シボレーボルトを2016年のGreen Car of the Year(R)に選出 LAオートショー
シボレーボルトを2016年のGreen Car of the Year(R)に選出 LAオートショー
AsiaNet 62621 (1521)
【ロサンゼルス2015年11月20日PR Newswire=共同通信JBN】
*ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)で11月19日、画期的長距離走行の電動自動車が業界で最も重要な環境賞を受賞した
2011年に初登場した第1世代シボレーボルトの走行距離を画期的に改善して全く新しくなった第2世代の2016年型シボレーボルトがGreen Car Journal誌の2016年Green Car of the Year(R)に選ばれた。この授賞は11月19日のLAオートショー記者会見で発表された。ファイナリストにはアウディA3 e-tron、ホンダ・シビック、ヒュンダイ・ソナタ、トヨタ・プリウスも含まれていた。
Green Car Journalの編集陣は、2016年型ボルトが滑らかでスポーティなデザイン、長時間使用可能なバッテリー、新電動モーター、迅速な加速など事実上すべての面で改善されていると指摘した。ボルトは搭載モーターで計420マイルの走行を可能にする発電用としてさらに効率的になった1.5リットルのガソリン発電機を備えている。最も重要な達成は、バッテリー限定の走行可能距離を53マイルに増加させたことである。
Green Car of the Year(R)プログラムに適するとみられる新型車は毎年増加しているが、これは燃費効率が高く環境への影響が小さい新型車を提供する自動車業界の努力拡大を表している。Green Car Journalは2005年のLAオートショーで初めて同賞を発表して以来、毎年最も重要なグリーンカーを顕彰している。
Green Car JournalとCarsOfChange.comの編集長兼社主であるロン・コーガン氏は「Green Car of the Year(R)の歴史で2つ連続したモデルの車が受賞したのは初めてだ。この表彰プログラムで評価したすべてのブランド、モデルを勘案すると、特記されるべき事態だ。シボレーボルトは2011年のGreen Car of the Year(R)を受賞した際に異彩を放ったが、今回も2016年Green Car of the Year(R)でその役割を継続した」と語った。
Green Car of the Year(R)は、自動車産業界で最も重要な環境上の栄誉として広く認められている賞である。Green Car Journal( http://greencarjournal.com/ )は1992年の創刊以来、自動車、エネルギー、環境の交点における主導的な声になっている。
シボレーのマーケティングマネジャー、スティーブ・マホロス氏は「シボレーは顧客に運転する楽しみと満載の技術をもたらす手に入れやすい電動ソリューションで、あらゆる方面向きだ。ボルトがGreen Car JournalのGreen Car of the Year(R)に選出されたことによって、当社顧客に期待を上回る電動ソリューションを届けるというシボレーのコミットメントが再確認された」と述べた。
Green Car of the Year(R)は、自動車ファンのセレブ、ジェイ・レノ氏のほか、Ocean Futures Societyのジャンミシェル・クストー社長、Global Green USAのマット・ピーターセン取締役、国際クリーン交通委員会(ICCT)名誉会長のアラン・ロイド博士、環境に責任を持つ経済のための連合(CERES)のミンディ・ラバー会長、省エネルギー連盟(ASE)のカテリ・キャラハン理事長ら名高い環境・効率組織の代表から成る著名審査団の多数決によって選定される。
Green Car Journalの編集者たちは審査過程で膨大な潜在的候補を最終5車種に絞るため、自動車、燃料、テクノロジーすべての面を検討した。ファイナリストは環境性能の水準を引き上げる成果によって選出された。効率、米環境保護庁(EPA)とカリフォルニア大気資源委員会(CARB)排出認証、性能特性、「新規さ」、値頃感など多くの要素が検討された。大衆市場で入手できることが環境影響上の本当の違いをもたらす優秀モデル確定の要因になり、ファイナリスト各車は受賞年次の1月1日までに発売されている必要がある
昨年のGreen Car of the Year winner(R)はBMW i3だった。
▽Green Car of the Year(GCOY、(R))について
GCOY賞は、自動車産業における環境上の進歩を紹介するGreen Car Journalの重要な使命の一つである。CarsOfChange.com (http://www.carsofchange.com/ )はオンラインで、「green car」の記事とコネクティビティーに焦点を当てた記事を掲載している。Green Car of the Year(R)はGreen Car JournalとRJ Cogan Specialty Publications Group, Inc.の登録商標である
ハッシュタグ:#GreenCarJournal
▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクテッド・カー・エキスポについて
1907年に始まったロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2015年のLAオートショーのプレス&トレードデー(Press & Trade Days)は11月17日、L.A. LiveにあるJWマリオットでコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)を皮切りに始まり、引き続き11月18、19の両日Los Angeles Convention CenterでLAオートショーの車両初公開およびプレス&トレード・イベントが開催される。LAオートショーは11月20日から29日まで一般公開される。第3回CCEは、コネクテッド・カー業界において開発を促進し、関係構築を助長するために自動車およびテクノロジーの専門家を結びつけ、出席者にコネクテッド・カーの未来を築く主要企業および一流メディアへのアクセスを提供する。CCE会議は、車両の製造、販売、サービス、所有の基準が変化していることから、その戦略を練る舞台となる。AUTO Connected Car Newsが「Best Car Tech/Connected Car Trade Show(最高の車両技術/コネクテッド・カー展示会)」に選んだCCEは、新しい自動車業界がビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。
最新のLAオートショー関連ニュース、情報はTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(http://facebook.com/LosAngelesAutoShow )をフォローし、アラート(http://www.LAAutoShow.com )に登録を。CCEに関する詳しい情報はウェブサイト(http://connectedcarexpo.com/ )を参照。
ハッシュタグ: #LAAutoShow
▽メディア問い合わせ先
Breanna Buhr/Sanaz Marbley
JMPR Public Relations, Inc.
+1 (818) 992-4353
bbuhr@jmprpublicrelations.com
smarbley@jmprpublicrelations.com
ソース:Los Angeles Auto Show
Chevrolet Volt Named Winner of Green Car Journal's 2016 Green Car of the Year(R)
PR62621
LOS ANGELES, Nov. 20, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Milestone Extended Range Electric Car Wins Auto Industry's Most Important
Environmental Award at Los Angeles Auto Show November 19
The second-generation 2016 Chevrolet Volt, an all-new and significantly
improved version of the automaker's groundbreaking extended range electric
vehicle that first made its appearance in 2011, has been named Green Car
Journal's 2016 Green Car of the Year(R). The award was announced during a press
conference at the LA Auto Show on November 19. Other finalists for the 2016
Green Car of the Year(R) award included the Audi A3 e-tron, Honda Civic,
Hyundai Sonata, and Toyota Prius.
Green Car Journal editors point out that the 2016 Volt has improved in
virtually every way, with a sleek and sporty design, more energy-dense
batteries, new electric motors, and quicker acceleration. It features a more
efficient 1.5-liter engine-generator that creates on-board electricity to power
the Volt's motors for a total 420 miles. Among its most important achievements
is an increase to 53 miles of driving exclusively on batteries.
An increasing number of vehicle models are considered for the Green Car of the
Year(R) program each year, a reflection of the auto industry's expanding
efforts in offering new vehicles with higher efficiency and improved
environmental impact. Green Car Journal has been honoring the most important
"green" vehicles every year at the LA Auto Show, since its inaugural award
announced at the show in 2005.
"This is the first time in Green Car of the Year(R) history that a vehicle has
won the award in two succeeding model generations," said Ron Cogan, editor and
publisher of Green Car Journal and CarsOfChange.com. "Considering all the
brands and models evaluated in the award program, that's quite a statement. The
Chevrolet Volt was a standout when it won 2011 Green Car of the Year(R) and
continues in that role today as the 2016 Green Car of the Year(R)."
The Green Car of the Year(R) award is an honor widely recognized as the auto
industry's most important environmental accolade. Green Car Journal (
http://greencarjournal.com/ ) has been the leading voice in the intersection of
automobiles, energy, and the environment since the publication's launch in 1992.
"Chevrolet is bringing fun-to-drive, technology-loaded, and affordable electric
solutions for our customers, and the 2016 Volt delivers on all fronts," said
Steve Majoros, Chevrolet marketing manager. "For the Volt to stand out as Green
Car Journal's Green Car of the Year(R) reaffirms Chevrolet's commitment to
delivering electric solutions to our customers that exceed their expectations."
The Green Car of the Year(R) is selected through a majority vote by an esteemed
jury that includes celebrity auto enthusiast Jay Leno, plus leaders of noted
environmental and efficiency organizations including Jean-Michel Cousteau,
president of Ocean Futures Society; Matt Petersen, board member of Global Green
USA; Dr. Alan Lloyd, President Emeritus of the International Council on Clean
Transportation; Mindy Lubber, President of CERES; and Kateri Callahan,
President of the Alliance to Save Energy.
During the award's vetting process, Green Car Journal editors consider all
vehicles, fuels, and technologies as an expansive field of potential candidates
is narrowed down to a final five. Finalists are selected for their achievements
in raising the bar in environmental performance. Many factors are considered
including efficiency, EPA and CARB emissions certification, performance
characteristics, 'newness,' and affordability. Availability to the mass market
is important to ensure honored models have the potential to make a real
difference in environmental impact, and finalists must be available for sale by
January of the award year.
Last year, the Green Car of the Year winner(R) was the BMW i3.
About Green Car of the Year(R)
The GCOY award is an important part of Green Car Journal's mission to showcase
environmental progress in the auto industry. The magazine's CarsOfChange.com (
http://www.carsofchange.com/ )site presents 'green car' articles online along
with a focus on connectivity. Green Car of the Year(R) is a registered
trademark of Green Car Journal and RJ Cogan Specialty Publications Group, Inc.
Hashtag: #GreenCarJournal
About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo
Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major
North American auto show of the season each year. The show's 2015 Press &
Trade Days begin with the Connected Car Expo (CCE) at the JW Marriott at L.A.
Live on Nov. 17, followed by LA Auto Show's vehicle debuts and press and trade
events at the Los Angeles Convention Center on Nov. 18 and 19. LA Auto Show
will open to the public from Nov. 20-29. The third annual CCE will unite
automotive and technology professionals in an effort to increase development
and foster relationship-building in the connected car industry, providing
attendees with access to the key players and top media constructing the future
of automotive mobility. The CCE conference is where the rules for how vehicles
are made, sold, serviced and owned are changing and where the playbook is being
written. Named "Best Car Tech/Connected Car Trade Show" by AUTO Connected Car
News, CCE is where the new auto industry gets business done, unveils
groundbreaking products and makes strategic announcements in front of media
from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car
Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest
show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at
twitter.com/LAAutoShow ( https://twitter.com/LAAutoShow ) or via Facebook at
facebook.com/LosAngelesAutoShow ( https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow )
and sign up for alerts at www.LAAutoShow.com. For more information about CCE,
please visit http://connectedcarexpo.com/.
Hashtag: #LAAutoShow
Media Contacts:
Breanna Buhr/Sanaz Marbley
JMPR Public Relations, Inc.
+1 (818) 992-4353
bbuhr@jmprpublicrelations.com
smarbley@jmprpublicrelations.com
SOURCE Los Angeles Auto Show
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。