オートモビリティーLAが新興自動車企業トップ10コンペの受け付け開始

ロサンゼルス・オートショー

オートモビリティーLAが新興自動車企業トップ10コンペの受け付け開始

AsiaNet 64737 (0718)

【ロサンゼルス2016年6月10日PR Newswire=共同通信JBN】

*米フォーチュン誌とオートモビリティーLAが自動車業界の大手「破壊者」認定で提携

昨年のTop Ten Automotive Startups(TM)(新興自動車企業トップ10、トップテン)コンペの成功を受けて、ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show)のオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM)、http://www.automobilityla.com )は10日、最も新しく革新的な新興企業のトップテンを再び選定する計画を発表した。オートモビリティーLAは今年の新興自動車企業トップ10の応募受け付けを開始し、選抜候補者リストは自動車、輸送、モビリティー部門を形成する大きな可能性のある一番ホットな新興企業を認定する。

フォーチュンは9月号の特集で新興企業トップ10を取りあげる予定である。トップテンの最終候補は、Google、Lyft、NVIDIA、Pandora、Aeris Communications、Nokia Growth Partners、ロサンゼルス市、Local Motors、Strategy Analytics、エレクトロビット、Ellis and Associates各企業・組織の幹部で構成されるオートモビリティーLA諮問委員会が選定する。

新興企業の応募については以下参照。

http://laautoshow.com/top-ten-automotive-startups/

トップテン企業は、ビジョン、イノベーション、幅広い適用性、技術採用・成功の可能性、実行と管理、決断力、既存の顧客、パートナーと推薦人、収益の可能性、ビジネスモデル、実証製品の各基準を総合して選定される。

トップテンに選ばれた新興企業は、11月14-17日、Los Angeles Convention Centerで開催されるオートモビリティーLAを独占的に利用することが可能であり、斬新なTechnology Pavilionで紹介される。これらの企業は4500人以上の報道陣、自動車メーカー、大手技術系企業、デザイナー、デベロッパー、新興企業、投資家、ディーラー、政府当局者、アナリスト、その他を含む業界一影響力のあるソートリーダー2万人の目の前で認定される。また、

オートモビリティーLA期間中のハイライトビデオに収められ、各メディアの現地インタビューを受けることなど重要な広報チャンスにも恵まれる。

トップテン企業はオートモビリティーLAの主なネットワークイベント全てにアクセスすることが可能であり、11月17日(木)に行われるオートモビリティーLA経営陣との内輪の朝食会にも特別に招待される。

オートモビリティーLA とLAオートショーのリサ・カーズ社長兼最高経営責任者(CEO)は「自動車、テクノロジー業界は結びつきを深めつつある。コネクティビティーが自動車と人のモビリティーとの関係を全て変革している。車と技術のギャップを実際に埋める革新的な新興企業の登場を期待しており、彼らがもたらすものを楽しみにしている」と語った。

昨年のトップテン新興自動車企業はElio Motors、High Mobility、HopSkipDriveなどである。これらの企業は昨年の新興自動車企業トップ10コンペで主役を演じた後、多額の資金援助を得ている。

Elio Motorsのジェローム・バサロ販売担当副社長は「昨年、トップテン新興企業のひとつに認定されたのは、当社にとって絶好のタイミングだった。与えられた格別の機会のおかげで、われわれは新プロトタイプを世界のソートリーダー、意思決定者、メディアのオーディエンスの前で披露することができた。LAオートショーは当社が目標に一歩近づく役に立った。このモメンタムを持続したい」と語った。

2013年以来、ショーに出展した数社は多額の資金を得ている。中でも注目されたのはゼネラルモーターズのLyftに対する5億ドルの投資で、自動車メーカーと相乗りサービス業者による過去最大の提携になった。

カーズ社長は「昨年は2万4000人を超える自動車業界のプロとメディアが参加したが、今年はそれを上回る参加が見込まれており、新しいモビリティーに影響力ある人々が一堂に会することで、トップテン選定企業は類を見ないメディア露出とチャンス獲得が可能になる」と述べた。

オートモビリティーLAは、LAオートショーのコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)とプレス&トレードデー(Press & Trade Days)を新自動車業界向けの真正トレードショーに進化させる数年の努力の頂点である。4日間のイベントは引き続き、自動車メーカー、技術企業、デザイナー、デベロッパー、新興企業、投資家、ディーラー、政府当局者、アナリストらで構成される「新モビリティー・エコシステム」全体をひとつにまとめ、輸送の将来を再定義して明らかにする。

LAオートショーとオートモビリティーLAは今後、セッション/討議テーマ、業界専門家の参加者など2016年オートショーに関する詳細を発表する。

オートモビリティーLAは2016年6月9日から7月31日まで、トップテンの応募を受け付ける。詳しい情報、および応募については以下のウェブサイトを参照。

http://laautoshow.com/top-ten-automotive-startups

http://www.automobilityla.com

▽ロサンゼルス・オートショーおよびオートモビリティーLAについて

1907年に始まったロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年のLAオートショーのプレス&トレードデー(Press & Trade Days)はコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)と統合されてオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になる。テクノロジーと自動車業界を収束し、輸送の将来を取り巻く喫緊の問題を討議す業界初の本格的なトレードショーである。2016年のオートモビリティーLAは11月14日から17日までLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。LAオートショーは11月18日から27日まで一般公開される。オートモビリティーLAは新興自動車企業がビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。

最新のショー関連ニュース、情報はLAオートショーのTwitter(https://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(https://facebook.com/LosAngelesAutoShow )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。

オートモビリティーLAに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.automobilityla.com )を参照。

「オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))」、「コネクテッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo(R))」、「LAオートショー(LA Auto Show(R))」、「ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(TM))」はいずれもANSA Productions, Inc.の独占的財産である。

▽報道関係問い合わせ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

818-992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

LA Auto Show's AutoMobility LA(TM) Accepting Submissions For Its 2016 Top Ten Automotive Startups(TM) Competition

PR64737

LOS ANGELES, June 10, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Fortune Magazine Partners with AutoMobility LA to Recognize Leading Auto

Industry Disruptors

After the success of last year's Top Ten Automotive Startups(TM) (Top Ten)

competition, LA Auto Show's AutoMobility LA(TM) (http://www.automobilityla.com)

today announced its plans to once again select a premier top ten list of the

newest, most innovative startups. AutoMobility LA will open up this year's Top

Ten Automotive Startups for submissions and the shortlist will recognize the

hottest startups with the greatest potential to shape the automotive,

transportation and mobility sectors.

Fortune is planning to cover the Top Ten Startups in its September issue. The

Top Ten finalists will be selected by the AutoMobility LA Advisory Board, which

is comprised of senior executives from Google, Lyft, NVIDIA, Pandora, Aeris

Communications, Nokia Growth Partners, City of Los Angeles, Local Motors,

Strategy Analytics, Elektrobit and Ellis and Associates.

Startups are encouraged to apply by visiting:

http://laautoshow.com/top-ten-automotive-startups/

Top Ten winners will be selected based on a combination of the following

criteria: vision, innovation, broad applicability, likelihood of

adoption/success, execution and management, determination, existing customers,

partners and endorsers, revenue potential, business model and demonstrable

product.

The winning Top Ten startups will get exclusive access to AutoMobility LA,

taking place at the Los Angeles Convention Center Nov. 14-17, and will be

featured in the all-new Technology Pavilion. The startups will be recognized in

front of more than 4,500 media and 20,000 of the industry's most influential

thought-leaders, including automakers, tech titans, designers, developers,

startups, investors, dealers, government officials, analysts and more. The

companies will also receive major publicity opportunities, such as inclusion in

a highlight video during AutoMobility LA and other media interview

opportunities on-site.

Top Ten winners will have access to all major AutoMobility LA networking events

and will receive an exclusive invitation to a private breakfast with the LA

Auto Show's AutoMobility LA Executive Team, Thursday, Nov. 17.

"The auto and tech industries are becoming increasingly intertwined.

Connectivity is transforming the automobile and people's relationship to

mobility altogether," said LA Auto Show and AutoMobility LA President and CEO,

Lisa Kaz. "We are looking for those innovative startups that are truly bridging

the gap between auto and technology and we're excited to see what they bring."

Last year's Top Ten Automotive Startup winners included companies such as Elio

Motors, High Mobility and HopSkipDrive. These companies received a significant

amount of financial backing after being featured in last year's Top Ten

Automotive Startup competition.

"Being recognized as part of last year's Top Ten Startups couldn't have come at

a more perfect time for our company. Because of the exceptional opportunity

given to us, we were able to unveil our new prototype in front of a global

audience of thought leaders, decision makers and media," said Elio Motors' Vice

President of Sales, Jerome Vassallo. "The LA Auto Show helped put our company

one step closer to our goals and we look forward to continuing this momentum."

Since 2013, several of the show's exhibitors have received significant funding

following the show. Most notably was the $500 million investment from General

Motors in Lyft, which to date, is the most significant partnership between an

automaker and ride-sharing service.

"With 24,000+ automotive media and industry professionals attending last year,

and even more anticipated for this year, the concentration of new mobility

influencers in one place allows for unprecedented exposure and opportunities

for our Top Ten winners," said Kaz.

AutoMobility LA is the culmination of a multi-year effort to evolve the LA Auto

Show's Connected Car Expo and its Press & Trade Days into a trade show designed

exclusively for the new automotive industry. The four-day event will continue

to bring together the entire "new mobility ecosystem" - comprised of

automakers, tech companies, designers, developers, startups, investors,

dealers, government officials, analysts, etc. - to redefine and unveil the

future of transportation.

The LA Auto Show and AutoMobility LA will announce more details about the 2016

show over the coming months, including session/discussion topics and industry

expert participants.

AutoMobility LA will be accepting Top Ten submissions from June 9 - July 31,

2016. For more information and to submit your company, please visit

http://laautoshow.com/top-ten-automotive-startups/ or

http://www.automobilityla.com.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year. In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and

automotive industries to discuss the most pressing issues surrounding the

future of transportation and mobility. AutoMobility LA 2016 will take place at

the Los Angeles Convention Center on Nov. 14-17, with manufacturer vehicle

debuts intermixed. LA Auto Show will open to the public from Nov. 18-27.

AutoMobility LA is where the new auto industry gets business done, unveils

groundbreaking products and makes strategic announcements in front of media

from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car

Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest

show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

https://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at

https://facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit http://www.automobilityla.com.

AutoMobility LA(TM), Connected Car Expo(R), LA Auto Show(R) and Los Angeles

Auto Show(TM) are the exclusive property of ANSA Productions, Inc.

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

818-992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE Los Angeles Auto Show

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