ロシニョールがアレッサンドロ・ロカテッリCEO率いる新規アパレル事業を開始、スポーツシックなライフスタイル分野に参入

ロシニョールグループ

ロシニョールがアレッサンドロ・ロカテッリCEO率いる新規アパレル事業を開始、スポーツシックなライフスタイル分野に参入

AsiaNet 62683

ミラノ(イタリア)・グルノーブル(フランス)、2015年12月2日/PRニュースワイヤー/ --

ウインタースポーツ用品業界の世界的リーダー、ロシニョールグループは、新しいロシニョールアパレルのラインナップを発表、スポーツウエアシーンにおけるその意欲的プランの最高経営責任者にアレッサンドロ・ロカテッリを任命しました。

     (ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20151125/291024LOGO

今回もコレクションを飾るトリコロールカラーの鶏のロゴに象徴される、自社のウインタースポーツの遺産と世に知られた108年の歴史に最大限の敬意を払いつつ、フランスのブランドの魅力を最高級スポーツウエアとファッションライフスタイルの分野にまで広げることが目的です。

グループの新事業、ロシニョールアパレル

新しいデザインチームが創りだしたロシニョールアパレルは、スキー、アフタースキー、都会派のカテゴリーに分類される独自のスポーツシックな製品ラインを提案。ファッションスタイルに合った技術的パフォーマンスが、ゲレンデと街角の通りの両方にぴったり合うようにデザインされた、現代の日常生活のための機能的で洗練されたワードローブをお届けします。

メンズとウィメンズのデビューコレクションは、各ファッションウィークの公式カレンダーに合わせ、2016年1月と2月にミラノで発表されます。プレゼンテーションは、ミラノ、コルソベネチアのロシニョールアパレル新本部で行います。

新アパレルコレクションは、厳選されたスポーツ用品店、最高級のコンテンポラリー系マルチブランドブティック、世界のショッピングマップ上の有名デパートなどで販売されます。

さらに、ロシニョールアパレルは、今後6か月間にシャモニー、メジェーヴ、クールマイユール、クラン・モンタナ、コルティーナ・ダンペッツォ、サンモリッツなどフランス、スイス、イタリアの最高級山岳リゾート地に単一ブランド店6店舗をオープンします。

リニューアルに取り組むファッションのプロ

ロシニョールの遺産を効果的に活用し、スタイルと技術パフォーマンスの橋渡しの一助となるため、ロシニョールはアレッサンドロ・ロカテッリをアパレル事業のリーダーに選びました。アレッサンドロには、ピエール・バルマン、コスチューム・ナショナル、またガリアーノやジャストカヴァリなど一流ブランドのライセンシーだったイッティエーレグループなどの前職で統括マネージャーとして培った、世界のファッション市場の幅広い経験と知識を身につけています。

ロシニョールグループCEOのブルーノ・サークリーは、「ロシニョールが唯一、アパレル市場に参入する役割を担っていると、私どもは確信しています。わが社はウインタースポーツの偉大な遺産、技術的能力、また1万か所での世界規模の販売力を持っていますので、様式とファッションにバランスを持たせる新しいデザインチームをこれに合わせました。アレッサンドロが仕事に加わり、この重要なベンチャーを指揮してくれることには本当に感謝しています。ドイツ、イタリア、フランス、アジアで働いた、ファッションとライフスタイルのブランドでの経歴から、彼はアパレルのサプライチェーンの全段階に関する深い知識を持っており、同職にはうってつけの人物です」と述べました。

アレッサンドロ・ロカテッリは、「ロシニョールグループに加わることができたのは光栄であり、満を持してのこの挑戦に胸が躍ります。ブランド価値と象徴的なDNAを次のレベルまで維持、進化させるのは、成長の無限の可能性を表しています。そして、ロシニョールの遺産をコンテンポラリーなライフスタイルウエアに加えることで、わが社のコレクションがユニークかつ本物になると固く信じています。全く新しい章の始まりです」と述べました。

ロシニョールアパレルの開発は、リテールとファッション業界の主役たちの支援を受けて始まりました。主な株主は、Altor(北欧のファンド)をはじめ、ウェバー・インベストメント(フランスの投資会社)、Boix-Vives一族(1955年から2005年まで、ロシニョールグループの株式の過半数を保有)、ブルーノ・サークリーCEOを含む同グループのマネージメントチームなどです。デザイナーのトミー・ ヒルフィガー、元グッチグループCEOのドメニコ・デソーレ、元クロックスCEOのロン・スナイダーなどが上級顧問を務め、米国を拠点とするサンドブリッジ・キャピタルも少数派を占めています。

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アレッサンドロ・ロカテッリ肖像写真(http://www.eurosagency.eu/IMG/jpg/Photo_Alessandro_Locatelli.jpg

アレッサンドロ・ロカッテリ経歴(http://www.eurosagency.eu/IMG/pdf/Bio_Alessandro_Locatelli_EN.pdf

ロシニョールアパレル ロゴ(http://www.eurosagency.eu/IMG/png/Logo_Rossignol_Apparel.png

ロシニョールグループについて:ブルーノ・サークリー率いるロシニョールグループは、スキー・スノーボードなどの幅広いウインタースポーツ用品をデザイン、製造、販売しています。世界本部をグルノーブル近郊のフレンチアルプスに置き、ロシニョール、ディナスター、ランゲ、ルック、リスポート、ケルマなど強力なグループブランドの製品ポートフォリオを揃えています。各ブランドがそれぞれのアイデンティティーを構築し、山に囲まれた環境からインスピレーションを受けています。

ソース: ロシニョールグループ(Rossignol Group)

報道関係問合せ先:

rossignol@eurosagency.eu

Mathieu Collet: +33 6 11 08 19 93

Jasmine Baouali: +33 6 26 82 53 78

(日本語リリース:クライアント提供)

Rossignol Hits the Sport Chic Lifestyle Segment by Launching its New Apparel Business, Headed by CEO Alessandro Locatelli

PR62683

MILAN and GRENOBLE, France, Dec. 2, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Rossignol Group, global leader in the ski industry with its brand

Rossignol, introduces the new Rossignol Apparel lines, and appoints Alessandro

Locatelli as Chief Executive Officer of its ambitious plans in the sportswear

scene.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151125/291024LOGO )

    The mission is to expand the appeal of the French brand into the high-end

sportswear and fashion lifestyle segment while maintaining the utmost respect

for the company's legacy in winter sports and its celebrated 108-year history -

both symbolized by the three-color rooster logo that will also adorn the

upcoming range of clothing.

    Rossignol Apparel, new Business Unit within the Group

    Created by a new design team, Rossignol Apparel proposes a distinctive

sport-chic line divided into Ski, Apres-Ski and Urban categories, where

technical performance meets fashion style to deliver a functional yet refined

wardrobe for everyday modern life, designed perfectly for both the slopes and

the city streets.

    The men's and women's debut collections will be released next January and

February 2016 in Milan, lining up within the official calendar of the

respective Fashion Weeks. The presentations will take place at Rossignol

Apparel's new headquarter in Corso Venezia, Milan.

    The new apparel collections will be sold in selected sporting-goods stores,

high-end contemporary multi-brand boutiques and some of the most renowned

department stores on the global shopping map.

    Furthermore, Rossignol Apparel will open six mono-brand stores over the

next six months, located across some of the most prestigious French, Swiss and

Italian mountain destinations, such as Chamonix, Megeve, Courmayeur, Crans

Montana, Cortina d'Ampezzo and St. Moritz.

    A fashion professional to undertake a renewal

    To effectively leverage the heritage of Rossignol and help bridge style and

technical performance, Rossignol has selected Alessandro Locatelli to lead its

Apparel business. Alessandro has extensive experience and understanding of the

worldwide fashion market, gained through previous engagements as General

Manager of Pierre Balmain, Costume National and Ittierre Group, former licensee

of major fashion brands such as Galliano and Just Cavalli.

    Bruno Cercley, CEO of the Rossignol Group, said: "We believe Rossignol is

uniquely positioned to enter the Apparel market. We have a strong winter sport

heritage, technical competence and global distribution through 10.000 doors; we

have matched this with a new design team that brings style and fashion to the

equation. We are truly grateful to have Alessandro on board to lead this

important venture for us. His background from fashion and lifestyle brands,

working in Germany, Italy, France and Asia, brings him an in-depth knowledge of

all phases of the apparel supply chain, making him the right man for the job"

    Alessandro Locatelli stated, "I am honored to be part of the Rossignol

Group and thrilled about this much-awaited challenge. To preserve and evolve

the brand's values and iconic DNA to the next level represents an unlimited

potential of growth. And I firmly believe that infusing Rossignol's heritage

onto contemporary lifestyle wear will make our collections unique and

authentic. It's a whole new chapter to write."

    The creation of Rossignol Apparel was initiated with the support of major

players within the retail and fashion industry. The main shareholder is the

Nordic fund Altor, flanked by French investment company Weber Investment, the

Boix-Vives family (majority owners of the Rossignol Group from 1955 to 2005)

and the Group's management team, including CEO Bruno Cercley. A minority

position is also occupied by the US-based Sandbridge Capital, whose senior

advisors include designer Tommy Hilfiger, former Gucci Group CEO Domenico De

Sole, and former Crocs CEO Ron Snyder.

    Downloads

    Alessandro Locatelli portrait photo

[http://www.eurosagency.eu/IMG/jpg/Photo_Alessandro_Locatelli.jpg ]

    Alessandro Locatelli biography

[http://www.eurosagency.eu/IMG/pdf/Bio_Alessandro_Locatelli_EN.pdf ]

    Rossignol Apparel logo

[http://www.eurosagency.eu/IMG/png/Logo_Rossignol_Apparel.png ]

    About the ROSSIGNOL Group : The Rossignol Group, headed by Bruno Cercley,

designs, manufactures and markets a broad range of sliding winter sport

equipment. The global headquarters are located in the French Alps near Grenoble

and houses a portfolio of strong and complementary brands with Rossignol,

Dynastar, Lange, Look, Risport and Kerma. The different brands have built their

own identity and draw their inspiration from their mountainous environment.

Source: Rossignol Group

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