Mindshareがモバイル・マーケティング協会の最優秀Global Mobile Agencyに選ばれる

Mindshare

2015/10/1 13:24

Mindshareがモバイル・マーケティング協会の最優秀Global Mobile Agencyに選ばれる

AsiaNet 62005(1275)

【ニューヨーク2015年9月30日PR Newswire=共同通信JBN】WPP加盟のメディアエージェンシーMindshareは、Mobile Marketing Association(モバイル・マーケティング協会、MMA)によってGlobal Mobile Agencyに選ばれた。

Mindshareはグローバルコンペにおける複数の部門・クライアントで7つの賞を獲得した。

*Marketing Strategy Awards(シルバー):ユニリーバのCornett「The Ghost is Calling」(マレーシア)

*Relationship Building / CRM(ブロンズ):ユニリーバのLifebuoy「Bond of Love on the Mother's Day」(パキスタン)

*Marketing Within a Mobile Gaming Environment(ゴールド):ゼスプリ「How Zespri Got Kids Across China to Slice 18Billion Kiwis」(中国)

*Mobile Social(ゴールド):ユニリーバのSunsilk「The Language of Hair」(ベトナム)

*Enabling Technologies Award(シルバー):ユニリーバのHellmann’s「Delivering Inspiration at Point of Sale」(米国)

*Enabling Technologies Award(ブロンズ):ユニリーバのLifebuoy(インドネシア)

*Innovation(ブロンズ):ユニリーバのRexona「Who Does More?」(トルコ)

Mindshareのニック・エメリー最高経営責任者(CEO)は「最高のコンペで、今年の最優秀グローバル・メディアエージェンシーに選ばれたことをうれしく思う。モバイルファーストの取り組みは当社の適応戦略の中核を成しており、世界に展開する多数のクライアント向けで受賞したことは当社の成功の証しである」と語った。

MMAのグレッグ・スチュアートCEOは「大半のマーケターはモバイルの世界で競争し優位に立つことを実現するエージェンシーを求めており、その中でわれわれが聞いたところでは、Mindshareが最高のエージェンシーである」と語った。

Mindshareはこれまで、中国(1つのゴールド、3つのシルバー、1つのブロンズ)とインド(6つのゴールド、5つのシルバー、3つのブロンズ)の両国が2015年SmartiesでMobile Agency of the Yearに選ばれおり、Mindshare Indiaは2015年MADDIEでAgency of the Year(3つのゴールド、4つのシルバー、5つのブロンズ)にも選ばれた。Mindshare UKは2015年Drum MOMAでMost Effective Mobile Agencyに選ばれた。

入賞者はウェブサイトhttp://ow.ly/SNmZc を参照。

▽Mindshareについて

Mindshareは広告売り上げが345億米ドルを超える世界的なメディアエージェンシー・ネットワークである。このネットワークは7000人余の職員で構成され、北米、中南米、欧州、中東、アフリカ、アジア太平洋の86カ国に116のオフィスを構えている。それぞれのオフィスは、スピード、チームワーク、プロボカティブであることに価値を置いて企業とそのブランドのマーケティング・アドバンテージの競争力を向上させることに専念している。Mindshareは、世界をリードするコミュニケーション・サービス・グループWPPのメディア投資マネジメントを監督するグループエム(GroupM)の子会社である。詳細はウェブサイトhttp://www.mindshareworld.com を参照するか、Twitter @mindshare(http://www.twitter.com/mindshare )、Facebook.com/mindshare(http://www.facebook.com/mindshare )、LinkedIn.com/company/mindshare(http://www.linkedin.com/company/mindshare )でMindshareのフォローを。

▽問い合わせ先

Becky Williams

+44(0)7710-393700

becky.williams@calacus.com

ソース:Mindshare

Mindshare Named Global Mobile Agency of the Year by Mobile Marketing Association

PR62005

NEW YORK, Sept. 30 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Mindshare, the media agency that is part of WPP, has been named Global

Mobile Agency of the Year by the Mobile Marketing Association.

    Mindshare won 7 awards across multiple categories and clients in the global

competition:

    - Marketing Strategy Awards (Silver) for Unilever, Cornetto -The Ghost is

Calling, Malaysia

    - Relationship Building / CRM (Bronze) Unilever, Lifebuoy - Bond of Love on

the Mother's Day, Pakistan

    - Marketing Within a Mobile Gaming Environment (Gold), Zespri  - How Zespri

Got Kids Across China to Slice 18Billion Kiwis, China

    - Mobile Social (Gold), Unilever, Sunsilk - The Language of Hair, Vietnam

    - Enabling Technologies Award (Silver), Unilever, Hellmann's - Delivering

Inspiration at Point of Sale, US

    - Enabling Technologies Award (Bronze), Unilever, Lifebuoy - Lifebuoy

Flood, Indonesia

    - Innovation (Bronze), Unilever, Rexona - Who Does More? Turkey

    Nick Emery, Global CEO at Mindshare said: "We are delighted to be the

global mobile agency of the year, especially with such outstanding competition.

A mobile first approach is central to our adaptive strategy and the

geographical breadth of our awards across many clients is testimony to our

success"

    Greg Stuart, CEO at MMA said: "Most marketers tell me they really want and

need their agencies to keep up and lead in mobile - the best we heard was

Mindshare."

    Mindshare has already been named Mobile Agency of the Year in 2015 in both

the China (1 Gold, 3 Silver and 1 Bronze) and India (6 Gold, 5 Silver and 3

Bronze) Smarties, Mindshare India was also named Agency of the Year in the 2015

MADDIEs (3 Gold, 4 Silver and 5 Bronze) and Mindshare UK was named Most

Effective Mobile Agency in the 2015 Drum MOMAs.

    See winners here: http://ow.ly/SNmZc

    About Mindshare:

    Mindshare is a global media agency network with billings in excess of

US$34.5 billion (source: RECMA). The network consists of more than 7,000

employees, in 116 offices across 86 countries spread throughout North America,

Latin America, Europe, Middle East, Africa and Asia Pacific. Each office is

dedicated to forging competitive marketing advantage for businesses and their

brands based on the values of speed, teamwork and provocation. Mindshare is

part of GroupM, which oversees the media investment management sector for WPP,  

the world's leading communications services group. Visit us at

http://www.mindshareworld.com and follow us on Twitter @mindshare

[http://www.twitter.com/mindshare ] and facebook.com/mindshare

[http://www.facebook.com/mindshare ] and LinkedIn.com/company/mindshare

[http://www.linkedin.com/company/mindshare ].

    Becky Williams - +44(0)7710-393700 - becky.williams@calacus.com

    SOURCE: Mindshare

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中