フォルクスワーゲンのテーマパーク、Autostadtに冬の装い

Autostadt GmbH

2015/12/17 15:46

フォルクスワーゲンのテーマパーク、Autostadtに冬の装い

AsiaNet 62891(1643)

【ウォルフスブルク(ドイツ)2015年12月17日PR Newswire=共同通信JBN】

*クロスレファレンス:写真はAPイメージズ(http://www.apimages.com )とhttp://www.presseportal.de/nr/19185/ - で入手可能

キリストの誕生日が訪れるのを待つためのアドベントカレンダー上でクリスマスを前にした最後の日曜日、フォルクスワーゲンKraftWerk(発電所)にそびえる4本の巨大な煙突が真っ赤なロウソクになってAutostadt(アウトシュタット自動車テーマパーク)の素晴らしい冬景色を照らしている。公園内ではクリスマスツリーに取り付けられた数千の小さな明かりが点滅し、スケーターがダンスを踊りながらゲストの手をとって、ニューヨーク、リオデジャネイロ、モスクワ、パリ、マカオ、ラスベガス、ベルリン、それにロンドンのミュージカルの世界に案内する。平和な冬のムードは氷上に並べられた冬らしいフィギュアや、おいしいスナックやお菓子を配るシャレットによって増幅されている。毎年200万人を超える見物客がウォルフスブルクのAutostadtを訪れる。ドイツでは一番人気がある観光名所の1つである。Autostadtについての詳細はウェブサイトhttp://www.autostadt.de を参照。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296602

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296601

写真は http://www.presse.autostadt.de で 無料で入手できる。

▽世界トップの自動車観光名所ウォルフスブルクのAutostadtについて

フォルクスワーゲングループのコミュニケーションプラットフォームの1つとして、ウォルフスブルクのAutostadtはフォルクスワーゲンの企業価値とモビリティーに関するすべての局面を1つのテーマに集約している:「人と自動車と、それを動かすもの」。テーマパークと教育センターは公式にオープンした2000年以降累積で3000万人のビジターが訪れており、ドイツ国内でもっとも人気がある観光名所である。Autostadtは世界最大の新車引き渡しセンターであり、世界で最も訪問客が多い自動車博物館であるZeithaus(ツァイトハウス)の所在地でもある。毎年開かれているMovimentos Festivalを含む多彩な文化イベントを主催するAutostadtは文化ファンの国際的ミーティング会場としても有名である。

▽問い合わせ先

Autostadt GmbH

StadtBruecke

38440 Wolfsburg

Phone: +49-05361/40-1444

E-Mail: Pressestelle@autostadt.de

ソース:Autostadt GmbH

Volkswagen KraftWerk and CarTowers Set the Stage for Winter at the Autostadt in Wolfsburg, the World's Leading Automotive Destination

PR62891

WOLFSBURG, Germany, Dec. 17, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     - Cross reference: Picture is available at AP Images

(http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/19185/ -

    On the last Advent Sunday before Christmas, the four smokestacks above the

Volkswagen KraftWerk power plant glow like giant red candles over the winter

wonderland in the Autostadt. The parkland twinkles with thousands of tiny

lights in the trees and dancing skaters take guests on a musical journey to New

York, Rio de Janeiro, Moscow, Paris, Macau, Las Vegas, Berlin and London. A

peaceful winter mood is enhanced by the sweeping ice surface lined with wintry

figures and the small chalets serving delicious snacks and treats. Each year,

more than two million visitors come to the automotive theme park in Wolfsburg,

one of Germany's most popular tourist destinations. For information about the

Autostadt: http://www.autostadt.de.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296602 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296601 )

    Free photos of the Autostadt: http://www.presse.autostadt.de.

    About the Autostadt in Wolfsburg - The world's leading automotive

destination

    As a communications platform for the Volkswagen Group, the Autostadt in

Wolfsburg focuses on the Volkswagen corporate values and all aspects of

mobility in line with the theme: "People, cars and what moves them." The theme

park and educational centre have attracted more than 30 million visitors since

the official opening in 2000, making the Autostadt one of the most popular

tourist destinations in Germany. The Autostadt is the world's largest new car

delivery centre and home to the ZeitHaus, the world's most frequently visited

car museum. Featuring a variety of cultural events, including the annual

Movimentos Festival, the Autostadt is a well-known international meeting place

for culture enthusiasts.

     Contact:

     Autostadt GmbH

     StadtBruecke

     38440 Wolfsburg

     Phone: +49-05361/40-1444

     E-Mail: Pressestelle@autostadt.de

Source: Autostadt GmbH

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中