AccorHotelsがパーソナライゼーション促進のためTravelsifyのHotel DNAデータを採用

Travelsify

AccorHotelsがパーソナライゼーション促進のためTravelsifyのHotel DNAデータを採用

AsiaNet 66482 (1450)

【ルクセンブルク、ニューヨーク2016年11月15日PR Newswire=共同通信JBN】

*Hotel DNAプラットフォームのTravelsifyは、AccorHotels.comが地域的、文化的体験に基づいてヒントを与え、検索し、パーソナライズする新たな方法を可能にする

予約をパーソナライズ化するためのHotel DNAコンテンツ・プラットフォームであるTravelsifyは15日、旅行、ライフスタイルの大手グループ、AccorHotels(アコーホテルズ)が次世代の検索・パーソナライゼーション・サービスを推進するためTravelsifyのホテル体験に基づいたメタデータを採用すると発表した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161110/437804LOGO

このコラボレーションはTravelsifyにとって、従来の固定化したホテルアメニティー・チェックボックス検索から、ユーザーの関心に対応し差別化され信頼できる情報へのシフトを必要としている世界的なホテル予約プラットフォームと協力する第1歩を画するものであり、これにより旅行者は自分たちが求めるホテル体験を容易かつ迅速に見つけることが可能となる。

Travelsifyはデータ駆動型のスタートアップ企業で、1億人以上の自然言語の旅行者および専門家のレビューを分析することによって、世界中のホテルにおけるゲスト体験や文化的認識を反映したHotel DNA特性を創出した。

あらゆるホテルは、旅行者にとって重要である30の体験特性の中からユニークな加重シーケンスによって特徴づけられる。この特性は、心地よい、広い、おしゃれ、明るい、グルメ、眺め、ビンテージ、クラシック、禅、ナイトライフ、ぜいたく、デザインなどである。ホテル認識の文化的相違を反映するため、Travelsifyはより正確で信頼できるデータ用に国別の地理標的Hotel DNAを作成した。

Travelsifyのブルノ・ショバト最高経営責任者(CEO)は「われわれはいまや体験の世界に生きており、もはや製品の世界に生きているのではない。各ホテルはそれぞれユニークな体験を提供している。しかし、オンライン予約プラットフォームは依然、ホテルを記述、紹介するのに旧式なアメニティーに依存している。他方で旅行者たちは、居心地よい雰囲気、素敵な室内装飾、素晴らしい眺めなどについてレビューを共有している。この業界はホテル体験の検索とパーソナライゼーションを推進し、メタデータを自然言語で定義する方向へシフトする必要がある。AccorHotelsはデジタル破壊思考を備えた有力なプレーヤーである。私は、AccorHotelsのゲストたちが、信頼し本能的に依存できる先進的なホテル体験データを備えたすべてのアプリやタッチポイントで歓迎されていると感じることができるようにするためにAccorHotelsチームと協力することに興奮している」と述べた。

AccorHotelsのロマン・ルーロー上級副社長(Eコマース&デジタルサービス担当)は「AccorHotelsは世界中に幅広いブランドやホテル体験を提供している。当社はグローバルなプレーヤーだが、各ホテルのローカル特性と文化的認識はわれわれにとって中でも最も重要だ。TravelsifyのHotel DNA データを当社のホテル検索・パーソナライゼーション結果に完全に統合することにより、われわれは旅行者にヒントを与え、申し分のないホテル体験を選択するためのはるかに信頼できる情報を提供することになろう。つまり、まさにちょうどその時に彼らの好みと期待にマッチする情報である」と語った。

Travelsifyは、The Phocuswright Conference 2016で、旅行業界の市場変革イノベーターに選定された。当社はロサンゼルスのThe Phocuswright Innovation Summitで、米太平洋標準時(PST)2016年11月15日(火曜日)午後3時30分に発表を行う予定。

ライブストリーミングとオンデマンドビデオはウェブサイトhttp://pcwi.phocuswright.com/2016-Online-Ticket.html で視聴できる。

▽Travelsifyについて

パーソナライゼーションとは信頼であり、ホテルとは体験であり、もはや製品ではない。それゆえTravelsifyは、あらゆるホテルをメタデータを定義する体験のユニークな加重シーケンスによって特徴づける世界初のHotel DNAコンテンツ・プラットフォームを創出した。1億人を超える自然言語による旅行者や専門家のレビューを分析することによって、Travelsifyは旅行者がホテル予約の際に関心を払う30の主要なHotel DNA特性を抽出した。旅行者はいまや自分たちが望むホテル体験を見つけるため、世界中のホテルについて確実に検索し比較することが可能となった。Travelsifyは地理標的のシーズナルなHotel DNAメタデータをオンライン予約プラットフォーム、ホテルグループ、旅行パーソナライゼーション・エンジンやAIまたは声による旅行検索ボットに提供している。Travelsifyはルクセンブルク(欧州)とニューヨーク市(米国)に本拠を置く非上場企業である。詳細はウェブサイトhttp://www.travelsify.com を参照。

ソース:Travelsify

AccorHotels Trusts Travelsify Hotel DNA Data to Power Personalization

PR66482

LUXEMBOURG and NEW YORK, Nov.15, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/

    Hotel DNA platform Travelsify will enable a new way for AccorHotels.com to

inspire, search and personalize according to local and cultural experiences.

    Travelsify, the Hotel DNA content platform for booking personalization,

today announced that AccorHotels, a world-leading travel and lifestyle group,

is trusting Travelsify hotel experience defining metadata to power its

next-generation search and personalization services.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161110/437804LOGO )

    This collaboration marks the first step for Travelsify in working with

global hotel booking platforms that need to shift from rigid

hotel-amenity-checkbox-search to trustworthy, user-relevant and differentiating

information, so travelers can easily and quickly find the hotel experience they

want.

    Travelsify is a data-driven startup that has generated Hotel DNA attributes

reflecting the guest experience and cultural perceptions in hotels worldwide by

analyzing more than 100 million natural language traveler and expert reviews.

    Every hotel is characterized by a unique weighted sequence out of 30

experience attributes that matter to travelers: cosy, spacious, stylish,

bright, gourmet, views, vintage, classic, zen, nightlife, luxury, design, etc.

To reflect the cultural variances in hotel perception, Travelsify has created

the Geo-targeted Hotel DNA per country for more precise and trustworthy data.

   "We now live in a world of experiences, not products anymore," said Bruno

Chauvat, CEO at Travelsify. "Each hotel delivers a unique experience. But

online booking platforms still rely on old-fashioned amenities to describe

hotels while travelers are sharing reviews about cosy atmospheres, shabby-chic

decoration or spectacular views. The industry needs to shift to powering search

and personalization with hotel experience defining metadata in natural

languages. AccorHotels is a leading player with a digital disruption mindset. I

am thrilled to partner with AccorHotels teams to make their guests feeling

welcome on all apps and touch points with advanced hotel experience data that

they can trust and intuitively rely on."

    "AccorHotels offer a wide range of brands and hotel experiences worldwide,"

said Romain Roulleau, senior vice president for E-Commerce & Digital Services

at AccorHotels. "We are a global player but local peculiarities and cultural

perceptions of our hotels are of outmost importance to us. By seamlessly

integrating Travelsify Hotel DNA data to our hotel search and personalization

results, we will inspire travelers and give them even more trustworthy

information to select the right hotel experience: the one matching their taste

and expectations at a precise moment."

    Travelsify has been selected by The Phocuswright Conference 2016 as a

market changing innovator in the travel industry. The startup will be

showcasing at The Phocuswright Innovation Summit in Los Angeles on Tuesday,

November 15, 2016 at 3:30pm PST.

    A live streaming and on-demand video will be available at

http://pcwi.phocuswright.com/2016-Online-Ticket.html.

    About Travelsify

    Personalization is about trust and hotels are about experiences, not

products anymore. So Travelsify created world's first Hotel DNA content

platform that characterizes every hotel by a unique weighted sequence of

experience defining metadata. By analyzing over 100 million natural language

traveler and expert reviews, Travelsify has extracted 30 key Hotel DNA

attributes that matter to travelers when booking hotels. Travelers can now

reliably search and compare hotels worldwide to find the experience they want.

Travelsify delivers Geo-targeted and Seasonal Hotel DNA metadata to online

booking platforms, hotel groups, travel personalization engines and AI or

voice-based search travel bots. Travelsify is a privately held company based in

Luxembourg (Europe) and New York City (USA). For more information, visit

http://www.travelsify.com.

SOURCE: Travelsify

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