TISSOTが中国プロバスケットボールリーグ(CBA)のオフィシャルタイムキーパーおよびオフィシャルウォッチに
TISSOTが中国プロバスケットボールリーグ(CBA)のオフィシャルタイムキーパーおよびオフィシャルウォッチに
AsiaNet 62597
ル・ロックル、2015年11月18日:中国プロバスケットボールリーグ、CBAの独占マーケティングパートナーに指名されているInfront Sports & Media[インフロント・スポーツ・アンド・メディア]は、有名なスイスウォッチブランドのTissot[ティソ]がCBAリーグのオフィシャルタイムキーパーに選定されたと発表しました。CBAとTissot間で締結された5年間の長期契約は、プレーオフや例年大きな成功を収めるCBAオールスターゲームを含めた、CBAリーグ全試合をカバーしています。
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(http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288303 )
バスケットボールは中国で最も人気の高いテレビ放映スポーツです。417試合を数えるCBAリーグの全試合が11月から4月まで放映されます。前シーズン最後には、ライブ放映トータル1,015時間および、41回のデイリーダイジェスト番組トータル20.5時間を記録しました。最終戦1つをとっただけでも、中国で1億9100万人が視聴しています。こうした状況において、最高レベルの精度の計時を保証する、信頼のおけるパートナーを見つけることは、CBAの重要課題でした。
Tissotの実績はこの役割を担うのに十分な資質を証明しています。国際バスケットボール連盟(FIBA)、近年ではNBAのオフィシャルタイムキーパーを務めるなど、既にバスケットボール界で十分な実績を上げているTissotにとって、CBAとのパートナーシップは次にとるべき自然なステップです。長年に渡りバスケットボールの試合を計時してきた中で培われた専門技術が、今後はCBAに活かされます。Tissotはバスケットボールの試合で要となる新しいショットクロックを実装。また、オフィシャルウォッチとして、リーグおよびその各チームのスピリットを反映した新たなコレクションを創ります。
Tissotのフランソワ・ティボー社長は次のように述べています。「Tissotはグローバルブランドであり、バスケットボール界でもグローバルなパートナーシップを求めています。ですから、CBAは理想的なパートナーなのです。加えて、中国はTissotの主要市場です。その中国で一番テレビ観戦されているスポーツとパートナーシップを結ぶのは、ごく自然のことです。計時サービスと限定デザインのウォッチを提供することで、彼の地の顧客やパートナーとTissotとの繋がりがより一層強まることでしょう」
Infront社長&CEOのフィリップ・ブラター氏は語ります。「TissotをCBAリーグのオフィシャルタイムキーパーおよびスポンサーとして再び迎えることができて喜ばしい限りです。Tissotは世界のトップウォッチブランドでありスポーツ界と密接なつながりを築いてきました。CBAリーグとの長期にわたる関わりにより、Tissotはリーグの成長から効果的なスポンサーシップの利を得ることができます。計時はバスケットボールの試合の要です。Tissotの役割は重大で、中国で高まり続けるバスケットボール人気から、確実に恩恵を受けることでしょう」
動画:www.actuapr.tv/vnr/tissot-cba
TISSOT[ティソ]その核心にあり、その人の心を打ちつづけるもの、それはスイスネスであり、ロゴに刻まれた“+”は1853年の創業以来、この国のウォッチメーカーが誇り高く掲げた品質と信頼の証しです。創業の地スイス ジュラ山脈の麓 ル・ロックルはTISSOT[ティソ]がそのアイデンティティを重ねあわせる約束の地であり、そこから世界160カ国に発信される時計はオーセンティックで高い機能と美しいデザインとディティール、そして特別な素材を組み合わせ、高い精度と明快なスタイルとを兼ね備えています。現在は世界最大の規模を誇るスウォッチグループの基幹ブランドのひとつとして活動し、NBAやMotoGP(TM) はじめフェンシングやサイクリング等タイミングスポーツのオフィシャルタイムキーパー、グローバルスポンサーを務めてオーディエンスにアプローチしています。伝統に根ざし、伝統を打ち破り、TISSOT[ティソ]が拓く新しい地平は、誰も追いつくことのできないウォッチクリエーションの最前線を鮮やかに描き出すものなのです。その人の、鼓動になる。"Innovators by Tradition".www.tissot.jp
Bingni Zhang, Tissot, +86-21-2412-5255 or Bingni.Zhang@cn.swatchgroup.com
Nike Moehle Infront Sports & Media,+41-41-723-17-18 or Nike.Moehle@infrontsports.com
(日本語リリース:クライアント提供)
Tissot Named Official Timekeeper and Watch of the Chinese Basketball Association (CBA)
PR62597
LE LOCLE, Switzerland, Nov. 18/PRNewswire=KYODO JBN/ --
The exclusive marketing partner of China's CBA Professional Basketball
League, Infront Sports & Media, has announced that Tissot, the renowned Swiss
watch brand, has been chosen as Official Timekeeper of the CBA League. The
long-term agreement between CBA and Tissot starts now and will go on for the
next five years, covering all games of the CBA League, including the play-offs
and the hugely successful annual CBA All-Star Game.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288302LOGO )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288303 )
Basketball is the most popular televised sport in China, with every CBA
League game shown with as many as 417 games from November to April. At the end
of last season, the games totalled 1,015 hours of live signals, 41 editions of
Daily Summaries totalling 20.5 hours of programmes. The last match alone
reached an audience of 191 million television viewers in China. This in mind,
it was essential that they find a reliable partner to ensure the highest level
of precision timing.
Tissot's experience was a valuable asset for obtaining that role. It has a
major presence in Basketball, as Official Timekeeper of both the International
Basketball Federation (FIBA) and more recently of the National Basketball
Association (NBA). Partnering with the CBA was the logical next step for the
brand. The expertise it gained, timing basketball games over the years, will
now benefit the CBA. Tissot will implement a new shot clock, one of the most
essential features of the game, and, as Official Watch, will create a
collection dedicated to the League and their teams.
Francois Thiebaud, Tissot President, said: "We are a global brand that is
aiming for a global partnership in the world of basketball. CBA is therefore
the ideal partner for us. Additionally, China is a key market for Tissot and,
as such, it was only natural to partner with the most popular television sport
in China. Offering timekeeping services and exclusively designed watches will
also give our customers and partners an additional reason to be proud of their
commitment to Tissot."
"We are delighted to welcome back Tissot as Official Timekeeper and sponsor
of the CBA League. Tissot is a top international watch brand with a strong
tradition in sports sponsorship. With the long-term commitment to the CBA
League, Tissot builds on the league's professional development and its
potential for effective sponsorship activation," says Infront's President & CEO
Philippe Blatter."Time measurement is essential to the game of basketball and
as Official Timekeeper, Tissot will be in a key role and strongly benefit from
the growing popularity of basketball in China."
Video: http://www.actuapr.tv/vnr/tissot-cba
Contacts:
Bingni Zhang, Tissot, +86-21-2412-5255 or Bingni.Zhang@cn.swatchgroup.com
Nike Moehle Infront Sports & Media,+41-41-723-17-18 or
Nike.Moehle@infrontsports.com
SOURCE: TISSOT S.A.
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