ニフティがGENBANDのホワイトラベルfringソリューションを採用

GENBAND

ニフティがGENBANDのホワイトラベルfringソリューションを採用

AsiaNet 62465(1446)

【フリスコ(米テキサス州)、東京2015年11月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*コスト効率に優れた新しい音声サービスを実現し、競争が激しい市場で事業展開の拡大が可能に

リアルタイム通信ソフトウエア・ソリューションの大手プロバイダーであるGENBANDは11日、日本の大手仮想移動体通信事業者(MVNO)のニフティがこのほどfring(TM)(http://www.genband.com/products/cloud-services/fring-mobile-ott )ホワイトラベルテレコムOTTソリューションを採用し、同社の新しい音声通話サービス「NifMo でんわ」を開始したことを発表した。

 Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/274121LOGO

ニフティの三浦信治ネットワークサービス事業部長は「顧客は新しい体験を切望しており、われわれは現在の最新技術的進歩を活用する方策を常に探し出し、顧客が日常生活を容易かつリッチにできる便利なサービスを提供してきた。fringによって、当社はブランド付きソリューションを素早くかつ容易に展開することができ、『ニフティならきっとかなう。With Us, You Can』の当社の約束を果たした」と語った。

fringを活用することによって、ニフティは迅速かつ容易にサービス・ポートフォリオを拡大し、コスト効率に優れた総合的な音声ソリューションによって最新鋭のサービス提供を強化する。ニフティは同社独自のネットワーク上にこれらの新規サービスを展開して顧客との関わりを深めるとともに、ブランド付きの優れた体験を提供することができる。

GENBANDのデービッド・オコナー上級副社長(アジア太平洋販売担当)は「ニフティと提携することを大変うれしく思っている。『NifMo でんわ』の成功と成長に期待している。この提携は、当社が通信企業グレードのクラウド・ネットワークを活用するOTT機能を通信サービス・プロバイダーに提供し、顧客との関係をさらに密接にできる能力を保有していることを明確に示したものである」と語った。

主要機能

*日本の大手MVNOのニフティは、同社の「NifMo でんわ」を稼働させるためにGENBANDのfring OTTクラウド・ソリューションを利用している

*GENBAND fringは、オペレーターが優れたユーザー体験を顧客に提供し、競争力を向上させるクラウドベースのOTTソリューションである

*通信サービス・プロバイダーは顧客にモバイル・グループビデオチャット、2ウェイビデオチャット、音声だけの通話、テキストチャットを提供するfringの機能を活用することができる

▽GENBANDについて

2015年CNBC Disruptor 50に選ばれたGENBANDは、80カ国以上のサービス・プロバイダー、エンタープライズ、独立系ソフトウエア・ベンダー、システム・インテグレーター、デベロッパー向けのリアルタイム通信ソフトウエア・ソリューションの世界リーダーである。同社のNetwork Modernization、Unified Communications、Mobility、Embedded Communicationsソリューションによって、顧客は成長市場セグメントに素早く参入し、差別化した製品、アプリケーション、サービスを導入できる。これらのソリューションはネットワーク上、社内、ないしはクラウドを通じて展開でき、顧客が人々をむすび付けつるとともに、消費者や企業がどこにあってもリアルタイム通信に対する高まる要望に応えることを可能にする。詳細はウェブサイトwww.genband.com を参照。

GENBAND、GENBANDのロゴおよびアイコンはGENBANDの商標である。

ソース:GENBAND

▽問い合わせ先

米国の報道関係向け

Dennis Watson

GENBAND

+1-972-521-5921

Dennis.Watson@genband.com

海外の報道関係向け

Catherine Berthier

GENBAND

+1-646-741-1974

Catherine.Berthier@genband.com

NIFTY Leverages GENBAND's White-Label fring Solution to Launch Comprehensive OTT Voice Services Offering

PR62465

FRISCO, Texas and TOKYO, Nov. 11, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

         - Delivery of New, Cost-Effective Voice Services Enables

                  Broader Reach in Competitive Market

   GENBAND, a leading provider of real-time communications software solutions

today announced that NIFTY, one of Japan's leading Mobile Virtual Network

Operators (MVNOs), has selected fring(TM) (

http://www.genband.com/products/cloud-services/fring-mobile-ott ) white label

Telecom OTT solution to launch its new voice service, NifMo-Denwa.

   Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/274121LOGO

   "Customers are craving new experiences and we're always looking for ways to

leverage today's newest technological improvements, offering useful services

that can make their daily lives easier and richer," said Shinji Miura, General

Manager of Network Service Division from NIFTY. "fring allows us to deploy

branded solutions quickly and easily, delivering on our promise to our users:

'With Us, You Can.'"

   Utilizing fring enables NIFTY to quickly and easily expand their portfolio

of services, enhancing their state-of-the-art data offering with a

comprehensive, cost-effective voice solution. By delivering these new services

over its own network, NIFTY can further engage with its customers and provide a

superior, branded experience.

   "We're thrilled to be working with NIFTY and look forward to the success and

growth of NifMo-Denwa," said David O'Connor, GENBAND's Senior Vice President of

APAC Sales. "This partnership further highlights our ability to provide

Communications Service Providers with OTT features that leverage a telco-grade

cloud network, enabling a closer relationship with the customer."

   Key Takeaways

    --NIFTY, one of Japan's major Mobile Virtual Network Operators, is

      leveraging GENBAND's fring OTT cloud solution to power its new NifMo

      Denwa offering.

    --GENBAND fring is a cloud-based OTT solution that enables operators to

      deliver a superior user experience to their customers and makes them

      more competitive.

    --Communications Service Providers can leverage fring's capabilities to

      offer their customers mobile group video chat, 2-way video chat, voice

      only calls and text chat.

   About GENBAND

   GENBAND, a 2015 CNBC Disruptor 50, is a global leader in real time

communications software solutions for service providers, enterprises,

independent software vendors, systems integrators and developers in over 80

countries.  The company's Network Modernization, Unified Communications,

Mobility and Embedded Communications solutions enable its customers to quickly

capitalize on growing market segments and introduce differentiating products,

applications and services. GENBAND's market-leading solutions, which are

deployable in the network, on premise or through the cloud, help its customers

connect people to each other and address the growing demands of today's

consumers and businesses for real time communications wherever they happen to

be. To learn more visit: www.genband.com.

   GENBAND, the GENBAND logo and icon are trademarks of GENBAND.

    SOURCE: GENBAND

   CONTACT: US Press: Dennis Watson,

            GENBAND, +1-972-521-5921,

            Dennis.Watson@genband.com;

            International Press: Catherine Berthier,

            GENBAND, +1-646-741-1974,

            Catherine.Berthier@genband.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中