最も大胆なシャンパンの配達:マム・グランコルドンが米国に登場

メゾンマム

最も大胆なシャンパンの配達:マム・グランコルドンが米国に登場

AsiaNet 64798

ニューヨーク(米国)2016年6月16日/PRニュースワイヤー/ --

メゾンマム(Maison Mumm)は、画期的な新しいシャンパンボトル、マム・グランコルドン(Mumm Grand Cordon)の米国内での公式発売をお知らせします。「挑戦、勝利、祝う」というモットーの通り、シャンパンハウスのパイオニアは華々しくマンハッタンに到着した新しいボトルで、これまでで最も大胆なシャンパンの配達を行いました。

マルチメディア・プレスリリースをご覧になるには、こちらをクリックしてください。

http://www.multivu.com/players/uk/7860051-mumm-grand-cordon-arrives-in-the-us/

息をのむ

メゾンマムは、ニューヨークでトップのクリエイティブでテクニカルな空間、ライトボックスにおいて革命的なマム・グランコルドンのボトルを正式に披露しました。この新しいボトルは、デジタルフィルムからリアルライフへ滑らかに移行する、息をのむようなシーケンスで紹介され、有名俳優ケラン・ラッツとマムのセラーマスター、ディディエ・マリオッティが登場しました。メゾンマムは、祝賀会場にボトルを届けるべく急いでバイクを走らせるケラン・ラッツとほぼリアルタイムでの没入体験を見る人に提供しました。フィルムの最後のシーケンスでは、バイクに乗ったケラン・ラッツが会場に到着、同時に実際にボトルを持った彼がバイクでパーティーに登場し、これまでにない大胆なシャンパンボトルの配達を行いました。

最先端

「大胆な配達」(The Daring Delivery)は、最先端の技術、特に初めから視聴者をアクションに夢中にさせる没入体験を作り出すために主観ショットを使って撮影されました。視聴者はケラン、ディディエ両人の旅とともに移動し、ディディエ・マリオッティがシャンパンのセラーマスターでは世界初の無謀なスカイダイビングをしたり、ケラン・ラッツがマンハッタンの通りをバイクで走り抜けたりするのを現実のように体感することができます。

ケラン・ラッツは、「僕は大変大胆な人間だと思っています。よくロッククライミングをしたりバイクに乗ったりしますから。ですから、マムから最も大胆なシャンパンの配達の誘いがあったとき、ぜひやりたいと思いました。僕は限界に挑戦させてくれるようなプロジェクトを求める傾向があるので、「大胆な配達」のプロジェクトは、ブルックリンの屋根の上をパルクールで移動したり、ニューヨーク港をスピードボートで渡るなど、今までやったことのないような新たな体験の機会を与えてくれました」と語りました。

祝賀

この華やかな配達の瞬間を祝って、マムはスーパーモデルのシャネル・イマン、DJでモデルのアレクサンドリア・リチャーズ、DJチェルシー・レイランド、ニューヨークのアスリートやセレブなど120人以上のVIPを集めました。スタッフが、ケラン・ラッツが新しいボトルを持ってくるまでシャンパンはないという振りをし、メゾンマムは再び配達の瞬間を盛り上げました。予期せぬ、エネルギーあふれる瞬間を作り出すメゾンマムの取り組みの一例が、この夜のDJチェルシー・レイランドの特別参加とシャンパンの歴史を覆すようなボトルでした。

ケラン・ラッツ主演の「大胆な配達」は、現在YouTube[ https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI ] で視聴可能になっており、視聴者は大胆な配達を体験できます。

革命的

マム・グランコルドンは、メゾンマムの189年の歴史上最も革新的なデザインです。

古い形から抜け出したこのボトルにはフロントラベルがなくなり、代わりにG.H. Mumm(G.H.マム)の名前とワシのエンブレムがガラスに直接印刷されています。もう一つの驚くようなデザインの特徴はその形で、このためこれまでのシャンパン製造の全工程を刷新しなくてはなりませんでした。

マム・グランコルドンのボトルの最も目立つ特徴は、今年で140周年を迎える有名なコルドンルージュ(Cordon Rouge)の赤リボンの再解釈でしょう。マム・グランコルドンの赤リボンは本物の赤いリボンに変わり、技術の力で実際にガラスに刻み込まれているのです。

マム・グランコルドンのボトルは、メゾンマムが以前限定版サーベルでコラボした、多数の受賞歴を持つデザイナー、ロス・ラブグローブが作り上げました。

先駆者

大胆なこの新しいボトルの発売により、メゾンマムは1980年代の米国での業界トップの座を取り戻す計画です。メゾンマムは、創立後わずか3年の1830年に初出荷を果たした、北米のシャンパンのパイオニアです。赤いリボンを斜めに掛けたコルドンルージュのラベルは1881年にニューヨークで登録され、1900年には有名な宣伝キャッチフレーズ、「Mumm's the Word」(誰にも言わないで)を発表しました。これが大成功となり、1913年までにマムは何とシャンパン百万本を米国内で売り上げたのです。

「大胆な配達」の冒険を体験するには、こちらからどうぞ:https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378430 )

(日本語リリース:クライアント提供)

The Most Daring Champagne Delivery: Mumm Grand Cordon Arrives in the US

PR64798

NEW YORK, June 16, 2016/PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Maison Mumm is proud to announce the official launch in the US of Mumm

Grand Cordon, its revolutionary new champagne bottle. True to its motto -

"Dare. Win. Celebrate." - the pioneering Champagne House staged its most daring

champagne delivery ever, with the new bottle arriving in Manhattan in

spectacular style...

    To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/players/uk/7860051-mumm-grand-cordon-arrives-in-the-us

    BREATHTAKING

    Maison Mumm officially unveiled its revolutionary bottle Mumm Grand Cordon

at Lightbox, the premier creative tech space in New York. The new bottle was

presented in a breathtaking sequence that segued from a digital film to real

life, and featured the noted actor Kellan Lutz and Mumm Cellar Master Didier

Mariotti. Maison Mumm offered an immersive experience to the public who lived

almost in real time Kellan Lutz racing against the clock to deliver the bottle

to the celebration venue. In the final sequence of the film, attendees saw

Kellan Lutz on a motorcycle arriving at the venue, which also coincides with

his grand entrance with the bottle on a motorcycle in real life to the party

for one of the most daring deliveries of a champagne bottle ever.

    CUTTING-EDGE

    The Daring Delivery was shot using cutting-edge techniques - in particular

first-person POV - to create an immersive experience that engrosses the

audience in the action from the beginning. Viewers are transported through both

Kellan and Didier's journeys, actually feeling what it is like to be Didier

Mariotti as he makes a daredevil skydive - a world first for a champagne cellar

master! -, or Kellan Lutz as he races through the streets of Manhattan on a

motorcycle.

    "I consider myself a very daring person - I regularly rock climb and ride

motorcycles - so when Mumm asked me to take part in the most daring champagne

delivery I was up for the challenge!" said Kellan Lutz.  "I tend to seek out

projects that challenge me to push my boundaries so the Daring Delivery project

opened me up to new experiences I have not done before, like parkouring across

Brooklyn rooftops and driving a speedboat through the New York harbor."

    CELEBRATION

    To celebrate this spectacular delivery moment at the celebration, the House

gathered more than 120 VIPs, including supermodel Chanel Iman, DJ/model

Alexandria Richards, DJ Chelsea Leyland and various other New York athletes and

celebrities.  Maison Mumm once again enhanced the delivery moment as staff

pretended that the champagne was not available until Kellan Lutz arrived at the

event with the new bottle in hand. The evening was an example of Maison Mumm's

on-going commitment to unexpected and high-energy moments with the exclusive

participation of DJ Chelsea Leyland and the reveal of the most disruptive

bottle in the history of champagne.

    The "Daring Delivery" starring Kellan Lutz is now available on YouTube

[https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI ] , where audiences will be invited to re-live

the daring delivery for themselves.

    REVOLUTIONARY

    Mumm Grand Cordon is the most innovative design in the 189-year history of

Maison Mumm.

    Breaking with convention, the bottle has no front label - instead, the

G.H. Mumm signature and eagle emblem are printed in gold directly on the glass.

Another striking feature of the design is its shape, which necessitated a whole

series of innovations to the traditional champagne production process.

    Perhaps the most eye-catching feature of the Mumm Grand Cordon bottle is its

reinterpretation of the famous Cordon Rouge red sash, which is celebrating its

140th anniversary this year. On Mumm Grand Cordon, the red sash is transformed

into a genuine red ribbon, which - in a feat of technology - is actually

indented in the glass.

    The bottle of Mumm Grand Cordon was created by multi-award-winning designer

Ross Lovegrove, with whom Maison Mumm previously collaborated on a

limited-edition sabre.

    PIONEERING

    With the launch of its daring new bottle, Maison Mumm is setting out to

reclaim its US leadership position of the 1980s. The House was a pioneer of

champagne in North America, with its first shipment dating back to 1830, just

three years after it was founded. In 1881, the Cordon Rouge label - with its

diagonal red sash - was registered in New York, while in 1900, the House

launched its famous advertising slogan "Mumm's the Word". So successful was it,

that by 1913, Mumm was selling an impressive one million bottles of champagne

in the US.

    To relive the Daring Delivery adventure : https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378430 )

    SOURCE: Maison Mumm

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