生産性の損失回避のため、企業は従業員の英語力に投資が必要

ピアソン

生産性の損失回避のため、企業は従業員の英語力に投資が必要

AsiaNet 62776

東京(日本)、2015年12月8日/PRニュースワイヤー/ --

教育会社ピアソンは、従業員の英語力向上のために投資しないグローバル企業は、生産性の向上がもたらす大幅な節約の機会を逃しているとしています。

ピアソンの最新調査によると、世界のどこで仕事に応募しようと、英語力は学習者にとって必須であると考えられています。アジア、ヨーロッパ、南米などの世界市場において、学習者のおよそ約3分の1は自国での仕事に応募するために英語を学んでおり、ほぼ同数の人が海外で働くために学んでいると答えました。[1]

しかし、グローバル企業は従業員の英語力を伸ばすためにもっとできることがあると、ピアソンによる調査は示しています。世界の従業員の92%が、自身のキャリアアップのために英語は重要だと言うのに対し、グローバル企業で働く英語を母語としない人のうち、職場で英語を使って円滑にコミュニケーションが取れると考えているのはわずか7%に過ぎません。[2]

その結果、企業は最終収益で重要な利益を逃しています。ピアソンは、高い英語力が企業の生産性を改善することを発見しました。平均すると、企業は従業員一人当たり年に1週分の労働時間を得したことになります。[3] これは多国籍企業にとっては何千週分に相当します。

各企業が従業員のビジネス英語力向上への投資で恩恵を得られるよう、ピアソンは、特別に作った一連のラーニング・オブジェクティブ(学習目標)を発表しました。ラーニング・オブジェクティブは、グローバル・スケール・オブ・イングリッシュ(GSE: Global Scale of English) --習熟度を広域で分類することの多い他のメソッドに比べ、語学力の4スキル(リーディング・リスニング・スピーキング・ライティング)毎の学習者の能力をよりいっそう細かく測定する、10~90までの細かいスケールーー の一部を成す存在です。

GSEにより、雇用主は従業員の個々の英語能力を理解し、役割をうまく果たすために具体的にどんなスキルが必要かを特定することができます。GSEラーニング・オブジェクティブは、実用的な日常ビジネス英語に根差しています。自分の英語力を伸ばしたいと願うビジネスマンが手軽に使用できるツールなので、よりいっそうの英語習熟への道を計画するのに役立ちます。たとえば:

・複雑な議論や問題に直面する企業のトップは、周囲を説得し、納得させられるようになるため、スピーキングでGSEスコア75を目指して努力しようとするかもしれません。

・裁判で証人に質問するなどの重要な責務を果たす弁護士は、デリケートな状況で礼儀正しく質問できるように、スピーキングでスコア68を目指すようアドバイスされるでしょう。

・測定値を読み取り、指示に従う機械エンジニアは、図表の内容と視覚情報を解釈するために、リーディングでスコア62を目指すかもしれません。

ピアソン・イングリッシュのマネージング・ディレクター、タズ・ヴィグラチスのコメント。「言語学習が単に“訓練の機会”ではなく、個人の成長とキャリア開発への確実な投資であると考えることは、全ての人の利益になります。今や英語は多国籍企業の共通言語であり、世界の人材市場では志願者が競い合っています。グローバルなスケールは、学習者がより効率を上げるだけでなく、自らの役割をうまく果たすために伸ばさなければならない特定の英語スキルを理解する手助けとなるのです。」

詳細を知るには?

GSEについての詳しい情報は、http://www.english.com/ またはhttp://www.linkedin.com/company/pearson-english でご覧ください。

ピアソンについて:

ピアソンは従業員数4万人、学習を通じてあらゆる年齢層の人々が人生で目に見える進歩ができるよう70か国以上で取り組んでいる、教育の世界的リーディングカンパニーです。

ピアソン・イングリッシュは、ピアソンの事業部のひとつで、毎年何百万人もの教師や学生が我が社の英語学習教材やツールを使用しています。我が社は150か国以上で個人、教育機関、法人にダイナミックで効果的な学習ソリューションを提供しています。

GSEについて:

グローバル・スケール・オブ・イングリッシュ(GSE)は、英語の習熟度を測る、標準化した細かいスケールです。広域で到達度を示す他の枠組みと異なり、GSEはスピーキング・リスニング・リーディング・ライティングといったスキル毎に尺度基準があるため、それぞれのポイント毎に学習者のできることを特定しています。

GSEは、段階的な進歩を正確に示すことで、学習者にやる気を持たせるように作られています。教師は、各生徒の正確なレベルと学習目標に合ったコース教材を選ぶことができます。

GSEは、習熟度レベルについての真にグローバルな共通の認識を提供し、世界中の英語学習コースやアセスメントの基準となる役目を果たします。

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1.ウォール・ストリート・イングリッシュ(Wall Street English)、ウォール・ストリート・イングリッシュ・リサーチ(Wall Street English Research)、2015

2.ピアソン・イングリッシュ・ビジネス・ソリューションズ/CEB、永続的影響の測定-グローバルビジネスの必須条件としてのビジネス英語、2015(Pearson English Business Solutions and CEB, Measuring the continuing impact - Business English as a prerequisite for global business, 2015)

3.ピアソン・イングリッシュ・ビジネス・ソリューションズ/CEB、永続的影響の測定-グローバルビジネスの必須条件としてのビジネス英語、2015(Pearson English Business Solutions and CEB, Measuring the continuing impact - Business English as a prerequisite for global business, 2015)

詳細は下記まで

ピアソン・ジャパン株式会社

歳清 清華(としきよ さやか)

電話: 03-5549-8631

Eメール: sayaka.toshikiyo@pearson.com

情報源:ピアソン

(日本語リリース:クライアント提供)

Businesses Need to Invest in Employees' English Skills to Avoid Productivity Loss

PR62776

TOKYO, Dec. 8, 2015/PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Global businesses that don't invest in improving their employees' English

skills are missing out on major savings in productivity according to learning

company Pearson.

    New research from Pearson shows that English skills are considered key for

learners, no matter where in the world they are applying for a job. Around a

third of learners in global markets such as Asia, Europe and South America, are

learning English to apply for a job in their own country and about the same

amount of people said they were learning the language to work overseas.[1]

    However, Pearson's research suggests that global businesses could do more

to develop their employees' English skills. While 92% of global employees

report that English is important for their career progression, only 7% of

non-native English speakers in global companies believe they can communicate

effectively at work.[2]

    As a result, businesses are missing out on crucial benefits to the bottom

line: Pearson found that improved English skills can boost a business'

productivity. On average, companies gained one working week per year, per

employee.[3] For a multinational business this means thousands of weeks per

year.

    To help businesses reap the benefits of investing in employees'

professional English skills, Pearson is launching a suite of tailored learning

objectives. These objectives are part of the Global Scale of English (GSE), a

granular scale from 10-90 that provides a far more precise measurement of a

learner's abilities across each of the four language skills - reading,

listening, speaking and writing - in comparison to other methods which tend to

categorise proficiency in broad bands.

    The GSE helps employers understand the individual English capabilities of

their employees and identifies the specific skills they need to perform their

role successfully. The GSE learning objectives are rooted in practical everyday

business English. For professionals who wish to develop their English, the GSE

learning objectives are a tool that can be readily used to plan a path to

greater English proficiency. For example,

    

    - a Chief Executive who faces complex discussions and problems, may want to

strive for a GSE score of 75 in speaking to be persuasive and convince others

    - a lawyer who fulfils key responsibilities such as questioning witnesses

during trials, would be advised to aim for a score of 68 in speaking to ensure

questions are asked politely in sensitive situations

    - a mechanical engineer who takes readings and follows instructions, may

want to aim for a reading score of 62 in order to interpret messages from

diagrams and visual information

    Tas Viglatzis, Managing Director, Pearson English, said: "It's in

everyone's interest to ensure that learning a language isn't seen as just a

'training opportunity', but a solid investment in personal growth and career

development. Now more than ever, English is the common language of

multinational businesses and candidates compete in a global talent market.

Having a global scale will not only help them to be more efficient, it will

also give learners direction on the specific English skills they need to

develop in order to perform their role successfully."

    How can I find out more?

    Visit http://www.english.com for more information on the GSE or

http://www.linkedin.com/company/pearson-english.

    About Pearson:

    Pearson is the world's leading learning company, with 40,000 employees in

more than 80 countries working to help people of all ages to make measurable

progress in their lives through learning.

    Pearson English is a division of Pearson and millions of teachers and

students use our English language learning resources and tools each year. We

offer dynamic and effective learning solutions to individuals, institutions and

corporations in over 150 countries.

    About GSE:

    The Global Scale of English (GSE) is a standardised, granular scale which

measures English language proficiency. Unlike some other frameworks which

describe attainment in broad bands, the GSE identifies what a learner can do at

each point on the scale across speaking, listening, reading and writing skills.

    The scale is designed to motivate learners by accurately demonstrating

step-by-step progress. Teachers can match a student to the right course

materials to suit their exact level and learning goals.

    The GSE serves as a standard against which English language courses and

assessments worldwide can be benchmarked, offering a truly global and shared

understanding of proficiency levels.

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    1. Wall Street English, Wall Street English Research, 2015

    2. Pearson English Business Solutions and CEB, Measuring the continuing

impact - Business English as a prerequisite for global business, 2015

    3. Pearson English Business Solutions and CEB, Measuring the continuing

impact - Business English as a prerequisite for global business, 2015

    

     

    For more information please contact:

    Sayaka Toshikiyo

    Marketing Manager

    Pearson Japan K.K.

    E: sayaka.toshikiyo@pearson.com

    D: +81-3-5549-8631

    SOURCE: Pearson

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