デザイナー、エンタメブランド、ソフトウエア開発者の新コラボで自動車を再創造

ロサンゼルス・オートショー

2015/10/30 10:15

デザイナー、エンタメブランド、ソフトウエア開発者の新コラボで自動車を再創造

AsiaNet 62340(1405)

【ロサンゼルス2015年10月29日PR Newswire=共同通信JBN】

*2015年LAオートショーで11月18、19日にオールスターチームを発表

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、http://laautoshow.com/press-home )は29日、世界的に名高いエンターテインメント・コンシューマーブランド、国際的な自動車メーカー、業界をリードするソフトウエア・デベロッパーで構成されるチームによるこれまでに類を見ないコンペを発表した。この複数業界にまたがるコラボレーションは、自動車産業を再創造するため、自動車とエンターテインメント双方の著名なクリエーティブタレントを結集する。前例のないコンペ「Autonomous Vehicles: A Redefined User Experience for 2050(自立走行車:2050年に向け再定義されたユーザー体験)」は、自動運転車が脚光を浴びるなか、自動車産業に対するテクノロジーの影響力増大に対応するものである。このコンペは昨年まで11年に及んだ世界でただひとつのOEM自動車デザインスタジオ・コンペ、Design Challengeの進化形である。

この刷新されたDesign and Developer Challengeに参加するデザインスタジオ、エンターテインメントブランド、デベロッパーのチームは、テクノロジー、データ、コネクティビティー、コンテンツがどのように現代の自動車デザインを大きく変えるかを想像することが求められる。その最終プロジェクトは以下の課題に取り組むことによって、無人自動車の将来を考案する。

*どのように車は世界に対して反応し、輸送インフラを変革するか

*どのように、どこで車は使用され、その結果、人々の生活はどう変わるか

*この再定義された目的は車の機能と形をどう変えるか

*コンテンツクリエーターは “新たな旅”の形成にどんな役割を果たすか

最終チームは2015年LAオートショーのプレス&トレード・デーで明らかにされる。参加する個別ブランドとデザインスタジオは、Activision、CH Auto、クレヨラ、DreamWorks、 ゼネラルモーターズ、Honda R&D Americas、Hyundai Design North America、KTM、Legendary、 LEGO Future Lab、ホットウィール、ナショナルジオグラフィック、Qoros Auto、SAIC、Toyota Motor Salesなど。

DreamWorks Animationデジタル戦略&新事業開発本部長のジム・メイナード氏は「今日のコネクテッド・カーのコンテンツと体験を開発し、未来の自立走行車体験でコンテンツが果たす役割の想像は、すでにDreamWorks Animationで進行中だ。LAオートショーは、コネクテッド・カー体験の未来の様子を表現するには最適のグローバルなメディア舞台を生み出した。そのビジョンに寄与するよう招かれてうれしく思う」と語った。

11月のLAオートショーは、12カ月にわたるプロジェクトの公式キックオフとなる。その際、デザイン、テクノロジー啓発者の特別パネルがこの新たな挑戦のコンセプトを掘り下げる。メディアと業界の専門家はハイレベルな討議に出席するよう招かれている。その後、コンペに参加するオールスターチームが発表される。出席者は特別展示エリアで開催される業界のネットワーキング・レセプションンで、参加者について詳しく知ることができる。

キックオフに続いて、デザインスタジオ/エンターテインメントブランドの各チームはデベロッパーと会い、彼らのコンセプトの特徴を磨き上げ、絵コンテとイラストの形で各局面を活性化する。それによってデベロッパーは、2016年LAオートショーで発表するインタラクティブな体験をつくり上げる。

LAオートショーのDesign and Developer Challengeは、自動車の座席、排ガス制御テクノロジー、車内システム、外装を専門とする世界有数の自動車部品メーカー、Faurecia(http://www.faurecia.com/en )が後援する。Design and Developer Challenge はFaureciaのほか、Lacks Enterprises, Inc.(http://www.lacksenterprises.com )、Autodesk(http://www.autodesk.com )、ボーズ(https://www.bose.com )、Car Design News (http://www.cardesignnews.com )の支援を受ける。

LAオートショーのプレス&トレード・デーおよびコネクテッド・カー・エキスポの登録はhttp://laautoshow.com/join を参照。詳細はhttp://www.laautoshow.com/ およびhttp://www.connectedcarexpo.com を参照。

▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクテッド・カー・エキスポについて

1907年に始まったロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2015年のLAオートショー(LA Auto Show(R))のプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)は11月17-19日に開催される。LAオートショーは11月20日から29日まで一般公開される。第3回コネクテッド・カー・エキスポ(CCE)は、コネクテッド・カー業界において開発を促進し、関係構築を助長するために自動車およびテクノロジーの専門家を結びつけ、出席者にコネクテッド・カーの未来を築く主要企業および一流メディアへのアクセスを提供する。CCEは2015年LAオートショーのプレス&トレード・デーと連動して11月17日に開催される。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。

最新のLAオートショー関連ニュース、情報はTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(http://facebook.com/LosAngelesAutoShow)をフォローし、アラート(http://www.LAAutoShow.com )に登録を。CCEに関する詳細はhttp://connectedcarexpo.com を参照。

▽報道関係問い合せ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations (818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

Vehicles Get Reimagined By New Collaboration Of Auto Designers, Entertainment Brands And Software Developers

PR62340

LOS ANGELES, Oct. 29, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    -- All-star Teams Unveiled at 2015 Los Angeles Auto Show, Nov. 18 & 19

The Los Angeles Auto Show (http://laautoshow.com/press-home ) announced today a

first-of-its-kind competition among teams comprised of globally recognized

entertainment and consumer brands, international automotive manufacturers and

industry-leading software developers. This multi-industry collaboration brings

together some of best-known creative talents from both automotive and

entertainment to reimagine the auto industry. The unprecedented competition,

"Autonomous Vehicles: A Redefined User Experience for 2050," comes in response

to the rise in technology's influence on the automotive industry as

self-driving vehicles take center stage. This competition is an evolution of

11-year-old annual Design Challenge, which previously was the only OEM auto

design studio competition in the world.  

The design studio, entertainment brands and developer teams participating in

this all new Design and Developer Challenge are asked to envision how

technology, data, connectivity and content will revolutionize modern vehicle

design. Their final projects will invent a driverless automotive future by

addressing the following:

    -- How cars will react to the rest of the world and change transportation

       infrastructure

    -- How and where vehicles will be used, and how people's lives will change

       as a result

    -- How this redefined purpose will transform vehicle function and form

    -- What role content creators will play in shaping the new journey

The final teams will be unveiled at the 2015 Los Angeles Auto Show Press &

Trade Days. Individual brands and design studios participating include:

Activision, CH Auto, Crayola, DreamWorks, General Motors, Honda R&D Americas,

Hyundai Design North America, KTM, Legendary, LEGO Future Lab, Hot Wheels,

National Geographic, Qoros Auto, SAIC and Toyota Motor Sales.

"Developing content and experiences for the connected car today, and

envisioning the role content plays in the autonomous car experience of the

future, is already underway at DreamWorks Animation," said Jim Mainard, Head of

Digital Strategy & New Business Development at DreamWorks Animation. "The LA

Auto Show has created a global media stage perfectly suited to expressing a

revealing look at the future of connected automobile experiences, and we are

thrilled to have been invited to contribute to that vision."  

Next month's Los Angeles Auto Show will act as the official kick-off for the

12-month project. At that time, a special panel of design and technology

luminaries will delve into the concept of this new challenge. Media and

industry professionals are invited to attend the high-level discussion, which

will be followed by the announcement of the competing all-star teams. Attendees

can learn more about the participants during an industry networking reception

hosted in the dedicated exhibit area.

Following the kick-off, each design studio/entertainment brand team will meet

with developers to cultivate the features of their concepts and bring to life

each aspect in the form of storyboards/illustrations for the developer to

create into an interactive experience to be presented at the 2016 Los Angeles

Auto Show.  

LA Auto Show's Design and Developer Challenge is sponsored by Faurecia

(http://www.faurecia.com/en ), one of the world's largest automotive suppliers,

specializing in automotive seating, emissions control technologies, interior

systems and auto exteriors. In addition to Faurecia, Design and Developer

Challenge is made possible by the support of Lacks Enterprises, Inc. (

http://www.lacksenterprises.com ), Autodesk (http://www.autodesk.com ), Bose

(https://www.bose.com ) and Car Design News (http://www.cardesignnews.com ).

Press & Trade Day registration for LA Auto Show and Connected Car Expo can be

accessed here (http://laautoshow.com/join ).  For more information, please

visit http://www.laautoshow.com/ and http://www.connectedcarexpo.com.

About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American

auto show of the season each year. Press & Trade Days for the 2015 LA Auto

Show(R) will be held on Nov. 17 - 19.  The show will be open to the public Nov.

20 - Nov. 29. The third annual Connected Car Expo (CCE) will unite automotive

and technology professionals in an effort to increase development and foster

relationship-building in the connected car industry, providing attendees with

access to the key players and top media constructing the future of the

connected car. CCE will take place Nov. 17, in conjunction with the 2015 LA

Auto Show Press & Trade Days. The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A.

New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the

latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

https://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at

https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at

www.LAAutoShow.com. For more information on CCE, please visit

http://connectedcarexpo.com/.  

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations (818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中