Alimentaria 2016は美食と国際化を重点に再構成

Fira de Barcelona

2015/12/17 10:30

Alimentaria 2016は美食と国際化を重点に再構成

AsiaNet 62876 (1636)

【バルセロナ(スペイン)2015年12月17日PR Newswire=共同通信JBN】スペインの貿易見本市Alimentaria(アリメンタリア)は40周年の機会に、これまでで最も国際的な催しを2016年4月25-28日にFira de Barcelona(フィラデバルセロナ)で開催、50カ国近くから出展するほぼ4000社の輸出促進と新市場進出を目指し、世界中の企業やバイヤーを誘致する。この貿易見本市は食品・飲料業界の重要市場を考慮して、刷新と美食が業界にもたらすことができる成長の機会を見せるために内容を再構成した。

2016年のAlimentariaは、ワインと蒸留酒のIntervin、食肉と肉製品のIntercarn、レストランのRestaurama、牛乳と乳製品のInterlact、菓子・保存食・食用油・高級品のMultiple Foodsの5テーマの展示が中心となる。この区分の目的は市場の傾向を反映し、レストラン・グルメ業界での見本市の立場を強め、見本市に来場して新たなサプライヤーや製品を探す食品・飲料の流通・小売り・輸入部門の専門業者らの仕事をより便利にすることである。

世界からの来場者を誘致するためAlimentariaは800人以上のえり抜きのバイヤーに直接招待状を送り、出展者との会合を計画している。特定の製品買い付けに関心のある中南米、アジア、米国とカナダ、欧州、中東各市場の重要専門家の参加を求めるため、見本市のウェブサイトで「Hosted Buyers」プログラムの登録受付がすでに始まっている。

同時に、他の部門の機関やスペイン行政当局も国際的バイヤーを見本市に誘致するためのビジネス会合を組織している。例えば、スペイン食品・飲料産業連盟(FIAB)、スペイン貿易投資庁(ICEX)、農業食糧環境省が共催する食料・飲料ビジネス会合、カタルーニャ自治政府企業競争庁(Accio)によるブローカー・イベントである。

スペイン食品の宣伝におけるグルメ経験の力はAlimentaria Experienceではっきりするだろう。これは、ミシュラン掲載の有名シェフや新進気鋭の若手による活動、デモンストレーション、料理ワークショップの巨大な会場である。ビジネスや技術も含む食品関連情報に特化したAlimentaria Hubでは、イノベーション、トレンド、新製品・新事業、セミナー、会議が特徴となる。

Alimentariaは食品業界の世界的ベンチマーク行事の一つである。前回開催時には約3800社(ほぼ3分の1は国際業者)が参加し、14万人が来場、うち4万2000人はスペイン国外からだった。

画像はhttp://www.alimentaria-bcn.com/home で入手可能。

http://www.alimentaria-bcn.com

ソース:Fira de Barcelona

Alimentaria 2016 has Reorganised its Offering to Focus on Both Gastronomy and Internationalisation

PR62876

BARCELONA, Dec. 17, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     On the occasion of its 40th anniversary, the Spanish trade fair

Alimentaria is organising its most international event ever at Fira de

Barcelona on 25-28 April 2016, attracting companies and buyers from all over

the world to promote exports and access to new markets for the almost 4,000

companies represented at the show, from close to fifty countries. The trade

show has reorganised its offering to reflect the key markets in the food and

drink industry and to showcase the opportunities for growth that innovation and

gastronomy can offer the sector.

    In 2016, Alimentaria will be based around five themed trade shows: Intervin

(wines and spirits), Intercarn (meat and meat products), Restaurama

(restaurants), Interlact (milk and dairy products) and Multiple Foods (all

kinds of confectionery, preserves, oils and premium products). The aim of this

segmentation is to reflect market trends, strengthen the show's position in the

restaurant and gourmet sector, and make life easier for the trade professionals

from the sectors of food and drink distribution, retail and imports who visit

the show in search of new suppliers and products.

    To promote the attendance of international visitors, Alimentaria is sending

direct invitations to more than 800 selected buyers and setting up business

meetings with exhibitors. Registration for the 'Hosted Buyers' programme is

already open on the show's website to sign up key professionals from the

markets of Latin America, Asia, the United States and Canada, Europe and the

Middle East with an interest in buying specific products.

    At the same time, other sector organisations and Spanish public

administrations are organising business meetings to attract international

buyers to the fair. Examples include the Food & Drink Business Meetings

organised by FIAB, ICEX and Magrama, and the Brokerage Event organised by Accio.

    The power of the gourmet experience in promoting Spanish food products will

be evident in The Alimentaria Experience, a huge space housing activities,

demonstrations and cooking workshops given by well-known chefs-including

Michelin-starred ones-and young up-and-coming talents. Meanwhile, innovations,

trends, launches, seminars and conferences will all be featured in The

Alimentaria Hub, a major space dedicated to food knowledge which also includes

business and technology.

    Alimentaria is one of the world's benchmark events for the food sector. The

previous event brought together some 3,800 companies (almost one third of which

were international), and 140,000 visitors, 42,000 of whom were from outside

Spain.

    Images available here [http://www.alimentaria-bcn.com/home ]

    http://www.alimentaria-bcn.com

Source: Fira de Barcelona

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中