レッドブルメディアハウスの持つ優れたビデオコレクションの独占販売代理店として、シャッターストックが選ばれました。
レッドブルメディアハウスの持つ優れたビデオコレクションの独占販売代理店として、シャッターストックが選ばれました。
AsiaNet 62073
このパートナーシップにより、レッドブル・メディアハウスが持つ数多くのHDと4Kビデオクリップがロイヤリティー・フリー素材として、シャッターストックより独占販売されます。
2015年10月6日 -/PRNewswire/ -- レッドブルメディアハウス(フランス・カンヌ)とShutterstock, Inc. (NYSE:SSTK) は世界中で最も到達が困難な地域で収録された動画コレクションを販売し、ライセンスする契約を締結しました。
シャッターストックのお客様はレッドブルメディアハウスが収録した数多くのすばらしい空撮、タイムラプス、スローモーション、アドベンチャー、野生動物や風景の映像にアクセスすることができます。これらの映像はシンプルなロイヤリティフリーのライセンスで提供されます
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/274162。
これらの4KやHD動画素材は先進的なビデオカメラとスタビライザーにより収録されていて、どのクリップも見ているだけでわくわくします。
「レッドブルメディアハウスはそのストーリーと高品質なコンテンツで有名な会社です。このすばらしい動画コレクションを世界中のマーケティングや動画制作のプロの方々にシンプルなロイヤリティーフリーのライセンスで提供できることになりました。」とシャッターストックのCMO アディティ・ゴーカレー。
同時に両社はPOVビデオ(ポイント・オブ・ビュー:視点映像)を利用して、双方のブランドが持つ世界感を共同でマーケティングしていきます。選ばれたアスリートのみ目にすることができる、世界で最も過酷な環境をアスリートの視点から紹介するPOVビデオを制作。これらの映像は最先端のPOVビデオカメラで収録され、redbull.comとshutterstock.comのサイトだけではなく、両社が展開する様々なソーシャルメディアを通じても皆さまにご覧頂けるようになります。
シャッターストックは、6000万点以上の画像や300万点に及ぶビデオクリップ素材をライセンス販売しています。また、2016年より独占的に販売されるエキサイティングなレッドブルメディアハウスコレクションの一部をご覧頂けます。詳細につきましては、Shutterstockのサイト ( http://www.shutterstock.com/redbull?pl=Press15-prlk&cr= )をご覧ください。
シャッターストックについて
シャッターストック(NYSE: SSTK) ( http://studio-5.financialcontent.com/prnews?Page=Quote&Ticker=SSTK )は高品質な写真、( http://www.shutterstock.com/?pl=Press15-&cr= )ベクター、( http://www.shutterstock.com/vectors )
イラスト、( http://www.shutterstock.com/cat-23-Illustrations-Clip-Art.html )
動画、( http://www.shutterstock.com/video/ )
音楽素材 ( http://www.shutterstock.com/music/ )を世界中の企業や広告代理店、メディアに提供しています。現在シャッターストックは世界で8万人以上の作家と契約をし、6000万点以上の画像と300万点以上のビデオクリップをライセンス販売。毎日数万点もの画像が新規で追加されています。
本社は米国ニューヨーク、オフィスはアムステルダム、ベルリン、シカゴ、デンバー、ロンドン、ロサンゼルス、モントリオール、パリ、サンフランシスコにあり、顧客は150カ国以上にわたります。また、Bigstock ( http://www.bigstockphoto.com/ ) 価値志向のストックイメージプロバイダ、Offset - ハイエンドの画像コレクション、( http://offset.com/ ) PremiumBeat - ロイヤリティフリーの音楽ライブラリ、( http://www.premiumbeat.com/ )Rex Features - 世界のメディアがつかうエディトリアル画像、( http://www.rexfeatures.com/ )WebDAM - 企業のためのクラウドベースのデジタル資産管理サービス ( http://www.webdam.com/ )などのビジネスを合わせて展開しています。
詳細に関しましては弊社サイト http://www.shutterstock.com 又は弊社のフェイスブック ( https://business.facebook.com/shutterstockjp )やツイッター ( http://twitter.com/shutterstockjp )をご覧ください。
レッドブルメディアハウスについて
レッドブルメディアハウスは、生きる喜びを共感できる方々に「本物で感動のエンターテイメント」を提供するグローバルメディア企業です。レッドブルメディアハウスは、世界160カ国以上に事務所、関連会社と特派員のネットワークを持っており、映像は36にわたる言語のチャンネルで配信されています。メディア企業として20年にわたる実績と顧客との信頼関係があり、各国独自の切り口と深い洞察のもと作品を制作しています。
シャッターストックお問い合わせ
Jennifer Bewley, Niamh Hughes and Jenn Takahashi press@shutterstock.com 917-563-4991
レッドブルメディアハウスお問い合わせ
Barbara Hobi, barbara.hobi@at.redbullmediahouse.com
(日本語リリース:クライアント提供)
Red Bull Media House Selects Shutterstock as Exclusive Distributor of Exceptional Video Collection
PR62073
CANNES, France and NEW YORK, Oct. 6, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Partnership will offer thousands of HD and 4K video clips under
royalty-free license.
Shutterstock, Inc. (NYSE: SSTK) and Red Bull Media House agree to market and
license a remarkable video collection filmed at some of the most remote
locations around the world.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/274162
Customers of Shutterstock will have access to thousands of rare aerial,
time-lapse, slow motion, adventure, wildlife and landscape footage, all with
the simplicity of a royalty-free license.
The high quality HD and 4K video clips are captured using advanced camera
technology and stabilizing systems, offering customers exhilarating visual
content.
"Red Bull Media House is world renowned for its storytelling and high-quality
content," said Aditi Gokhale, Shutterstock's Chief Marketing Officer. "We are
excited to offer this unique collection of footage under a simple license to
enhance the visual storytelling for marketers, producers and creative
professionals around the world."
In addition to the distribution partnership, the companies have agreed to a
co-marketing initiative, merging the distinct worlds of each brand through a
unique series of videos highlighting dynamic "Point of View" footage. World
class athletes featured in Red Bull Media House productions will show the world
through their eyes, taking viewers on a visual trip around some of the world's
most extreme environments. These videos will be captured with state of the art
POV camera technology and will be produced and distributed on the global
platforms redbull.com and shutterstock.com as well as on both brands' selected
social media platforms.
Shutterstock offers more than 60 million images and 3 million video clips for
license today. For more information and a sneak peek at the exciting Red Bull
Media House collection, distributing exclusively in 2016, please visit
Shutterstock [ http://premier.info.shutterstock.com/redbull?pl=Press15-prlk&cr=
].
About Shutterstock, Inc.
Shutterstock, Inc. (NYSE: SSTK[
http://markets.financialcontent.com/prnews/quote?Symbol=SSTK ]), is a leading
global provider of high-quality licensed photographs [
http://www.shutterstock.com/?tpl=Press15- ], vectors [
http://www.shutterstock.com/vectors ], illustrations [
http://www.shutterstock.com/cat-23-Illustrations-Clip-Art.html ], videos [
http://www.shutterstock.com/video/ ] and music [
http://www.shutterstock.com/music/ ] to businesses, marketing agencies and
media organizations around the world. Working with its growing community of
over 80,000 contributors, Shutterstock adds hundreds of thousands of images
each week, and currently has more than 60 million images and 3 million video
clips available.
Headquartered in New York City, with offices in Amsterdam, Berlin, Chicago,
Denver, London, Los Angeles, Montreal, Paris and San Francisco, Shutterstock
has customers in more than 150 countries. The company also owns Bigstock [
http://www.bigstockphoto.com/ ], a value-oriented stock media provider; Offset,
a high-end image collection [ http://www.offset.com/ ]; PremiumBeat a curated
royalty-free music [ http://www.premiumbeat.com/ ] library; Rex Features, a
premier source of editorial images [ http://www.rexfeatures.com/ ] for the
world's media; and WebDAM, a cloud-based digital asset management [
http://www.webdam.com/ ] service for businesses.
For more information, please visit www.shutterstock.com [
http://www.shutterstock.com/ ] and follow Shutterstock on Twitter [
https://mobile.twitter.com/shutterstock ] and on Facebook [
https://www.facebook.com/Shutterstock/ ].
About Red Bull Media House
Red Bull Media House [ http://www.redbullmediahouse.com/ ] is a global media
company that creates authentic and inspiring entertainment that fascinates
people who share a zest for life. As a multi-platform media company Red Bull
Media House has a network of offices, affiliates and correspondents in more
than 160 countries, channels in 36 languages, and 20 years of established
credibility with the core audience; all of which provide deep audience and
country-specific insights.
Safe Harbor Provision
Statements in this press release regarding management's future expectations,
predictions, beliefs, goals, intentions, plans, prospects or strategies
including statements regarding Shutterstock's future content collection and the
successful alliance between Shutterstock and Red Bull Media House, may
constitute forward looking statements within the meaning of the Private
Securities Litigation Reform Act of 1995 and other federal securities laws.
These forward-looking statements involve known and unknown risks and
uncertainties, including risks related to unforeseen changes to Shutterstock's
financial condition and future prospects; its ability to continue to attract
and retain customers and contributors to its online marketplace; decreases in
customer purchases or in content contributed to its online marketplace;
assertions by third parties of infringement or other violations of intellectual
property rights by Shutterstock; its ability to increase market awareness of
Shutterstock and its services and increase revenues and expand, including into
international markets; risks associated with operating internationally; its
ability to respond to technological changes; general economic conditions
worldwide; its ability to successfully integrate acquisitions; and other
factors and risks discussed under the heading "Risk Factors" in Shutterstock's
most recent Annual Report on Form 10-K and subsequent Quarterly Reports on Form
10-Q, as well as in other documents that may be filed by Shutterstock from time
to time with the Securities and Exchange Commission. As a result of these
risks, uncertainties and factors, Shutterstock's actual results may differ
materially from any future results, performance or achievements discussed in or
implied by the forward-looking statements contained in this press release.
Shutterstock is providing the information in this press release as of this date
and assumes no obligation to update the information or revise any
forward-looking statements, whether as a result of new information, future
developments or otherwise.
SOURCE: Shutterstock, Inc.
CONTACT: Shutterstock Press Contacts: Jennifer Bewley, Niamh Hughes and Jenn
Takahashi press@shutterstock.com, 917-563-4991; Red Bull Media House Press
Contact: Barbara Hobi, barbara.hobi@at.redbullmediahouse.com
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