G2Aの創設時の出来事

G2A.com

G2Aの創設時の出来事

AsiaNet 62933 (1662)

【ジェシュフ(ポーランド)、ロンドン、香港2015年12月21日PR Newswire=共同通信JBN】G2A.COM(http://www.g2a.com )のバルトス・スカルチェク最高経営責任者(CEO)兼共同創設者はこのほど、世界で急成長するデジタルゲーム市場といわれるG2A.COMの創設時の出来事について語った。Similarweb Report(2015年)によると、G2Aは2万5000以上のデジタルゲーム製品を提供し世界1位の地位を確保、500万以上の顧客を擁し月間25万以上が新規の顧客となり、6700万のデスクトップ閲覧回数を誇っている。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151218/297328

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2010年に創業したG2Aはゲームへの情熱と起業家精神を結び付け、平均年齢23歳の熱烈なゲーマーを雇用している。

同社のポリシーは、若いゲーマーは予算が限られているので最小の利益で最低価格を提供することだった。さらにG2Aは、ゲーマーがさまざまなウェブサイトで買い物をするのではなく、1カ所ですべてを発見できることを目指した。

スカルチェクCEOは、G2Aが格付けトリプルA(AAA)デベロッパーの公式リセラーになることを目指し、オーディエンスを求めてGamescom、E3、G-Starなど種々のイベントでデベロッパーとの交渉を始めた。スカルチェクCEOは玄関先に「トリプルAデベロッパー様、われわれはG2Aです。貴社と提携し、リセラーとして貴社製品を販売したいと考えています。どうか顔合わせを」と書いた手紙を残した。G2Aが欧州でこれらデベロッパーの製品を販売する最大の企業に急成長したにもかかわらず、返事はなかった。

スカルチェクCEOは「残念なことにデベロッパーはG2Aと話したがらなかった。おそらくデベロッパーは、G2Aがあまりにも未熟で関心を抱かず、あまりにも小さく重視する必要がないと感じたのかもしれない」と語った。しかし、G2Aのチームは若いゲーマー向けの市場開拓にこだわり、そうすることを決断した。チームはG2Aを再編し、ゲームにかかる費用に不満を持つ世界のゲーマーすべてにチャンスを与えることを決めた。さらに、チームは同社のウェブサイトに多くのゲームを掲載するようセラーに呼び掛けた。チームは運命を切り開き、G2A.COM Marketplaceを開発した。

スカルチェクCEOは「デベロッパーが最後にはG2Aと面会し、デベロッパーが最後にはわれわれのドアをノックし『さて、話し合おうか』と言ってくる日が必ず訪れると確信していた」と語った。それはついに起きた。スカルチェクCEOと共同創設者のダビド氏は、満足した顧客がG2A市場を生み出し、そこでは現在、14万以上のセラーが参加し、eBayのフィードバックでは99.4%がポジティブなフィードバックを残していることで意見が一致している。

G2A創設者2人はG2Aの顧客、サポーター、パートナーに感謝を表明し「皆さんにありがとうと言いたい。なぜなら、皆さんは何らかの形でわれわれを発見し、われわれに好意を持ち、サービスを提供するチャンスを与えてくれた。G2Aを生み出したのは皆さんである」と語った。

ソース:G2A.com

The Early History of G2A

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RZESZOW, Poland, LONDON and HONG KONG, Dec. 21, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     The CEO and co-founder of G2A.COM [http://www.g2a.com ], Bartosz

Skwarczek, recently spoke about the early history of G2A.COM which is said to

be the world's fastest growing digital gaming marketplace. G2A has the Global

Number One position of offering more than 25 thousand digital gaming products,

has more than 5 million customers and welcomes 250 thousand new customers each

month with 67 million desktop visits according to the Similarweb Report (2015).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151218/297328 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151218/297329 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151218/297330 )

    G2A, started in 2010, combines gaming passion with entrepreneurial drive

and employs passionate gamers with an average age of 23 years old.

    The company's policy was to give the lowest prices with the lowest margins

because young gamers did not have big budgets. Additionally, G2A wanted gamers

to find everything under one roof rather than having to buy from different

websites.

    Bartosz wanted G2A to be an official reseller of Triple A Developers and he

began approaching developers at various events such as Gamescom, E3, and

G-Star, begging for an audience. Bartosz left letters on their doorsteps

saying: 'Dear Triple A Developer, we are G2A, we would like to co-operate with

you officially, we would like to sell your products as a reseller. Please meet

with us'. There was never any response despite the fact that G2A was growing

fast to become the biggest sellers of their products in Europe.

    'Unfortunately, the developers did not want to talk to G2A. Maybe they felt

that the company was too young to be of any interest or too small to be taken

seriously,' added Bartosz. However the G2A team persisted and decided to create

a marketplace for young gamers. They decided to re-define the company and to

give a chance to all the gamers in the world who had the same level of

frustration as they had about the cost of games. Furthermore, they invited

sellers to place many games on their website. They took destiny into their own

hands and created the G2A.COM Marketplace.

    Bartosz said: 'I deeply believed that there would come a day when

developers finally would like to have a meeting with G2A and that developers

will finally come knocking on our doors saying: "Hello guys, how about a

meeting"'. And eventually it happened. Bartosz and Dawid agree that happy

customers create the G2A marketplace where now there are more than 140 thousand

sellers and 99.4% positive feedback on eBay.

    The founders of G2A expressed humble appreciation for G2A customers,

supporters and partners saying: 'We want to say thanks to all of you, because

somehow you saw us, somehow you liked us and gave us a chance to serve you.

It's you who created G2A'.

    SOURCE: G2A.com

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