren and Honda returned to the racetrack as partners at the start of the
2015 Formula 1 season. The partnership reunites one of the most dominant
pairings in motorsport history: between 1988 and '92 McLaren and Honda won
eight world championships and 44 grands prix, took 53 pole positions and set 30
fastest laps - all in just 80 grands prix.
"The McLaren Honda Formula 1 Team's story is characterized by human endeavor,
filled with heroic champions who have stood on sport's global stage. This is a
team that seizes the moment and remains open to new challenges," said
Christophe Navarre. "Chandon couldn't be happier to partner with the McLaren
Honda Formula 1 Team. This is a rich new occasion to bring our fans together
around the world, and to enjoy the depth of this connection."
Ron Dennis said: "It is extremely exciting that Moet Hennessy has chosen to
join with the McLaren Honda team through Chandon to form a unique, long-term
partnership. The fit between Chandon and McLaren Honda is a natural one with
both sharing a passion to innovate in whatever we do, combined with a unique
style and approach. It is a great privilege for everyone at McLaren Honda to
partner with Chandon, one of the iconic brands in the prestigious Moet Hennessy
portfolio."
Chandon was founded on this spirit of openness and collaboration: the kind that
invites outstanding, fruitful encounters. Renowned oenologist Renaud Poirier
set out to explore the world and find the best terroirs to create sparkling
wines. He first arrived in Mendoza, Argentina in 1959 and collaborated with
local winemakers, adapting traditional French winemaking know-how to local
varieties. The result, thanks to this versatile openness and laid-back approach
to doing things differently, was an exceptional new breed of local sparkling
wines. Today, more than 55 years later, Chandon's vineyards are present in
Argentina (1959), the US (1973), Brazil (1973), Australia (1986), India (2013)
and China (2014). An authentic and respected brand, Chandon wines are enjoyed
around the world.
Chandon and McLaren
No one knows how to embrace the times - and cutting-edge technology - like
McLaren and Chandon! Both incorporate their conquering spirit and impeccable
innovation: McLaren with its unparalleled racing cars, and Chandon in its
winemaking savoir-faire and global search for perfection in crafting its wines.
There is always a reason to celebrate, enjoy and unwind, whether at the end of
a challenging race, or the end of a good day! Chandon is the perfect sparkling
toast for the moments that are made possible when you remain open to life and
the beautiful opportunities it has in store.
Together, Chandon and McLaren Honda are present in the world's most
cosmopolitan cities. Formula 1 is in 19 countries across five continents, and
Chandon produces its wine in six countries, and is also available across five
continents.
About Chandon
Chandon is one of the iconic Maisons of Moet Hennessy, which is part of the
LVMH group. A vibrant and casually chic new breed of sparkling wine, Chandon
was founded with a spontaneous, open spirit and a desire to create genuine
connections. Adapting French traditional winemaking know-how to local craft,
Chandon today has six wineries worldwide. Each one is the result of the
Maison's travels around the globe to find the best terroirs for creating its
sparkling wines: Argentina, the US, Brazil, Australia, India and China.
About McLaren Honda Formula 1 Team
New Zealand racing driver Bruce McLaren founded the McLaren team in 1963.
McLaren has won 20 world championships and over 180 grands prix. McLaren is now
globally renowned as one of sport's most successful competitors and as one of
the world's most illustrious high-technology brands.
McLaren-Honda and Chandon will commence their partnership from the 2016 F1
season.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150930/272322 )
Source: Chandon
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