ドキュサインとシヤチハタ、デジタル時代に合わせた 業務提携を発表

ドキュサイン

ドキュサインとシヤチハタ、デジタル時代に合わせた 業務提携を発表

AsiaNet 62422

【東京/サンフランシスコ】デジタル・トランザクション・マネージメント(以下、DTM)のリーダー企業であるドキュサイン・ジャパン株式会社(本社:東京都千代田区、日本法人代表 兼 米国本社バイスプレジデント:小枝逸人、以下、ドキュサイン)と、日本の多くの企業で使用されるシヤチハタ印で実績のあるシヤチハタ株式会社(本社:愛知県名古屋市 代表取締役社長:舟橋正剛、以下、シヤチハタ)は、契約書などにおける署名、捺印プロセスを、ドキュサインのもつクラウドサービスを利用した電子化に移行させるため、戦略的パートナーシップを提携しました。ドキュサインとシヤチハタの目指すサービスは、紙で行っている契約プロセスをデジタル化し、B to B、またはB to Cの利用において、いつでも、どこでも、どんな端末からでもセキュアな環境のもと、契約書への署名、送付、管理を行うことです。

ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151102/283113LOGO

提携に基づき、今後両社は、日本、中国、韓国、台湾、シンガポールといった伝統的に捺印文化の根強い地域において、共同でビジネス開発に取り組んでまいります。

この提携により、ドキュサインの電子署名サービスにおいて、シヤチハタの電子印鑑(氏名印)が利用できるようになります。将来的には企業の社印なども利用できるようにしていき、日本における契約プロセスのデジタル化をさらに推進していきます。

ドキュサイン・ジャパン株式会社 代表取締役社長 小枝逸人は次のように述べています。「日本を始めとする多くのアジア地域において、印鑑は文化に深く根付いています。その印鑑の大手企業であるシヤチハタ株式会社との提携は、両社にとって非常に大きな効果が期待できます。今後、両社のお客様がいつでも、どこでも、快適に、素早く、安全にビジネスができるよう支援する革新的なソリューションを提供していくとともに、シヤチハタ株式会社との提携のもと、市場を拡大していきたいと考えています。」

シヤチハタ株式会社 代表取締役社長 舟橋正剛は次のように述べています。「シヤチハタはビジネスに欠かせない承認を担保する『捺印』に携わり、これまでも電子文書にも捺印ができる『電子印鑑システム パソコン決裁』を提供してまいりました。今回、電子署名の世界的リーダーであるドキュサイン社の技術と、シヤチハタが培ってきた捺印ノウハウを融合させることで、日本の電子契約市場の開拓を推進してまいります。今後はドキュサイン・ジャパン株式会社と共にデジタル化による効率の良いビジネスモデルを提案してまいります。」

今回の発表は、企業間で頻繁に行われる書類交換のプロセスを飛躍的に向上させることができるため、グローバルな競争力を強化しようとする日本企業の今後に、イノベーションを巻き起こすことは間違いありません。

本件に関するお問い合わせ先

アシュトン・コンサルティング(DocuSign広報代理)

宮崎裕子/ブレンダン・ジェニングス

TEL: 03-5425-7220

Docusign-AC@ashton.jp 

シヤチハタ株式会社

広報室 山口

〒451-0021

愛知県名古屋市西区天塚町4-69

TEL: 052-521-3613

DocuSign について

DocuSign(R)は188ヵ国、5000万人を超えるユーザーと10万社を超える企業のために、いつでもどこでもどのデバイスからも確実に書類の署名・送付・管理を可能にし、ビジネスの進め方に変革をもたらしています。DocuSignは書類の印刷・ファックス・スキャン・配達の代わりに全ての承認・決定手順をデジタル化する、どこよりも簡便、迅速かつ信頼できる手法を提供しています。あらゆる業界のあらゆる規模の組織が、DocuSign のデジタル・トランズアクション・マネージメント(DTM)プラットフォームを用いて、契約の締結、承認、そしてワークフロー全体を加速させています。DocuSignは生活とビジネスの持続的な前進を実現します。

詳細については、ウェブサイト(www.docusign.com)をご覧いただくか、またはTwitter、LinkedIn、Facebookでドキュサインをフォローしてください。

Copyright 2003-2015. DocuSign, Inc. is the owner of DOCUSIGN(R) and all of its other marks (www.docusign.com/IP). All other marks appearing herein are the property of their respective owners.

シヤチハタ について

シヤチハタ株式会社は、1925年に「万年スタンプ台」を発売以来、常にお客様に必要とされる商品を提供し続け、今年で創業90周年を迎えました。シヤチハタの商品は、ビジネスから家庭まで多くの方にご愛用いただいており、その中でもシヤチハタ印(ネーム9)は、累計販売数が約1億7000万本にものぼり、ビジネスや暮らしの中で使われる多くの「名前」に関るビジネスを軸に事業を展開してまいりました。コミュニケーションの手段が日々めざましく進化する時代の中で、「記す、伝える、認める」を形にする技術を核とするシヤチハタの領域は、スタンプ台から電子印鑑までますます拡大しています。独創的なアイデアで商品・サービスを提供し続けるシヤチハタに、どうぞこれからもご期待ください

詳細については、ウェブサイト(www.shachihata.co.jp)をご覧いただくか、Facebookでシヤチハタをフォローしてください

(日本語リリース:クライアント提供)

DocuSign and Shachihata to Bring Hanko into the Digital Age

PR62422

TOKYO and SAN FRANCISCO, Nov. 4, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

In a move that brings traditional Japanese signing processes together with

their digital counterpart, DocuSign, Inc. (DocuSign(R)), the eSignature and

Digital Transaction Management (DTM) company, and Shachihata Inc., the leading

Japanese stationery provider, have formed a strategic alliance. Together, the

companies will bring the Hanko into the digital age so that companies and

consumers can sign, send and manage documents digitally anytime, anywhere, on

any device with trust and confidence.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151102/283113LOGO

Under the terms of the agreement, the companies will work together on joint

product and business development opportunities across Japan, China, Korea,

Taiwan and Singapore - countries where the traditional Hanko stamp is popular.

The Hanko is the stamp (and the impression thereof) that is used in lieu of

signatures in personal documents, office paperwork, contracts or anything

requiring acknowledgement or authorship.

The partnership will initially result in individuals being able to use their

personal Shachihata eHanko when signing documents electronically using

DocuSign's Digital Transaction Management platform and eSignature solution. In

the future, it's expected that individuals will be able to use their company's

Hanko to transact business digitally, as well.

The news follows intensive research by DocuSign and Shachihata into Japanese

business processes, and the partnership aligns with and is in support of

DocuSign's announcement today that the company has opened its first official

offices in Tokyo to serve Japan and the broader region.

"The Hanko stamp is a cultural institution in Japan - and, indeed, in other

countries around the Asia region," explained Hayato Keoda, Vice President and

Representative Director of DocuSign Japan. "The chance to partner with one of

its leading proponents is an honor, and we expect to deliver innovative new

solutions like the eHanko that help our joint customers conduct business

anytime, anywhere - as well as expand our market opportunities in partnership

with Shachihata."

"Shachihata is a leading manufacturer of Hanko stamps, an indispensable part of

doing business in Japan, and is a pioneer in eHankos," said Masayoshi

Funahashi, President of Shachihata Inc. "By combining Shachihata's Hanko

expertise with DocuSign's digital technology we aim to promote the development

of Japan's electronic contract market."

The combination of DocuSign and Shachihata will allow companies to maintain

existing business practices while dramatically accelerating Japan's transition

to the digital world, increasing global competitiveness while driving faster

innovation.

Contact:

  For DocuSign                      

  ------------                       

  Brendan Jennings / Yuko Miyazaki   

  Ashton Consulting                  

  +81 3 5425 7220                   

  Docusign-AC@ashton.jp              

                                     

                                     

  For Shachihata

  --------------

  Takamasa Yamaguchi

  Corporate Communications

  Shachihata, Inc.

  4-69 Amazuka-cho, Nishi-ku, Nagoya,

  Aichi 451-0021, Japan

  +81 52 521 3613

About DocuSign, Inc.

DocuSign(R) is changing how business gets done by empowering more than 100,000

companies and more than 50 million users in 188 countries to sign, send and

manage documents anytime, anywhere, on any device with confidence. DocuSign

replaces printing, faxing, scanning and overnighting documents with the

easiest, fastest, most trusted way to make every approval and decision digital.

Organizations of all sizes and industries are accelerating contracts, approvals

and workflows with DocuSign's Digital Transaction Management (DTM) platform and

eSignature solution. DocuSign keeps life and business moving forward.

For more information, visit http://www.docusign.com, email

JapanSales@docusign.com, or follow us on Twitter, LinkedIn and Facebook.

Copyright 2003-2015. DocuSign, Inc. is the owner of DOCUSIGN(R) and all of its

other marks (http://www.docusign.com/IP). All other marks appearing herein are

the property of their respective owners.

About Shachihata

Shachihata was founded in 1925 and began sales of the Mannen Stamp Pad in the

same year. Over the past 90 years, Shachihata has built its business around the

many names used in business and daily life. Companies and households continue

to turn to Shachihata for their stationery needs and more than 170 million

Shachihata Name 9 Hankos have been sold since its release.

Amid the rapid evolution of communications, Shachihata will continue to deliver

innovative products and services as our business of record, report, and

authorize expands from the stamp pad to the e-Hanko.

For more information, visit http://www.shachihata.co.jp or follow us on

Facebook.

SOURCE: DocuSign, Inc.

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