BMWグループは9月も販売新記録を達成

BMWグループ

2015/10/13 14:46

BMWグループは9月も販売新記録を達成

AsiaNet 62126(1326)

【ミュンヘン2015年10月12日PR Newswire=共同通信JBN】

*9月のBMWグループの販売台数は前年同月比7.8%増の21万5413台

*BMWグループの1-9月期販売台数は前年同期比7.5%増の164万4810台

*欧州では2桁成長で、1-9月期は前年同期比10.3%増

*BMW i販売は1-9月期に2万台を達成

*BMW i3は9月に3000台以上を販売

*MINI販売は1-9月期に前年同期比18.7%増となり総計24万6426台

BMWグループの販売実績は引き続き成長し、9月として過去最高を記録した。9月のBMW、MINI、ロールス・ロイスの各ブランドの販売台数は前年同月比7.8%増の21万5413台となった。また第3四半期までの販売台数も前年同期比7.5%増の164万4810台で新記録になった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151008/275387

BMW AG(ドイツBMW本社)取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「BMWグループには、いくつかの市場で逆風が吹いているものの、堅調な成長を続けている。多くの欧州市場では強力な勢いがあり、アジアと北米自由貿易協定(NAFTA)地域は堅調である。第4四半期に入り10月末には新型BMW 7シリーズとX1が登場し、米サウスカロライナ州スパータンバーグ工場の製造能力拡大によって大型BMW X車両に対する大きな需要に応えられるようになるため、2015年通年の販売で昨年に続き新記録を達成できる見通しだ」と語った。

9月のBMWブランド車両の世界販売は、前年同月比7.7%増の18万475台に及んだ。1-9月期は前年同期比5.8%増の139万5780台が販売された。

BMW 2シリーズの販売は堅調に伸びており、アクティブ ツアラーは、発売後の9月に8670台という実績を残した。BMW 4シリーズ・グラン クーペは前年同月に比べほぼ2倍の6080台(前年同月比90.8%増)を販売した。世界におけるBMW 5シリーズの9月販売は前年同月比21.0%増の3万3406台。BMW X車両は引き続き極めて人気が高く、BMW X3は前年同月比13.8%増の1万3808台を販売した。BMW X6の販売は前年同月に比べて倍増し(127.1%増)、4002台に及んだ。

9月はBMW iにとっても大きく伸びた月となり、BMW i3は世界で前年同月比86.9%増の3361台が販売された。1-9月期ではBMW i3およびi8の総計が2万576台となり、前年同期比95.1%増でほぼ倍増した。

MINIブランドの世界販売は引き続き好調で、9月には3万4600台と前年同月比8.6%増となった。3四半期の通期では世界で24万6426台のMINIが販売され前年同期比8.6%増となった。BMW AGの取締役会メンバーでMINI、BMWモトラッド、ロールス・ロイス担当のペーター・シュヴァルツェンバウアー氏は「これまでのところMINIは販売新記録を達成しており、この傾向が続くものと確信している。新型MINI Clubmanが今月ショールームに登場し、急成長している高級コンパクトカー・セクターに登場する最初のMINIになる。ClubmanはMINIブランドのさらなる発展にとって強力な刺激になる。MINIは強い立場にあり、世界中で販売が伸び続けるのを目にしたい」と述べた。

MINI 3ドアの1-9月通期販売は前年同期比13.8%増の9万4830台。同期間中、MINI 5ドアは世界全体で6万7961台が販売された。

ロールス・ロイス・モーターカーズは、中国の高級車分野における強い逆風にもかかわらず1-9月期に過去2番目の販売台数を記録した。英国グッドウッドを本拠とするこのブランドは1-9月通期で2604台(前年同期比8.9%減)を販売した。中国以外では世界的に均衡の取れた予想通りの実績で、同社は長期的に持続可能な成長計画を採り続ける。

世界の主要地域における9月と通期の販売は、BMWグループの均衡の取れた世界戦略に従って伸びている。

欧州には2015年の3四半期で引き続き強力な勢いがあり、BMW、MINIの合計販売台数は前年同期比10.3%増の73万1065台となった。BMWグループにとって4番目に大きな市場の英国は前年同期比13.8%増の17万1233台と、1-9月期に引き続き大きく伸びた。その他の多くの市場でも2桁成長となった。フランスでの販売は3四半期で前年同期比19.6%増の5万6208台になっている。欧州南部市場も回復基調が継続しており、スペインでは同18.0%増の3万3501台、ポルトガルでは同25.7%増の1万760台が販売された。

米州地域での販売数は引き続き堅調な伸びを示している。1-9月通期でBMW、MINI車両は前年同期比7.0%の総計36万700台がこの地域で顧客に販売された。米国での販売は同6.9%増の29万4930台。カナダでは同11.8%増の3万1297台だった。メキシコは同18.7%増の1万2598台。

アジアでのBMW、MINI車両の1-9月期の販売は、前年同期比4.3%増の50万2046台。中国本土では同期間中に同2.0%増の総計34万2683台のBMW、MINIが顧客に販売された。韓国も同期間中に2桁の大きな成長を示し、同19.8%増の4万88台が販売され、日本は同9.8%増の5万490台だった。

BMWモトラッドのマキシスクーターは素晴らしい勢いを示し続けている。9月には前年同月比11.0%増の総計1万1088台が販売された。1-9月期では前年同期比12.2%増となる11万2411台のBMWモトラッド車両が販売された。

▽BMWグループの9月および1-9月までの販売概要

                    2015年9月    前年同月比    1-9月通期   前年同期比

    BMWグループ

    乗用車台数         215,413        +7.8%        1,644,810     +7.5%

    BMW                180,475        +7.7%        1,395,780     +5.8%

    MINI                34,600        +8.6%          246,426     18.7%

    ロールス・ロイス    338        -1.7%            2,604     -8.9%

    BMWモトラッド       11,088       +11.0%          112,411     +12.2%

参照:写真はAP Images(http://www.apimages.com )と

http://www.presseportal.de/nr/28255/ から利用可能

▽BMWグループについて

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動によって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

▽問い合わせ先

Corporate Communications

Emma Begley, Business and Finance Communications, emma.begley@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-72200, Fax +49-89-382-24418

Nikolai Glies, Head of Business and Finance Communications,

nikolai.glies@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-24544, Fax: +49-89-382-24418

Media website: http://www.press.bmwgroup.com

Email: presse@bmw.de

ソース:BMW Group

BMW Group Achieves Record September Sales

PR62126

MUNICH, Oct. 12, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/--

- Deliveries in September total 215,413, up 7.8%

- BMW Group deliveries climb 7.5% in first nine months to 1,644,810

- Double-digit growth in Europe: 10.3% in first nine months

- BMW i sales top 20,000 in year through September

- BMW i3: over 3,000 units sold in September

- MINI sales increase 18.7% in year-to-date: deliveries total 246,426

The BMW Group continues to grow its sales, achieving its best ever September

result. Deliveries of BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles totalled 215,413

for the month, an increase of 7.8% compared with the same period last year.

It's also been the company's best ever first three quarters with year-to-date

sales up 7.5% (1,644,810).

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151008/275387 )

"Despite ongoing headwinds in certain markets, BMW Group sales continue to grow

steadily," said Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG,

Sales and Marketing BMW. "We are seeing strong momentum in many European

markets, while sales in much of Asia and the NAFTA region are also moving

positively. Going into the fourth quarter, the new BMW 7 Series and X1 are

coming onto the market at the end of October and expanded production capacity

in Spartanburg (USA) means we can get closer to reaching the very high demand

for our larger BMW X vehicles, so we're on track for another record sales

result in 2015," he continued.

Global sales of BMW brand vehicles climbed 7.7% in September, with a total of

180,475 vehicles delivered to customers in the month. Deliveries in the first

three quarters of the year rose 5.8% compared to the same period last year,

with a total of 1,395,780 vehicles sold.

Sales of the BMW 2 Series range continue to grow steadily with the Active

Tourer achieving monthly sales of 8,670 a year after it was launched. Sales of

the BMW 4 Series Gran Coupe almost doubled compared to September last year,

with a total of 6,080 units delivered to customers (+90.8%). Global deliveries

of the BMW 5 Series in September rose 21.0% to 33,406. The BMW X vehicles

remain very popular with sales of the BMW X3 climbing to 13,808 units, up 13.8%

compared to the same month last year. The BMW X6 more than doubled its sales

with 4,002 delivered to customers worldwide, an increase of 127.1%.

September was also a strong month for BMW i vehicles with 3,361 BMW i3s

(+86.9%) delivered to customers worldwide. Since the beginning of the year,

20,576 customers have taken delivery of a BMW i3 or i8, nearly twice as many as

over the same period last year (+95.1%).

The MINI brand continues to grow its global sales with 34,600 units delivered

to customers in September, an increase of 8.6% on the same month last year. The

first nine months of the year have seen sales increase by 18.7% with a total of

246,426 MINIs delivered worldwide. "MINI has achieved record sales so far this

year and I'm confident the trend will continue," said Peter Schwarzenbauer,

Member of the Board of Management of BMW AG, MINI, BMW Motorrad and

Rolls-Royce. "The new MINI Clubman arrives in the showrooms this month and is

the first MINI in the fast-growing premium compact segment. The Clubman will

provide a strong impulse for the brand's further development; MINI is building

on a position of strength and I look forward to seeing our sales continue to

grow around the world."

Sales of the MINI 3 door in the first nine months of the year have increased

13.8% compared to the same period last year, with a total of 94,830 delivered

to customers. Around the world, a total of 67,961 MINI 5 doors have been sold

in the year-to-date.

Rolls-Royce Motor Cars achieved its second-best ever sales performance for the

first nine months of the year, despite significant headwinds in the luxury

sector in Mainland China. The Goodwood-based brand delivered 2,604 units to

customers in the nine-month period from January to September (-8.9%). Outside

China, globally-balanced sales were in line with expectations and the company

continues to plan for long-term sustainable growth.

All major global regions have achieved growth in September and the

year-to-date, in line with the BMW Group's strategy of balanced global sales.

Europe continues to provide strong momentum in the first three quarters of

2015, with BMW and MINI combined sales up 10.3% on the same period last year

(731,065). Great Britain, the BMW Group's fourth biggest market, continues to

be a significant growth driver with 171,233 vehicles delivered to customers so

far this year, an increase of 13.8%. Many other markets also achieved

double-digit growth. Customer deliveries in France, for example, are up 19.6%

in the first three quarters (56,208). Southern European markets continue to

recover well with sales in Spain up 18.0% (33,501) and deliveries in Portugal

up 25.7% (10,760).

Sales volume in the Americas continues to climb steadily; a total of 360,700

BMW and MINI vehicles have been delivered to customers in the region so far

this year, an increase of 7.0%. In the USA, sales in the first three quarters

of 2015 totalled 294,930, up 6.9%. Customer deliveries in Canada over the same

period rose 11.8% (31,297) while sales in Mexico climbed 18.7% (12,598).

Deliveries of BMW and MINI vehicles in Asia in the year-to-date increased by

4.3% compared with the same period last year, totalling 502,046. In Mainland

China, a total of 342,683 BMW and MINI vehicles were delivered to customers, up

2.0% compared with the same period last year. South Korea continues to achieve

significant double-digit growth with sales so far this year up 19.8% (40,088)

while deliveries in Japan climbed 9.8% in the year-to-date (50,490).

Sales of BMW Motorrad motorcycles and maxi-scooters continue to show excellent

momentum. A total of 11,088 units were sold in September, an increase of 11.0%

compared with the same month last year. In the first three quarters of the

year, 112,411 customers took delivery of a BMW Motorrad vehicle, up 12.2% on

the same period last year.

BMW Group sales in/up to September 2015 at a glance

    

                                     

                    In

                    September  Compared with     Up to/including  Compared with

                    2015       previous year     Sept. 2015       previous year

    BMW Group

    Automobiles     215,413        +7.8%            1,644,810           +7.5%

    BMW             180,475        +7.7%            1.395,780           +5.8%

    MINI             34,600        +8.6%              246,426          +18.7%

    Rolls-Royce         338        -1.7%                2,604           -8.9%

    BMW Motorrad     11,088       +11.0%              112,411          +12.2%

    

-Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com)

and http://www.presseportal.de/nr/28255/ -

The BMW Group

With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's

leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides

premium financial and mobility services. As a global company, the BMW Group

operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a global

sales network in more than 140 countries.

In 2014, the BMW Group sold approximately 2,118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was

approximately Euros 8.71 billion on revenues amounting to Euros 80.40 billion.

As of 31 December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

If you have any queries, please contact:

Corporate Communications

Emma Begley, Business and Finance Communications, emma.begley@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-72200, Fax +49-89-382-24418

Nikolai Glies, Head of Business and Finance Communications,

nikolai.glies@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-24544, Fax: +49-89-382-24418

Media website: http://www.press.bmwgroup.com

Email: presse@bmw.de

SOURCE: BMW Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中