BPとComarchが共同で消費者のニーズに応える新技術を導入

Comarch

2015/12/9 10:24

BPとComarchが共同で消費者のニーズに応える新技術を導入

AsiaNet 62779

【クラクフ(ポーランド)2015年12月9日PR ニュースワイヤー】

BPはスペインのロイヤルティー・プログラムを強化するため、Comarch Customer Loyalty Management (CLM)を選択しました。Comarchが提供する既存のプラットフォームはまた、技術、運用および業務効率化においてアップグレードされました。

ComarchとBPは2001年以来、共同事業を行ってきました。それ以来、10カ国で40以上のプロジェクトを完成させています。これらのプロジェクトには電子データ交換システム、customer loyalty managementおよびITインフラストラクチャに関連したソリューションが含まれています。

     (写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20151126/291251

BP IberiaのロイヤリティーマネージャーであるAsier Olarte氏は「ロイヤリティー・プラットフォーム変更の決定をする際、我々はヨーロッパで異なるプロジェクトにおいて長年の経験を有しており、Comarchと協力することを決めました。Comarchの長所は、そのソリューションの汎用性と柔軟性およびチームの技術的なビジネス専門知識を有していることです。現代の消費者の期待に応えるため、適応させたロイヤリティー提供のための機能を取り入れることができました。我々は革新的なプラットフォームのおかげで、パートナーのネットワークを拡張し、お客様のための取り組みを強化できることを確信しています」と述べました。

Comarch Customer Loyalty Managementは長年、スペインのロイヤルティー・プログラムを総合的に管理するためにBPを支援してきました。プロジェクトが終了したおかげで、参加者は新たな割引を利用し、新たな権限を得ることが可能ですが、新しいモバイル・アプリケーションは最も重要なものとなります。また、ビジュアル・アイデンティティも変更されました。同プログラムはToys'R'Us、Media Markt、El Corte Inglesなどのブランドを含む、プログラム・パートナーにサービスを提供するためにデザインされました。

Comarchのロイヤリティー&マーケティング・ソリューションのセール・スディレクターを務めるPiotr Dziurzynsk氏は「チームはComarchの特徴である柔軟性を示しています。Comarchのおかげで、透明性のあるロイヤルティー・プログラム管理が可能となり、最終的にお客様のための具体的な利益をもたらします。同システムの利点には、ターゲット・パーソナライズ化されたマーケティング・メッセージによる高度なプロモーション・ウィザードおよびアナリストがいつでも利用可能な取引内容の詳細情報が含まれます」と指摘しました。

BP P.L.C.社は輸送用燃料、光熱エネルギー、小売サービスおよび日用の石油化学製品を顧客に提供する、世界有数の国際的な石油・ガス会社の一つです。 BPグループは6大陸で運営され、その製品・サービスは世界80カ国以上でご利用いただけます。 同社はBP、ARAL、ARCO、Castrol、AMPM、Wild Bean Cafeの 6つの主要ブランドを所有しています。BP社についての詳細は (http://www.bp.com/) をご参照ください。

Comarch Loyalty ManagementはComarch CRM&Marketingプラットフォームの一部で、顧客対応と市場活動支援によって包括的なロイヤルティー・プログラム管理のための最先端ITソリューションをクライアントに提供します。CLMを選択した航空会社はジェットブルー航空、アズールブラジル航空、S7(シベリア)航空、ブリュッセル航空、セブ・パシフィック航空などです。Comarchについての詳細は、http://www.comarch.com/trade-and-services/our-solutions/comarch-crmmarketing/ までご参考下さい。

ソース: Comarch

(日本語リリース:クライアント提供)

BP and Comarch Collectively Embracing Emerging Consumer Needs With New Technology

PR62779

CRACOW, Poland, Dec. 9, 2015/PRNewswire=KYODO JBN/ --

    BP has chosen Comarch Customer Loyalty Management (CLM) to enrich the

loyalty program in Spain. The existing platform, also supplied by Comarch, has

been upgraded in technical, operational, and business efficiency terms.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151126/291251 )

    Comarch and BP have worked together since 2001. Since then, more than 40

projects in 10 different countries have been completed. These include

electronic data interchange systems, customer loyalty management and solutions

related to IT infrastructure.

    When making a decision to modify our loyalty platform, we decided to work

with Comarch, because we have many years of shared experience in different

projects across Europe. The strength of Comarch is the versatility and

flexibility of their solutions, as well as the technical and business expertise

of the team. This made it possible to introduce features that have adjusted our

loyalty offer to the expectations of the modern consumer. We are convinced that

thanks to the innovative platform we will extend the network of partners and

enhance engagement of our clients - says Asier Olarte, Loyalty Manager at BP

Iberia.

    Comarch Customer Loyalty Management has helped BP to comprehensively manage

the loyalty program in Spain for many years. Now, thanks to the completed

project, the participants have access to new discount offers and new

privileges, but most importantly to the new mobile application. The visual

identity was also changed. The program was designed in order to serve program

partners, including brands such as Toys'R'Us, Media Markt and El Corte Ingles.

    The team showed flexibility, one of Comarch's hallmarks. Thanks to Comarch,

managing a loyalty program becomes transparent, which brings tangible benefits

for our subsequent customers. The advantages of the system include the advanced

promotion wizard with targeted and personalised marketing messages and detailed

information on transactions, that is always available to analysts - notes Piotr

Dziurzynski, Sales Director, Loyalty & Marketing Solutions at Comarch.

    BP p.l.c. is one of the world's leading international oil and gas

companies, providing its customers with fuel for transportation, energy for

heat and light, retail services and petrochemical products for everyday use.

The BP group operates across six continents, and its products and services are

available in more than 80 countries. The company owns 6 key brands: BP, ARAL,

ARCO, Castrol, ampm and Wild Bean Cafe. More information about BP:

http://www.bp.com

    Comarch Loyalty Management is a part of Comarch CRM & Marketing platform

and provides the clients with cutting-edge IT solutions made for comprehensive

management of loyalty programs by enhancing customer relations and supporting

marketing activities. Among the airlines that have chosen CLM are: JetBlue

Airways, Azul Airways and S7, Brussels Airlines, CEBU Pacific. More information

about Comarch:

http://www.comarch.com/trade-and-services/our-solutions/comarch-crmmarketing

    SOURCE: Comarch  

▽メディア連絡先

Marek Wisniewski、+48 691 464 715、marek.wisniewski@comarch.pl

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