ユニバーサムの最新調査、将来の仕事に対するジェネレーションZの考え方を詳述

ユニバーサム

ユニバーサムの最新調査、将来の仕事に対するジェネレーションZの考え方を詳述

AsiaNet 61885

ストックホルム、2015年10月14日/PRニュースワイヤー/ --

ユニバーサムの最新調査報告書「Generation Z Grows Up(ジェネレーションZの成長)」によると、デジタルネイティブの次の波は将来に対して楽観的であり、起業家精神に惹かれています。

エンプロイヤーブランディングの世界的リーダーであるユニバーサムは、46か国の約5万人の若者(1996年~2000年生まれ)を対象に、数多くのトピックの中から、将来の仕事、仕事についての不安、そして高等教育に対する考え方について調査を行いました。これらの洞察は、雇用企業がデジタルネイティブの次世代を引き付け確保するために用いることもあり得ます。全面公開報告書「Generation Z Grows Up」は、オンライン ( http://bit.ly/1gRshF5 )で入手できます。

ジェネレーションZは、前例のない程の情報を入手でき、ほとんど無理なく、他の人とオンラインで交わり影響を与えあうことが出来る状況で成長しました。あらゆる事柄がデジタル化された快適さと便利さにより、ジェネレーションZは、自信を持ち、いかなることも可能だと考えています。今や、これらの若い超デジタルネイティブを採用し確保しようとする世界の雇用者は、この最も新しい世代の野心と仕事のスタイルを学ばなければなりません。

ユニバーサムの雇用者に向けた主な調査結果:

・楽観的な精神:この世代は、いかなることも可能だと考えています。65%が将来に対して希望を抱いています。

・仕事に対する価値:10人中約4人が、自分の個性に合う仕事を見つけられないのではという不安を抱いています。仕事において、本来の自分を発揮して個性を表現したいという望みは、雇用者が注意すべき大切な点です。

・大学に変わる選択肢。15%が大学を完全に諦めるという考えを受け入れましたが、47%が、大学進学の代わりに社会に出て働くという考えを検討する「かもしれない」と答えています。教育研修に投資することが、雇用者にとって新たな義務となります。

・起業家的な考え方。55%が自分の会社を作ることに興味を持っていることが印象的であり、この割合は、新興市場ではさらに高くなっています。いかにして、世界大手企業は、この新世代を採用し確保するのでしょうか?

「Generation Z Grows Up」( http://bit.ly/1gRshF5 )には、世界統計に基づいた雇用者に対するアドバイスも書かれています。より詳細なデータ(例:性別・地域別・国別・産業別結果)は、購入 ( http://bit.ly/1gRshF5 )可能です。

ユニバーサムについて

世界的な調査・顧問会社であるユニバーサムの使命は、エンプロイヤーブランドの向上を確実にすることで、雇用者が採用と確保に優れるよう支援をすることです。

ユニバーサムは、1700の顧客にとって信頼できるパートナーであり、職業や最高の人材が好む雇用者に関する調査を実施するために世界2000の大学と協力体制にあります。詳細情報は、http://www.universumglobal.com をご覧ください。

問い合わせ先:

パブリック・メディア・リレーションズ部門

グローバルディレクター ジョナス・バークjonas.barck@universumglobal.com |

+46706933388

情報源:ユニバーサム

(日本語リリース:クライアント提供)

New Study from Universum Details Gen Z's Attitudes About Future Careers

PR61885

STOCKHOLM, Oct. 14, /PRNewswire=KYODO JBN/--

     Universum's latest research report, Generation Z Grows Up, shows the next

wave of digital natives are optimistic about the future and fascinated by

entrepreneurship.

    The global leader in employer branding, Universum surveyed approximately

50,000 young people (born between 1996 and 2000) across 46 countries about

their future careers, fears about work, and attitudes about higher education,

among many other topics - insights hiring companies can use to attract and

retain the next generation of digital natives. A copy of the full public

report, Generation Z Grows Up, is available online [http://bit.ly/1gRshF5 ].

    Gen Z has grown up with unparalleled access to information, as well as a

near-effortless ability to interact with and influence others online. Gen Z's

comfort and facility with all things digital empowers them, giving them the

sense that anything is possible. Now, global employers aiming to recruit and

retain these young digital super-natives must study this newest generation's

ambitions and work styles.

    Among Universum's top findings for employers:

    - Optimistic spirit: This generation thinks anything is possible; 65

percent are hopeful about the future.

- Values at work: Nearly 4 in 10 fear they won't find a job that matches their

personality. This desire to be themselves and express their personality at work

is critical for employers to heed.

- University alternatives. Only 15 percent accept the idea of foregoing

university outright, but 47 percent say they would "maybe" consider the notion

of joining the workforce instead of pursuing college/university. Investing in

training and development is a new imperative for employers.

- Entrepreneurial mindset. An impressive 55 percent say they are interested in

starting their own company - a figure that's even higher in emerging markets.

How will large global organizations recruit and retain this start-up generation?

    Generation Z Grows Up [http://bit.ly/1gRshF5 ] includes recommendations for

employers based on global figures. More granular data (e.g. findings by gender,

region, country and industry) are available for purchase [http://bit.ly/1gRshF5

].

    About Universum

    A global research and advisory firm, Universum's mission is to help

employers excel in recruitment and retention by ensuring improvements to their

employer brands.

    Universum is a trusted partner to 1700 clients, and co-operates with 2000

universities worldwide to conduct research on the career and employer

preferences of top talent. For more information, visit

http://www.universumglobal.com .

     Contact: Jonas Barck, Global Director of Public and Media Relations

     jonas.barck@universumglobal.com | +46706933388

Source: Universum

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中