CafeXがアジア販売でCBAと提携

CafeX Communications

CafeXがアジア販売でCBAと提携

AsiaNet 62499(1465)

【ニューヨーク2015年11月10日PR Newswire=共同通信JBN】モバイルおよびウェブ・プラットフォーム向けのリアルタイム・エンゲージメント・ソリューションの大手プロバイダーであるCafeX Communications(R)は、企業向け通信テクノロジーのシステムインテグレーターであるコミュニケーションビジネスアヴェニュー(CBA)との提携に調印したと発表した。日本に本社を置くCBAは、受賞歴のあるLive Assist(R)ソリューションを含め市場をリードするCafeXのオムニチャンネル顧客インタラクション・テクノロジーをアジアの企業向けに再販、実装、サポートする。CBAとの提携は、CafeXの世界的展開計画を継続し、北米における大規模な流通および顧客層を補完する。

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2006年創設のCBAは日本、中国をはじめとするアジア市場の大手企業に対し、コンタクトセンター、顧客関係管理(CRM)、その他のクラウドおよび社内ベースの通信ソリューションを提供している。同社は横須賀リサーチパークに本社を置き、中国の上海、マレーシアのペナンに支社を構えている。

今回の提携は、モバイルおよびウェブ・プラットフォームにおけるオムニチャンネル顧客コンタクトサービスの開発を実施するため、幅広いWebRTCベースのソリューションを企業に提供する。試験開発は、CBAのシステムインテグレーション・パートナーのTIS Inc.、伊藤忠テクノソリューションズ(CTC)、都築電気、メディアリンクを含むアジア太平洋地域の企業数社とすでに始まっている。

▽関係者の談話

CafeXのラミ・ムサラム最高経営責任者(CEO)

「CBAはアジア全体の企業にサービスを提供する豊富な経験を有する定評があり、幅広い見識を持つ顧客中心のプロバイダーである。CBAとの提携はCafeXにとって、収益性の高いアジア太平洋地域に事業を拡大し、企業が大幅に顧客体験を向上させ、売上を増進し、収益を増大させるのを支援する実績あるテクノロジーを提供する絶好の機会となる」

CBAの柴山浩代表取締役

「CafeXは北米と欧州のさまざまな市場における大手ブランド向けに魅力的な顧客インタラクション・ソリューションを提供してきた。われわれはこれらの製品をアジア全域の企業に提供し、このパワフルなテクノロジーによって組織がいかにして多数のチャンネルにおける顧客エンゲージメントを効率化し強化するかを実証できることを誇りに思う」

▽関係資料

*CafeX Communicationsウェブサイト(http://www.cafex.com/

*コミュニケーションビジネスアヴェニューのウェブサイト(https://cba-japan.com/

*CafeX Omnichannelビデオ(http://www.cafex.com/resources/videos.html

*CafeX Live Assistホワイトペーパー

http://forms.cafex.com/images/whitepaper/Whitepaper-Customer-Live-Assist.pdf

▽CafeXについて

CafeXは企業がデジタル・エンゲージメントを変革することを容易にするソフトウエアを開発する。Gartner Cool Vendor for Unified Communicationsの中で最近取り上げられたが、CafeXはオムニチャンネル環境においてウェブサイトおよびモバイル・アプリケーションのコンテクスチュアル・コラボレーションを促進し、顧客満足度とロイヤルティーを向上させる。CafeXは最新鋭のWebRTCテクノロジーを向上させ、デバイス・プラットフォームでシームレスなインアプリ通信体験を生み出す。企業はほんの2行のコードの中に、ビデオチャット、ブラウザ共有画面、ファイル共有の機能を組み込み、アプリケーションの中でカスタム化したエンゲージメント機能を実行できる。エンタープライズインテグレーション・ソフトウエアは主要なコラボレーションおよびコンタクトセンター・システムと連動し、顧客ジャーニーを統合し、既存のIT投資を保護する。CafeXに関する詳細は、ウェブサイトwww.cafex.com を参照するか、@CafeXComms でフォローを。

CafeX Communications、CafeX Fusion、Live AssistはCafeX Communications Inc.の商標である。その他の商標はそれぞれ所有者の財産である。

▽問い合わせ先

Sajeel Hussain

Chief Marketing Officer

CafeX Communications

+1 (646) 351-0054

shussain@cafex.com

John Stafford

Parallel Communications

+1 (515) 708-1296

jstafford@parallelpr.com

ソース:CafeX Communications

CafeX Signs Agreement with CBA to Distribute CafeX's Omnichannel Customer Engagement Solutions In Asia

PR62499

NEW YORK, Nov. 10, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

CafeX Communications(R), a leading provider of real-time engagement solutions

for mobile and web platforms, announced that it has signed an agreement with

Communication Business Avenue, Inc. (CBA), a systems integrator of

communications technology for businesses. Headquartered in Japan, CBA will

resell, implement and support CafeX's market leading omnichannel customer

interaction technologies, including the award winning Live Assist(R) solution,

to enterprises across Asia. The partnership with CBA continues CafeX's global

expansion initiative to complement its large distribution and customer

footprint in North America.

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Founded in 2006, CBA provides contact center, customer relationship management

(CRM), and other cloud-and premise-based communications solutions to major

enterprises in Japan, China, and other Asian markets. The company has its

headquarters in Yokosuka Research Park (YRP), and maintains regional offices in

Shanghai, China and Penang, Malaysia.

This partnership provides enterprises with a broad range of WebRTC-based

solutions to facilitate the development of omnichannel customer contact

services within mobile and web platforms. Trial deployments are already

underway with several companies in the Asia Pacific region, including CBA's

system integration partners TIS Inc., ITOCHU Techno-Solutions Corporation

(CTC), TSUZUKI DENKI CO., LTD. and MEDiA LiNK Co., Ltd.

Supporting Quotes

Rami Musallam, chief executive officer, CafeX

"CBA is a well recognized, knowledgeable, customer-centric provider that has a

wealth of experience serving businesses throughout Asia. Our relationship with

CBA represents a significant opportunity for CafeX to extend our reach into the

lucrative Asia-Pacific region, and deliver proven technology that helps

businesses substantially improve the customer experience, drive revenue, and

increase profitability."

Hiroshi Shibayama, chief executive officer, CBA

"CafeX has delivered compelling customer interaction solutions for leading

brands in a variety of markets throughout North America and Europe. We are

proud to bring these offerings to businesses throughout Asia, and demonstrate

how this powerful technology can help organizations streamline and enhance

customer engagement across a multitude of channels."

Supporting Resources

    -- CafeX Communications website (http://www.cafex.com/ )

    -- Communication Business Avenue website (https://cba-japan.com/ )

    -- CafeX Omnichannel video (http://www.cafex.com/resources/videos.html )

    -- CafeX Live Assist whitepaper (

http://forms.cafex.com/images/whitepaper/Whitepaper-Customer-Live-Assist.pdf )

About CafeX

CafeX creates software that makes it simple for companies to transform digital

engagement. Recently cited as a Gartner Cool Vendor for Unified Communications,

CafeX powers contextual collaboration for websites and mobile applications in

an Omnichannel environment to increase customer satisfaction and loyalty. CafeX

enhances emerging WebRTC technology to create seamless in-app communication

experiences across device platforms. In just two lines of code, businesses can

embed video chat, co-browse, file share and perform other personalized

engagement capabilities within applications. Enterprise integration software

works with leading collaboration and contact center systems to unify the

customer journey and protect existing IT investments. For more information

about CafeX, please visit www.cafex.com or follow @CafeXComms.

CafeX Communications, CafeX Fusion, and Live Assist are trademarks of CafeX

Communications, Inc. All other trademarks are the property of their respective

owners.

Contact

Sajeel Hussain

Chief Marketing Officer

CafeX Communications

+1 (646) 351-0054

shussain@cafex.com

John Stafford

Parallel Communications

+1 (515) 708-1296

jstafford@parallelpr.com

SOURCE: CafeX Communications

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