Vungleがインスタントメッセージング・アプリのカカオと提携 ユーザー獲得と収益を増大

Vungle

Vungleがインスタントメッセージング・アプリのカカオと提携 ユーザー獲得と収益を増大

AsiaNet 66005(1258)

【ソウル、サンフランシスコ2016年10月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*Vungleはインアプリ広告向けのKakao Game Ad+ Serviceをサポート

インアプリ・ビデオ広告で世界をリードするパフォーマンスマーケティングプラットフォームのVungle(https://vungle.com/ )は、スマートフォン向け無料モバイル・インスタントメッセージング・アプリケーションのカカオ(Kakao)と提携し、インゲーム広告から収益を生み出すカカオの新規ビジネスモデルであるKakao Game Ad+ Serviceをサポートすると発表した。Vungleはこの新規提携によって、インストールしたり、コンバージョンを最大化する目的で新しいビデオ広告やインタラクティブ・エンドカードを開発したり、顧客向けの適切なパブリッシャーを見つけたりする可能性が最も高いアクティブな顧客セグメントにカカオが関わることを可能にする。

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161003/414741LOGO

ユーザーはインアプリ・ビデオ広告を見て、インアプリ・リワードを受け取る。このリワードは高いライフタイムバリュー(LTV)ユーザーとの関与およびその獲得を促進することが実証されている。アプリ開発者はより多くの収益、ないしは全く新しい収益ストリームを生み出すために、Ad+ソフトウエア開発キット(SDK)をゲームに適用するだけで、この新しいパートナーシップを活用することができる。

Vungleのザイン・ジャファー最高経営責任者(CEO)は「インアプリ広告は今日のモバイルアプリに大きな機会を提供する。われわれはカカオと提携し、同社の新しい取り組みを支援できることを大変うれしく思う。カカオがハイバリュー・インストール、すなわちユーザーがパブリッシャーとの関与を深め、時間を費やすことを促進し、これらの広告と創造物を最適化し、最終的には収益を増大させることを支援していきたい」と語った。

Vungleはユーザーのモバイル機器利用形態を分析し、月間5億以上のユーザーに対してカスタム化したモバイル広告を提供する。Google、プロクター・アンド・ギャンブル、コカ・コーラなど世界的に認められたブランドはすでに、クリエーティブかつLTV最適化製品であるVungleのプレミアム・ビデオ広告プラットフォームをサービスに活用している。さらにVungle Creative Labsは、モバイル機器に合わせてカスタム化され、ユーザーに密着かつ関与する体験を提供するパートナービデオの制作、テスト、配信における長年の経験を積んだモバイルビデオ専門家で構成されている。

Vungle Koreaのリー・ダギョン部門長は「われわれVungleはEA、Halfbrick、ネオウィズゲームズなど世界的企業との提携を通じて経験を培った。われわれは世界的な広告企業として今後も、顧客の体験を妨げることがない新規かつ独自の広告戦略を韓国企業に提供していく」と語った。

カカオのゲームビジネス・チームのマネジャーであるケイト・パーク氏は「われわれは当社のゲームパートナーのために新しい収益機会を常に探求している。Vungleと提携しモバイルゲーム向けにカスタム化された広告プラットフォームを開発することによって、われわれはビジネス成長にとって最適な方法をパートナーに提供している」と語った。

VungleはこのほどAppsFlyerパフォーマンスインデックス(https://vungle.com/blog/2016/09/22/the-appsflyer-performance-index-top-media-sources-vungle/ )のiOSリテンションで1位になり、世界1のビデオ広告プラットフォームとしての地位を立証した。

▽VUNGLEについて

Vungleは、インアプリ・ビデオ広告で世界をリードするパフォーマンスマーケティングプラットフォームである。広告主はVungleのクリエーティブなLTV最適化テクノロジーに依存して世界のハイバリュー・ユーザーにリーチし、獲得している。大手パブリッシャーはVungleに依存し、ユーザー体験を向上させる魅力的なビデオ広告を使って収益を生み出している。

Supercell、King、Zynga、EA、ユービーアイソフト、Smule and MZ、Google、Honda、Allstate、プロクター&ギャンブル、ロレアル、コカ・コーラ、日産など世界の2万5000以上のモバイルアプリによって信頼されている。Vungleは月間20億のビデオを5億6000万以上のユニークデバイスに提供し、業界のモバイル・パフォーマンスインデックスによってクロスプラットフォーム・ユーザーリテンションのナンバー1に常にランク付けされている。VungleはGoogle Ventures、Thomvest Ventures、Crosslink Capitalから支援を受けている。同社はサンフランシスコに本社を置き、ロンドン、ベルリン、北京、東京、ソウルにオフィスを構えている。

詳細はウェブサイトwww.vungle.comを参照するか、@Vungle(https://twitter.com/Vungle )でフォローを。

▽カカオ(KAKAO)について

カカオはインターパーソナル・コネクションを超え、すべての人々が周辺にあるモノにつながることを目指している。われわれは、よりスマートで幅広くつながるコネクションが情報の流れを自由かつ実効性があるものにし、企業成長をオーガニックにし、人々の生活をよりよくすると確信している。

ソース:Vungle

▽問い合わせ先

Katy Green

SHIFT Communications for Vungle

(415) 591-8437

kgreen@shiftcomm.com

Catherine Mylinh

VP, Marketing, Vungle,

press@vungle.com

Kakao's Communications Team

globalmedia@kakaocorp.com

Vungle Partners with Kakao, an Instant Messaging Application, to Boost User Acquisition and Drive Monetization

PR66005

SEOUL, South Korea and SAN FRANCISCO, Oct. 11, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   -- Vungle Provides Support for the Kakao Game Ad+ Service for In-App

Advertising

Vungle[ https://vungle.com/ ] , the leading performance marketing platform for

in-app video ads, has announced it has partnered with Kakao, a free mobile

instant messaging application for smartphones, to support the Kakao Game Ad+

Service, Kakao's new business model of generating revenue from in-game

advertisements. Under this new partnership, Vungle will enable Kakao to engage

with active customer segments most likely to install; develop new video ads and

interactive end cards designed to maximize conversion; and identify the right

publishers for their customers.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161003/414741LOGO

When users watch an in-app video ad, they receive in-app rewards, which are

proven to boost engagement and acquisition of high lifetime value (LTV) users.

App developers can leverage the new partnership by simply applying the Ad+

software development kit (SDK) to their games in order to generate more

revenue-or, in some cases, uncover entirely new revenue streams.

"In-app advertising presents a huge opportunity for mobile apps today, and

we're thrilled to partner with Kakao to support its new endeavor," said Zain

Jaffer, CEO of Vungle. "We look forward to helping Kakao drive high-value

installs-users who are more engaged and likely to spend with the publisher-and

optimize those ads and creatives to ultimately grow their revenue."

Vungle analyzes users' mobile device usage patterns to provide customized

mobile ads to more than 500 million users every month. Globally recognized

brands such as Google, P&G and Coca-Cola already leverage Vungle's premium

video ad platform, creative and LTV optimization products to services.

Additionally, Vungle Creative Labs consists of mobile video experts with years

of experience who create, test and distribute partner videos that are

customized for mobile devices and provide users with a cohesive and engaging

experience.

"At Vungle, we gained our experience from partnering with global companies such

as EA, Halfbrick and Neowiz Games," said Lee Dakyung, department head of Vungle

Korea. "As a global advertisement company, we will continue to provide new and

unique advertisement strategies to Korean companies that does not interfere

with their customers' experiences."

Kate Park, manager of the Game Business Team at Kakao, said, "We're always

exploring new revenue opportunities for our game partners. By working with

Vungle to create mobile game-customized advertisement platforms, we're

providing our partners a premium way to grow their businesses."

Vungle recently received first place in iOS retention in the AppsFlyer

Performance Index[

https://vungle.com/blog/2016/09/22/the-appsflyer-performance-index-top-media-sources-vungle/

] , further validating the company's position as the number one global video ad

platform.

ABOUT VUNGLE

Vungle is the leading performance marketing platform for in-app video ads.

Advertisers depend on Vungle's creative and LTV optimization technologies to

reach and acquire high-value users worldwide. Top publishers rely on Vungle to

generate revenue with engaging video ads that enhance the user experience.

Trusted by 25,000+ mobile apps worldwide with key developer partners such as

Supercell, King, Zynga, EA, Ubisoft, Smule and MZ, Google, Honda, Allstate,

Procter and Gamble, L'oreal, Coca-Cola and Nissan. Vungle serves 2 billion

video views per month on 560+ million unique devices, and is consistently

ranked #1 for cross-platform user retention by industry mobile performance

indexes. Vungle is backed by Google Ventures, Thomvest Ventures and Crosslink

Capital. The company is headquartered in San Francisco with offices in London,

Berlin, Beijing, Tokyo and Seoul.

Learn more at www.vungle.com or follow @Vungle[ https://twitter.com/Vungle ] .

ABOUT KAKAO

Kakao reaches beyond interpersonal connection, striving to connect all of us to

the things around us. We believe that smarter, broad-reaching connections

allows information to flow freely and effectively, businesses to grow

organically, and people to live better lives.

SOURCE: Vungle

CONTACT: Katy Green, SHIFT Communications for Vungle, (415) 591-8437,

kgreen@shiftcomm.com or Catherine Mylinh, VP, Marketing, Vungle,

press@vungle.com, Kakao's Communications Team, globalmedia@kakaocorp.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中