お客様の満足度向上に向けて、企業はApple端末搭載のドキュサインでビジネス処理を完全デジタル化しています

ドキュサイン

2016/1/6 11:18

お客様の満足度向上に向けて、企業はApple端末搭載のドキュサインでビジネス処理を完全デジタル化しています

AsiaNet 63007

【2016年1月6日サンフランシスコ】 /PRNewswire-AsiaNet/ -- デジタル・トランザクション・マネジメント(DTM)の世界リーダー企業、ドキュサイン(DocuSign(R))は、ビジネス処理の完全デジタル化を通じて、あらゆる規模や業界のお客様をサポートしています。Appleのモビリティパートナープログラムでは、お客様の(Apple端末上の)iOSへのデジタル・トランザクション・マネジメント(DTM)プラットフォームおよび電子署名ソリューションを導入し、お客様の顧客、パートナー、サプライヤー、社員の皆さまが決断、承認、契約をはじめとする全てのビジネスワークフローをデジタルに行えるよう支援しています。これにより、全ての皆さまにより迅速かつ簡単、便利で信頼性の高い経験をお届けしています。

ロゴ -http://photos.prnewswire.com/prnh/20151102/283113LOGO

ドキュサインは企業のあらゆる側面に対する支援を行っています。小売、営業、事務、運営担当者などに対して、生産性の向上、安全性およびコンプライアンスの強化、マニュアル処理の自動化による顧客満足度の向上を支援しています。ドキュサインを使うことで、印刷、ファックス、スキャン、書類配達サービスなどの煩わしさから解放されコストが削減する一方、信頼できる安全な完全デジタル処理が可能となります。

ドキュサイン最高執行責任者のゴードン・ペインは次のように述べています。「法人のお客様の65%以上がiOSを利用されています。Apple端末上のドキュサインを使ったお客様の成功に支えられ、(ドキュサインのお客様である)Apple社と同社の最初のモビリティパートナーであるドキュサインの関係がより一層深まっています。事業規模に関わらずドキュサインとAppleが提供する完全デジタル化という素晴らしい体験を通じて、我々のお客様は差別化を図っています。」

<活用事例>

コムキャスト

同社の営業担当チームはドキュサインを導入したiPadを使って、より迅速かつ効率的な顧客サービスを提供しています。

「コムキャストでは顧客の満足体験を最優先事項としています。iPad上のドキュサインを使うことで、営業チームはその場で契約を処理することができるため、販売サイクルが半減され、より早くお客様にサービスを届けられるようになりました。その結果、社員は業務成長に注力することができるようになりました。」

営業担当シニア・バイスプレジデント テリー・コネル

www.youtube.com/watch?v=JGYuCRYFxew

AECOMグループ、ティッシュマン建設

世界貿易センター、ハドソンヤードなどの歴史的建造物プロジェクトに関与してきた同社は、Apple端末上のドキュサインを使って、関係者間の調整に必要な文書の承認をスピードアップしています。

「どのプロジェクトも建設開始前に当社の建設情報モデル(BIM)ツールを使って評価を行い、35件の下請け業者から承認を得なければなりません。iPad上のドキュサインを使って署名の流れを自動化することで、時間とストレスが軽減できるだけではなく、下請け業者も自分の都合に合わせて承認作業が進められる快適さを提供できるようになりました。」

ティッシュマン建設エマージング技術担当部長 マイケル・ロレンツォ

カリフォルニア州ビュート郡地方検事局

(人口22万人の)カリフォルニア州ビュート郡地方検事局では、迅速な捜査令状発行にiPad上のドキュサインを使っています

「業務のワークフローにドキュサインを取り入れ、郡判事にiPadを持たせることで、令状発行に係る時間が大幅にスピードアップしました。今では、数分で警察官が令状に署名をとることができるようになりました。」

ビュート郡政府の情報システムアナリスト アルバート・トン

https://www.youtube.com/watch?v=NwmS0oCAqNY

ネバダ州運輸局

1,800名の従業員を抱え、年間12.5億ドルの予算を管理しているネバダ州運輸局は、iPad上のドキュサインを使って現場での業務簡素化を図っています。

「ドキュサインのモバイルアプリケーション導入は大成功でした。幹部職員が数週間オフィスを離れることができるようになりました。それまでは(長期間オフィスを留守にすると)署名を必要とする書類がオフィスに山積みになっていましたが、今ではiPadのドキュサインを使って現場で業務を進めながら、署名もできるようになりました。」

ネバダ州運輸局ビジネスプロセスアナリスト テレサ・シラッファー

グッドライフ

テキサス州オースチンの不動産会社グッドライフでは、全ての社員がiPhoneやiPad上のドキュサインを使って業務を行い契約を管理しています。

「電子的に不動産手続きの書類に署名できる便利さによって、非常に素晴らしい顧客サービスを提供できます。お客様との面会時に直接iPadを使って契約書に署名いただきますが、お客様はドキュサインでこんなに簡単に家の売買ができるのか感心されています。」

グッドライフCEO クリスティナ・ワイス

ドキュサインのご利用にご興味がある方はApp Storeから入手頂く事が可能です。ドキュサインに関する詳しい情報はウェブサイトをご覧ください。www.docusign.com

本件に関するお問い合わせ先:

アシュトン・コンサルティング(DocuSign広報代理)

宮崎 裕子/ブレンダン・ジェニングス

TEL:03-5425-7220

Email:Docusign-AC@ashton.jp

ドキュサイン(DocuSign, Inc.)について

DocuSign(R)は188ヵ国、5000万人を超えるユーザーと10万社を超える企業のために、いつでもどこでもどのデバイスからも確実に書類の署名・送付・管理を可能にし、ビジネスの進め方に変革をもたらしています。DocuSignは書類の印刷・ファックス・スキャン・配達の代わりに全ての承認・決定手順をデジタル化する、どこよりも簡便、迅速かつ信頼できる手法を提供しています。あらゆる業界のあらゆる規模の組織が、DocuSign のデジタル・トランズアクション・マネージメント(DTM)プラットフォームを用いて、契約の締結、承認、そしてワークフロー全体を加速させています。DocuSignは生活とビジネスの持続的な前進を実現します。

詳細については、ウェブサイト(www.docusign.com)をご覧いただくか、またはTwitter、LinkedIn、Facebookでドキュサインをフォローしてください。

(日本語リリース:クライアント提供)

Enterprises Go 100% Digital with DocuSign on iOS Devices to Deliver Great Customer Experiences

PR63007

SAN FRANCISCO, Jan. 6, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

DocuSign, Inc. (DocuSign(R)) today showcased how it's helping companies of all

sizes and industries delight customers by transacting business 100% digitally.

As part of its mobility partnership with Apple, DocuSign helps customers deploy

its Digital Transaction Management (DTM) platform and eSignature solution on

iOS devices to empower customers, partners, suppliers and staff to make every

decision, approval, contract and workflow fully digital. The result is faster,

easier, more convenient and trusted transaction experiences for everyone.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151102/283113LOGO

DocuSign helps enterprise teams - including retail, field sales, support and

operations staff - improve productivity, boost security and compliance, and

delight customers by automating manual processes. DocuSign eliminates the

hassles, costs and lack of security in printing, faxing, scanning and

overnighting paper documents to transact business 100% digitally with trust and

confidence.

"With more than 65% of our corporate and enterprise customers operating on iOS,

the success that our customers are achieving with DocuSign on Apple devices

formed the foundation for our deeper relationship with Apple as a customer and

DocuSign as one of Apple's first mobility partners," said Gordon Payne, COO,

DocuSign. "Organizations large and small - like Comcast Business, Tishman

Construction, Butte Country District Attorney's Office, Nevada Department of

Transportation and GoodLife Realty - are differentiating themselves by going

fully digital with DocuSign and Apple to deliver great customer experiences."

Comcast Business field sales teams are equipped with DocuSign on iPads to serve

customers faster and more efficiently. "Customer experience is our top priority

at Comcast," said Terry Connell, SVP of Sales and Sales Operations at Comcast

Business. "With DocuSign on iPads, our field sales teams are closing deals on

the spot - cutting sales cycles in half and putting our services in customers'

hands faster, so they can get to work and focus on growing their business."

View DocuSign's video with Comcast: http://www.youtube.com/watch?v=JGYuCRYFxew.

Tishman Construction, an AECOM Company engaged in the construction of landmark

projects including the World Trade Center and Hudson Yards, speeds signoffs on

coordination documents with DocuSign on iOS devices. "Prior to construction,

each of Tishman's projects is reviewed in our Building Information Model (BIM)

tool and signed off on by up to 35 different subcontractors," said Michael

Lorenzo, Director of Emerging Technologies, Tishman Construction. "Being able

to use DocuSign on iPads saves us time and stress by automating our signing

workflow while creating a great experience for our subcontractors who can sign

off on paperwork from anywhere at their convenience."

The Butte County District Attorney's Office is using DocuSign on iOS devices to

process search warrants significantly faster. "By implementing DocuSign into

our workflow and equipping judges in the county with iPads, we've seen a

significant improvement in the time needed to turnaround warrants," said Albert

Tong, Information Systems Analyst, Butte County. "Today, officers can get a

warrant signed via mobile device in just minutes." View DocuSign's video with

Butte County: https://www.youtube.com/watch?v=NwmS0oCAqNY

Managing more than 1,800 agency employees and an annual budget of $1.25B,

Nevada Department of Transportation (NDOT) is using DocuSign on iPads to

streamline work in the field. "We've seen the biggest win with DocuSign's

mobile application," explained Teresa Schlaffer, Business Process Analyst,

Nevada DOT. "Directors can be out of the office for several weeks at a time.

Paperwork used to sit in the office waiting for a signature. Now we can

DocuSign on our iPads on the spot while in the field to keep business moving

forward."

At Austin-based real estate brokerage GoodLife Realty, all agents conduct

business and manage contracts with DocuSign on their iPhones and iPads. "The

convenience of signing real estate documents electronically helps us deliver

unparalleled customer experiences," said Krisstina Wise, CEO, GoodLife Realty.

"During face-to-face appointments, the customers sign in person on iPads. Our

clients are ecstatic about how simple it is to use DocuSign to buy or sell a

home."

Individuals and businesses interested in getting DocuSign today may visit the

App Store (https://itunes.apple.com/us/app/docusign/id474990205?mt=8 ).  To

learn more about DocuSign, please visit http://www.docusign.com.

Contact:

Gregor Perotto        

DocuSign, Inc.

+1 (206) 576-8081

media@docusign.com

About DocuSign, Inc.

DocuSign(R) is changing how business gets done by empowering more than 100,000

companies and more than 50 million users in 188 countries to sign, send and

manage documents anytime, anywhere, on any device with trust and confidence.

DocuSign replaces printing, faxing, scanning and overnighting documents with

the easiest, fastest, most trusted way to make every approval and decision

digital. Organizations of all sizes, industries and geographies are

accelerating contracts, approvals and workflows with DocuSign's eSignature

software and Digital Transaction Management (DTM) platform. DocuSign keeps life

and business moving forward.

For more information, visit http://www.docusign.com, call +1-877-720-2040, or

follow us on Twitter, LinkedIn and Facebook.

Copyright 2003-2015. DocuSign, Inc. is the owner of DOCUSIGN(R) and all of its

other marks (http://www.docusign.com/IP). All other marks appearing herein are

the property of their respective owners.

SOURCE: DocuSign, Inc.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中