BMWグループは11月も月間販売の新記録を達成
BMWグループは11月も月間販売の新記録を達成
AsiaNet 62794 (1597)
【ミュンヘン2015年12月10日PR Newswire=共同通信JBN】
*11月の販売台数は前年同月比4.9%増の19万7480台
*1-11月通期で200万台以上を販売
*前年同期比6.9%増
*BMW iの2015年世界販売は2万5000台超に
*11月のMINI 5ドアの販売台数は前年同月から倍増
BMWグループの11月販売台数は、総計19万7480台(前年同月比4.9%増)が世界で顧客に販売され、新記録となった。これによって2015年の通期販売台数は前年同期比6.9%増の203万3948台になった。グループの販売が年間でこの時期に200万台を突破したのは初めてである。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151208/294089 )
BMW AG(ドイツBMW本社)取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「市場にすばらしい新製品を提供したことによって、これまでの堅調な販売の伸びが達成できた。BMW 2シリーズ アクティブ ツアラーからBMW X6やBMW i3にいたるまで、幅広い製品に顧客が積極的に反応を示し、結果として販売モメンタムの維持につながった」と説明している。
BMWブランドの11月販売台数は、前年同月比5.6%増の16万7853台だった。1-11月通期では、172万8553台のBMW車両が世界で販売され、前年同期比5.8%増となった。
BMW全製品を通じて販売増が達成された。BMW 2シリーズのアクティブ ツアラーの11月販売は前年同月比55.8%増の6088台で、BMW 4シリーズのグラン クーペが同36.7%増の5997台になったのが好例である。BMW Xファミリーは、11月にBMW X3が同22.8%増(1万4115台)、BMW X6が前年同月からほぼ倍増の4209台になるなど、強力な販売の伸びが続いている。
BMW i3は1-11月通期に総計2万1052台が世界で顧客に販売され、そのうち2194台を11月が占めた(前年同月比32.2%増)。BMW i8も1月から4549台が顧客に販売され、BMW i の総販売台数は1-11月通期で総計2万5601台になった。
MINIブランドにとって11月の販売台数は新記録の2万9271台で、昨年11月の極めて多かった販売台数をわずかに(0.9%)上回る結果となった。1-11月通期のMINI販売台数も新記録で、前年同期比13.8%増の総計30万2091台となった。MINI 5ドアの月間販売台数は前年同月の倍以上となり、8510台が世界で顧客に販売された。
世界各地で均衡の取れた販売を推進するというBMWの方針に沿って、11月もすべての地域で成長を達成した。
欧州では堅調な成長が継続しており、11月は前年同月比6.8%増の8万5999台、通期で前年同期比9.7%増の90万2223台となった。BMWグループの本拠地市場であるドイツでの11月の販売は、前年同月比5.7%増に相当する総計2万4056台のBMWとMINIが新規登録された。欧州南部においても堅調で、イタリアを例に挙げると11月は前年同月比15.8%増の7036台、スペインでは同18.6%増の4227台が販売された。
米州における11月のBMWとMINIの販売台数は、前年同月比2.5%増の4万5169台となり、通期では前年同期比5.3%増の44万7445台になった。BMWにとって世界で2番目に大きな市場の米国では、前年同月比1.2%増の3万6447台を販売した。カナダでは11月に前年同月比19.4%増の4111台が販売され、メキシコでの販売台数は同22.5%増の1654台だった。
アジアでもBMWとMINIの販売台数は増加し、11月は前年同月比4.7%増の6万547台となった。同地域における通期の販売台数は、62万1671台で前年同期比4.5%増。中国本土での11月の販売台数は4万1090台(前年同月比3.2%増)だった。
中近東での11月の販売は前年同月比34.2%増の3271台となった。
BMWモトラッドも11月に販売が増加し、前年同月比5.8%増の7844台だった。1-11月通期のBMWモトラッド販売は、前年同期比11.2%増の12万9466台になった。
▽BMWグループの11月および1-11月までの販売概要
2015年11月 前年同月比 1-11月通期 前年同期比
BMWグループ
乗用車台数 197,480 +4.9% 2,033,948 +6.9%
BMW 167,853 +5.6% 1,728,553 +5.8%
MINI 29,271 +0.9% 302,091 +13.8%
BMWモトラッド 7,844 +5.8% 129,466 +11.2%
▽BMWグループについて
BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。
2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。
BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動によって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。
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ソース:BMW Group
BMW Group Sales Achieve New High in November
PR62794
MUNICH, Dec. 10, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Sales up 4.9% to total 197,480
- Over 2 million vehicles delivered so far in 2015
- Year-to-date increase of 6.9%
- BMW i sales top 25,000 worldwide
- Monthly sales of MINI 5 door double year-on-year
The BMW Group has achieved new record sales for November with a total of
197,480 (+4.9%) vehicles delivered to customers worldwide. This brings the
total number of vehicles sold by the company so far in 2015 to 2,033,948
(+6.9%). It's the first time the company has sold over 2 million vehicles by
this stage in the year.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151208/294089 )
"The steady sales growth we've shown throughout the year so far reflects
the great new products we currently have on the market," commented Dr Ian
Robertson, member of the board of management of BMW AG responsible for sales
and marketing BMW. "From the BMW 2 Series Active Tourer to the BMW X6 and the
BMW i3, we are seeing a very positive customer response to a wide range of
products, resulting in sustained sales momentum," continued Robertson.
Sales of BMW brand vehicles in November were 5.6% higher than in the same
month last year, with a total of 167,853 vehicles delivered to customers. In
the year-to-date, 1,728,553 BMW vehicles were sold around the world, an
increase of 5.8% on the same period last year.
Products throughout the BMW range achieved sales growth. Monthly deliveries
of the BMW 2 Series Active Tourer, for example, are 55.8% up on November last
year (6,088) while sales of the BMW 4 Series Gran Coupe are 36.7% higher than
the same month last year (5,997). The BMW X Family continues to be a strong
growth driver with sales of BMW X3 climbing 22.8% in November (14,115) while
monthly sales of the BMW X6 more than doubled to total 4,209.
In the year-to-date, a total of 21,052 BMW i3s have been delivered to
customers worldwide, with 2,194 of those sales made in November, an increase of
32.2% on the same month last year. So far this year, 4,549 BMW i8s have been
handed over to customers, making the BMW i total for the year-to-date 25,601.
November was a record month for the MINI brand with sales totalling 29,271,
just above the extremely high sales result achieved in November last year
(+0.9%). MINI sales for the year-to-date are also higher than ever, with a
total of 302,091 delivered to customers so far in 2015 (+13.8%). Monthly sales
of the 5 door MINI are more than twice what they were in November last year,
with a total of 8,510 delivered to customers worldwide.
In line with the company's policy of striving for balanced sales around the
world, sales growth was achieved in all regions in November.
Steady sales growth continues in Europe, where deliveries were up 6.8% in
November (85,999); the year-to-date figure for the region is 9.7% higher than
the same period last year (902,223). In Germany, the BMW Group's home market,
sales increased 5.7% in November, with a total of 24,056 new BMW and MINIs
registered. Sales in southern Europe are showing sustained growth with
deliveries in Italy, for example, up 15.8% in November to total 7,036 while
sales in Spain increased 18.6% to a total of 4,227 vehicles.
In the Americas, sales of BMW and MINI vehicles rose by 2.5% compared with
November last year (45,169), whilst year-to-date sales in the region are up
5.3% (447,445). Deliveries to customers in the company's second biggest market,
the USA, were 1.2% up on November last year, totalling 36,447. In Canada,
deliveries rose 19.4% compared with the same month last year (4,111) while
monthly sales in Mexico increased by 22.5% to total 1,654.
Sales of BMW and MINI vehicles also increased in Asia, where deliveries in
November were up 4.7% compared with the same month last year (60,547). So far
this year, a total of 621,671 BMW and MINIs have been sold in the region, an
increase of 4.5%. Monthly sales in Mainland China totalled 41,090 (+3.2%).
Sales in the Middle East region climbed 34.2% compared with November last
year, with a total of 3,271 vehicles delivered to customers.
Deliveries at BMW Motorrad also continued to grow in November. A total of
7,844 units were sold in the month, an increase of 5.8% compared with the same
month last year. In the year-to-date, 129,466 customers worldwide have taken
delivery of a BMW Motorrad vehicle, an increase of 11.2%.
BMW Group sales in/up to November 2015 at a glance
In November Compared with Up to/including Compared with
2015 previous year November 2015 previous year
BMW Group
Automobiles 197,480 +4.9% 2,033,948 +6.9%
BMW 167,853 +5.6% 1,728,553 +5.8%
MINI 29,271 +0.9% 302,091 +13.8%
BMW Motorrad 7,844 +5.8% 129,466 +11.2%
The BMW Group
With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the
world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also
provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW
Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a
global sales network in more than 140 countries.
In 2014, the BMW Group sold approximately 2,118 million cars and 123,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was
approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40 billion. As
of 31 December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.
The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking
and responsible action. The company has therefore established ecological and
social sustainability throughout the value chain, comprehensive product
responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral
part of its strategy.
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SOURCE: BMW Group
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