Jacob Delafonブランドがアジアに進出
Jacob Delafonブランドがアジアに進出
AsiaNet 62605 (1517)
【上海2015 年11月18日PR Newswire=共同通信JBN】フランスの大手ファッション・バスルームブランドのJacob Delafonは11月17日、上海の思南公館ホテルでアジア進出の記念式典を行った。同時に、ブランド初のショールームが同日、上海でオープンした。Jacob Delafonのアジア太平洋地区マーケティング担当のシドニー・チャン副社長、同社欧州・中東・アフリカ担当のパスカル・デルプレイス上級マーケティング・マネジャー、同社欧州・中東・アフリカ担当キッチン・浴室デザイン責任者のブルーノ・シェヌソー氏らが式典に出席し、Jacob Delafonのアジアにおける大きな一歩を祝った。式典には300人を超える著名人やメディア代表も出席した。上海にあるフランス経済事務所のビジネス開発担当者も列席し、心から祝意を表明した。
Jacob Delafonのブルーノ・シェヌソー氏は「豊かな歴史を有するJacob Delafonはフランスのまたとない至宝である。ブランドの遺産はデザインチームが枠を超えて、よりエレガントなライフスタイルを提供する役に立った。Jacob Delafonはフランスのファッショントレンドと同義語だ。エレガントで自立したパリジェンヌからインスピレーションを得ている。われわれがパリを本拠としていることで、都市から自然に刺激を受けてきた。その建築物、雰囲気、他にはない多様性、何よりもエレガントで大胆なパリジャンスタイルである。それは本当にクリエーティブな活動の場だ」と語った。
Jacob Delafonはこれらの観点から、3つのブランド「ユニバース」コレクションを創り上げた。PRESQU'ILE(プレスキル)コレクションは蚤の市に着想し、がらくたと折衷主義の完全なミックスとなっている。TERRACE (テラス)コレクション繊細なラインを工業的なロフトで実現する。STILLNESS(スティルネス)コレクションはハウスマン様式のアパルトマンを現代的に再解釈したものである。ブランドは同社のデザインを通じて、これらの異なったユニバースを展開し、Jacob Delafonの製品を他に例がなく識別できるものにしている。
▽Jacob Delafonについて
Jacob Delafonは1889年にエミール・ジャコブとモーリス・ドラフォンによって設立された。エッフェル塔が建てられた年である。Jacob Delafonは1900年のパリ万博で初めて表彰され、金メダル3個を獲得した。
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20151118/0861511371
(写真説明:Jacob Delafonブランドの役員チームがアジア市場進出を祝う記念式典に参加)
ソース:Jacob Delafon
Jacob Delafon Brand Launches in Asia
PR62605
SHANGHAI, Nov. 18, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Jacob Delafon, a leading French fashion bathroom brand, held a grand Asia
launch ceremony on November 17th in Sinan Mansions, Shanghai. Meanwhile, the
first showroom of the brand was opened in Shanghai on the same day. Mr. Sidney
Cheung, Vice President of Marketing for Jacob Delafon Asia Pacific, Ms. Pascale
Delplace, Senior Marketing Manager of Jacob Delafon Europe, Middle East and
Africa, and Mr. Bruno Chenesseau, Kitchen & Bath Design Director of Jacob
Delafon Europe, Middle East and Africa attended the ceremony and celebrated the
great milestone of Jacob Delafon's first step in Asia market, along with over
300 VIPs and media. The Business Development Officer from French Business
Office in Shanghai attended the ceremony and sent sincere greetings.
"With its rich history, Jacob Delafon has been the unique treasure of France.
The heritage of brand helps the design team to jump out of the box and presents
a more elegant lifestyle. Jacob Delafon speaks the same language with French
fashion trend, and is inspired from the elegant and independent Paris ladies,"
said Mr. Bruno Chenesseau, Kitchen & Bath Design Director of Jacob Delafon
Europe, Middle East and Africa. "Given that we are based in Paris, we were
naturally inspired by the city: by its architecture, its atmosphere, its unique
diversity and above all, by the elegant and audacious Parisian style. It is a
truly creative playground."
Then, from these observations, Jacob Delafon created three brand "universes" of
collections. The PRESQU'ILE collection is inspired by the flea markets, a
perfect mix between bric a brac and eclecticism. The TERRACE collection takes
place in an industrial loft with refined lines. As for the STILLNESS
collection, it is the modern reinterpretation of an Haussmannian apartment. The
brand spreads these different universes throughout our design, which makes
Jacob Delafon's products so unique and recognizable among others.
About Jacob Delafon
Jacob Delafon was established by Emile Jacob and Maurice Delafon in 1889, when
the Eiffel Tower was built. Jacob Delafon won the first prize and 3 gold medals
in Paris World's Fair in 1900.
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20151118/0861511371
SOURCE Jacob Delafon
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