ハイセンスがUEFA欧州選手権2016の10番目のグローバルパートナーに

ハイセンス

2016/1/15 13:15

ハイセンスがUEFA欧州選手権2016の10番目のグローバルパートナーに

AsiaNet 63105 (0057)

【北京2016年1月15日PR Newswire=共同通信JBN】欧州サッカー連盟(UEFA)とハイセンスグループ(Hisense Group)は、中国の電子大手ハイセンスがUEFA欧州選手権2016のグローバルパートナーになる最後の地位を占めたと発表した。これは、同選手権の56年の歴史の中で初の中国企業とのスポンサー契約である。

Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20160114/0861600414-a
Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20160114/0861600414-b

ハイセンスはまた、2017年末までその他のUEFA主催によるナショナルチームのサッカー大会も後援する。その中には2018年のFIFAワールドカップの欧州予選、UEFAフットサル選手権2016、UEFA U-21欧州選手権2017、UEFA欧州女子選手権2017も含まれる。

今回の契約について、UEFA Events SAのマーケティング・ディレクター、ガイローラン・エプスタイン氏は「欧州、米国で最も急成長している中国ブランドの1つであるハイセンスをUEFA欧州選手権2016のパートナーの一員として迎えることができて喜んでいる。このトーナメントは、ハイセンスが世界的に確立された魅力とブランドの価値を生かして国際的な成長を持続するためのこの上ないプラットフォームを提供する。われわれは互恵的なパートナーシップを通じて緊密に協力し、数百万人の中国のファンに欧州サッカーの最高のものを普及、促進していくことを期待している」と述べた。

今回獲得したスポンサー権によって、ハイセンスは6月から7月まで欧州中でUEFA欧州選手権2016関係の一連のパブリックビューイング・イベントを開催することになり、同キャンペーンの一環としてフランスでの同選手権を祝うため、中国のサッカーファン100人を招待することを計画している。

▽ハイセンス(Hisense)について
ハイセンスは1969年、中国で小規模なラジオ工場として設立され、その後、世界で6万9千人以上を雇用し、年商数十億ドルの世界的な巨大複合企業に成長した。同社は平面テレビ、家庭電化製品、移動通信デバイスで世界をリードしている。2015年にハイセンスは世界テレビ市場で3位になり、中国では知らない人がいない存在で、2004年以来、12年連続して同国のフラットパネルテレビ市場のリーダーとなっている。

ハイセンスは消費者家電、家庭用電気製品、モバイル通信、情報技術、不動産業界に多くの子会社を持っている。同社は世界に13の生産拠点と13の研究開発センターがあり、北米、欧州、オーストラリア、アフリカ、中東、アジアに海外子会社を持っている。ハイセンス製品は130カ国以上で販売されており、2014年の販売収入は160億米ドルに達する。さらに、ハイセンスはIBM、日立、ワールプールなど高い信頼を持つグローバル企業と各種製品やサービスの開発、マーケティングのための戦略的パートナー関係にある。

ソース:Hisense


Hisense Signs As the 10th Global Partner for UEFA EURO 2016

PR63105

BEIJING, Jan. 15, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

UEFA and Hisense Group are proud to announce that Chinese electronic giant
Hisense has filled the last position to become a Global Partner of the UEFA
European Championship 2016, the first-ever sponsorship deal with a Chinese
company in the championship's 56 year history.

Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20160114/0861600414-a
Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20160114/0861600414-b

Hisense will also sponsor other UEFA organised national team football
competitions until the end of 2017, including the European Qualifiers for the
2018 FIFA World Cup, the UEFA Futsal EURO 2016, the UEFA European Under-21
Championship 2017, and the UEFA Women's EURO 2017.

Commenting on the deal, Guy-Laurent Epstein, Marketing Director of UEFA Events
SA, said: "We are excited to welcome Hisense, one of the fastest growing
Chinese brands in Europe and America, as part of our UEFA EURO 2016 partners'
family. The tournament will offer Hisense a platform second to none to continue
their international growth thanks to its established global appeal and brand
values. We look forward to working closely together with them in a mutually
beneficial partnership that will also further promote the best of European
football to millions of fans in China."

With the sponsorship rights, Hisense will organise a series of public viewing
events alongside UEFA EURO 2016 from June to July across Europe, and plans to
invite 100 Chinese football fans to celebrate the Championship in France as
part of the campaign.

About Hisense

Founded in 1969 as a small radio factory in China, Hisense has grown into a
multibillion-dollar global conglomerate with a workforce of over 69,000
worldwide. The company is a world leader of flat-panel TVs, household
appliances, and mobile communication devices. In 2015, Hisense ranked No.3 in
global TV market; Hisense is a household name in China and has been the
country's market leader in flat-panel TVs for twelve consecutive years since
2004.

Hisense's many subsidiaries are in the consumer electronics, home appliance,
mobile communications, information technology and real estate industries. With
13 production facilities and 13 R&D centers around the globe, its overseas
companies are located in North America, Europe, Australia, Africa, Middle East
and Asia. Hisense's products are sold in more than 130 countries with sales
revenue reaching USD 16 billion in 2014. In addition, Hisense has strategic
partners with trusted global corporations, such as IBM, Hitachi, and Whirlpool
for the development and marketing of various products and services.

SOURCE:  Hisense

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