MobvistaがNEEQに上場し、海外モバイルデジタル・マーケティング株式第1号に

Mobvista Co. Ltd

2015/11/26 13:53

MobvistaがNEEQに上場し、海外モバイルデジタル・マーケティング株式第1号に

AsiaNet 62673 (1543)

【北京2015年11月25日PR Newswire=共同通信JBN】Mobvista Co. Ltd. (Mobvista)は2015年11月25日、コード「834299」でNational Equities Exchange and Quotations(NEEQ、中小企業株式譲渡システム)に上場したと発表した。

NEEQは中国の全国的な証券取引場で、主として革新的な起業家や成長志向の中小・マイクロ企業発展のためにサービスを提供している。

2013年3月に営業を開始したMobvistaは、1日100億以上のインプレッション(表示回数)で240カ国・地域をカバーするグローバルなモバイルデジタル・マーケティングおよび海外モバイルゲーム・パブリッシングのプラットフォームを運営している。また、20億を超えるデバイスをカバーするユーザーデータベースと2000以上のユーザーターゲティング・ラベルを所有している。主要な顧客としては百度(バイドゥ)、 アリババ、360、Uber(ウーバー)、King、Flipkartなど世界の大手エンタープライズがある。

Mobvistaは2015年、世界トップスリーのモバイル・プラットフォーム、Google AdWords、Twitter、Facebookと戦略的な協力関係を結んだ。モバイル広告トラッキング・プラットフォームのAppsFlyerがリリースしたAndroid Performance Index for e-Commerce, Travel and Utility AppsでMobvistaはFacebookに次ぐ2位にランクされた。Android Gaming Performance IndexではFacebook、Chartboostに続く3位だったが、アジアでは両ランキングでトップを占めた。

Mobvistaは2014年10月、ラウンドリーダーのNetEase (Hong Kong) LimitedとMidas CapitalからシリーズA資金1200万ドル、2015年7月には上海メディアグループのGolden Eagle Broadcasting System、Haitong Securities、China SecuritiesからシリーズB資金2億人民元を調達した。シリーズB資金調達を経て、時価総額は20億人民元を超えたと推計されている。

MobvistaはNEEQ上場により、中国のモバイルインターネット企業がグローバル化する中で事業の成長とトラフィック・マネタイゼーションを加速するため、資金調達の新ラウンドを開始する。事業面でグローバル化を強化して北米、欧州、南アジア、東南アジアのカバーを加速し、技術面ではソフトウエア開発キット(SDK)とビッグデータを利用してモバイル広告の効率改善をさらに推進する。

Mobvistaは引き続き、ツール、ゲーム、ソーシャル、eコマース、ブランドなどの国際的広告主向けにトラフィック・エコシステムを豊かにし、透明で精密かつ安定したサービスを提供する。

▽Mobvistaについて

2013年3月営業を開始したMobvistaは、グローバルなモバイルデジタル・マーケティングと海外ゲーム・パブリッシングを専門とし、広告主とアプリデベロッパーのグローバルユーザー獲得とトラフィック・マネタイゼーション向けに、包括的ソリューションを提供することにコミットしている。

ソース:Mobvista Co. Ltd

Mobvista Announces Listing on National Equities Exchange and Quotations, Becoming the First Stock in Overseas Mobile Digital Marketing

PR62673

BEIJING, Nov. 25, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On November 25, 2015, Mobvista Co. Ltd. ("Mobvista"), announced its listing on

National Equities Exchange and Quotations (NEEQ) under the code "834299".

The NEEQ, is a national securities trading venue in China, mainly providing

services for the development of innovative, entrepreneurial, or growth-oriented

micro, small and medium-sized businesses.

Starting operation in March 2013, Mobvista runs a global mobile digital

marketing platform covering over 240 countries with over 10 billion daily

impressions, and an overseas mobile game publishing platform. It also owns a

user database covering over 2 billion devices and 2,000+ user targeting labels.

Its major customers include some of the world's leading enterprises such as

Baidu, Alibaba, 360, Uber, King and Flipkart.

In 2015, Mobvista established strategic cooperative relations with Google

AdWords, Twitter and Facebook, the world's top three mobile platforms. In

Android Performance Index for e-Commerce, Travel and Utility Apps released by

AppsFlyer, a mobile advertising tracking platform, Mobvista ranks second, right

after Facebook. In Android Gaming Performance Index, it was third after

Facebook and Chartboost but it tops the rankings in Asia for both rankings

mentioned above.

Mobvista raised Series-A funding of USD 12 million from round-leaders NetEase

(Hong Kong) Limited and Midas Capital in October 2014, and Series-B funding of

RMB 200 million from Shanghai Media Group, Golden Eagle Broadcasting System,

Haitong Securities and China Securities in July 2015. After the Series-B

funding, its estimated market cap has exceeded RMB 2 billion.

By listing on NEEQ, Mobvista will initiate a new round of fundraising to

accelerate business growth and traffic monetization as Chinese mobile Internet

companies are going global. At business level, it will enhance globalization

and accelerate coverage in North America, Europe, South Asia and Southeast

Asia. At technology level, it will further improve the mobile advertising

efficiency with SDK and big data.

Mobvista will continue to enrich its traffic eco-system and provide

transparent, precision and stable services for global advertisers in areas like

tools, games, social, e-commerce and brands.

About Mobvista

Starting operation in March 2013, Mobvista specializes in global mobile digital

marketing and overseas game publishing and is committed to providing

comprehensive solutions of global user acquisition and traffic monetization for

advertisers and app developers.

Source: Mobvista Co. Ltd

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中