Marcus by Goldman Sachsがオンライン融資事業でFinacleソリューションをクラウド展開

Infosys Finacle

2016/12/1 15:55

Marcus by Goldman Sachsがオンライン融資事業でFinacleソリューションをクラウド展開

AsiaNet 66732 (1559)

【ニューヨーク、バンガロール2016年11月30日PR Newswire=共同通信JBN】インフォシス(Infosys)(NYSE: INFY)の製品企業子会社EdgeVerve SystemsのFinacleは、Marcus by Goldman Sachsが同社の消費者融資業務のためにFinacle Core Banking Solutionを実装したと発表した。GS Bankの1ブランドであるMarcusはFinacleソリューションを導入し、消費者ローンサービスの全ライフサイクルを管理する。ゴールドマン・サックスがホストする完全クラウドベース・モデルによって、Marcusは必要なスケールを達成するとともに、強化された機能、ビジネスコンフィデンス、セキュリティーを消費者に提供する。

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ハイライト

ゴールドマン・サックスは、無担保融資・借入の優先順位について消費者の選択を理解するために総合的な調査を実施した。Marcusはこれらの知見を活用し、Finacleソリューションで差別化された消費者融資製品を開発した。

Marcusはデジタルチャンネル上で広範なセルフサービス機能力を提供し、完全な個人向け製品を設計することができる。このシステムは最終消費者に対し、返済金額、満期までの期間など、融資条件を選択できる柔軟性を提供する。

MarcusはデジタルチャンネルからFinacleソリューションまでのストレート・スルー・プロセッシングを確保することによって、最新の技術運用を設計、構築した。FinacleソリューションはMarcusの技術アーキテクチャーを活用し、RESTful APIとプロセス・オーケストレーション機能の利用を最適化した。

プログラム全体は、アジャイル実装フレームワークと米法令準拠の事前設定済みFinacle Core Banking Solutionを活用して、わずか8カ月で完成した。このソリューションは連邦および州の法令に直ちに準拠し、完全に機能する法令適合の技術プラットフォームの社内構築に避けられない潜在的な高コストと長期のタイムラインを取り除いた。

Finacleソリューションは1日24時間稼働のリアルタイムかつスケーラブルなプラットフォームを提供し、Marcusが製品を生み出し、口座を開設し、支払いを含む全体の融資サービス・ライフサイクルを管理するとともに、優れた顧客体験を保証することを支援してきた。

Finacleのオープンアーキテクチャー、統合機能、スケーラビリティーはゴールドマン・サックスの幅広いエンタープライズ・アプリケーションのエコシステムと連携し、その一翼を担った。

談話:

Finacleのチーフ・ビジネス・オフィサー兼グローバルヘッドであるサナト・ラオ氏は「Marcus by Goldman Sachsは最新の技術を活用し、新しいビジネスチャンスを生み出すための模範的なビジョンを提示している。Finacleソリューションによって、真に差別化された機能が実現し、個別化したサービスを提供し、伝統的な銀行および新時代のオルタナティブ融資プロバイダーと競争できる顧客体験を提供する。これを実装すれば、金融機関の迅速かつ低リスクのデジタル変革を実現するFinacleの業界における強みをあらためて確認できる」と語った。

Marcus by Goldman Sachs(デジタル金融技術)のベー・ハートマン最高技術責任者(CTO)は「Finacle Core Banking Solution導入に成功し、われわれは顧客ニーズに応えるアジリティー、市場要件に適用するスケーラビリティーを備えるとともに、現代の競争的なデジタル時代に必要な優れた顧客体験を提供することができる」と語った。

▽Marcus by Goldman Sachsについて

Marcus by Goldman Sachs(http://www.marcus.com )は人々が金融を管理することを支援する製品を提供する。Marcusの最初の製品は固定金利の手数料なし無担保個人融資で、顧客は自らのスケジュールと予算に合わせた月額支払いオプションを選択できる。ゴールドマン・サックスの1ブランドであるMarcusは同社が147年の歴史を誇る金融専門知識、リスク管理、顧客サービスで利益を受けている。

▽EdgeVerve Systems Ltdについて

インフォシスの完全子会社であるEdgeVerve Systemsは革新的なソフトウエア製品を開発し、それをオンプレミスないしはクラウドホステッド・ビジネスプラットフォームとして提供する。当社の製品は企業がデジタル世界において、関係者とのつながりを深め、イノベーションを継続し、成長を加速することを支援する。われわれはバンキング、デジタルマーケティング、インタラクティブ・コマース、流通、クレジットサービス、顧客サービス、企業買収など急速に進化する分野におけるクライアントの成長を支援する。

現在EdgeVerve製品は金融サービス、保険、小売、CPG、ライフサイエンス、製造、通信などの世界的な企業によって使用されている。

インフォシス(NYSE: INFY)の子会社である製品企業EdgeVerve SystemsのFinacleは、ユニバーサルバンキング・ソリューションで、94カ国の金融機関で採用され、銀行を利用する世界の成人の約16.5%にあたる8億4800万人以上の顧客にサービスを提供している。世界で10億以上の銀行口座がFinacleで稼働している。

詳細はウェブサイトhttp://www.edgeverve.com を参照。

ソース:Infosys Finacle

Marcus by Goldman Sachs Deploys Finacle Solution on Cloud for its New Online Lending Business

PR66732

NEW YORK and BANGALORE, Nov.30, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Finacle, part of EdgeVerve Systems, a product subsidiary of Infosys (NYSE:

INFY), announced that Marcus by Goldman Sachs has implemented the Finacle Core

Banking Solution for its consumer lending operations. Marcus, a brand of GS

Bank, has deployed the Finacle solution to manage the complete consumer

loan-servicing life cycle. The fully cloud-based model, hosted by Goldman

Sachs, allows Marcus to achieve the necessary scale as well as provide enhanced

functionality, business confidence and security to its consumers.

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151104/283829LOGO

Highlights:

Comprehensive research was conducted by Goldman Sachs to understand consumer

preferences around unsecured lending and borrowing priorities. Marcus then used

these insights to design differentiated consumer lending products on the

Finacle solution.

Marcus is now able to deliver extensive self-service capabilities on digital

channels to design truly personalized products. The system will give

end-consumers the flexibility to choose lending terms such as repayment amount

and tenor.

Marcus has designed and built modern technology operations by ensuring

straight-through-processing across digital channels to the Finacle solution.

Leveraging Marcus' technical architecture, the Finacle solution optimised using

the RESTful APIs and process orchestration capabilities.

The entire program was completed in just eight months, leveraging the agile

implementation framework and the pre-configured US-compliant Finacle Core

Banking Solution. The solution provided out-of-the-box compliance for federal

and state regulations, thus removing the potentially high cost and lengthy

timeline of building a fully-functional, compliant technology platform

in-house.

The Finacle solution provides a 24/7, real-time, scalable platform which has

helped to enable Marcus to create products, open accounts and manage the entire

loan-servicing lifecycle, including payments, whilst ensuring a superior

customer experience.

Finacle's open architecture, integration capabilities and scalability

seamlessly aligned and became part of Goldman Sachs' wider ecosystem of

enterprise applications.

Quotes:  

Sanat Rao, Chief Business Officer and Global Head, Finacle:

"Marcus by Goldman Sachs is displaying exemplary vision in creating new

business opportunities by leveraging modern technology. With the Finacle

solution, a real differentiated capability has been achieved by delivering

personalized offerings and providing a customer experience to compete with

traditional banks and new-age alternative lending providers. The implementation

once again reiterates Finacle's industry strengths to enable fast and low-risk

digital transformation for financial institutions."

Boe Hartman, CTO, Marcus by Goldman Sachs (Digital Finance Technology):

"With the successful deployment of the Finacle Core Banking Solution we have

the agility to respond to customer needs, the scalability to adapt with market

requirements while providing the superior customer experience required in

today's competitive digital age."

About Marcus by Goldman Sachs

Marcus by Goldman Sachs (http://www.marcus.com) provides products to help

people manage their finances. The first product from Marcus is a fixed-rate,

no-fee unsecured personal loan that enables customers to tailor their monthly

payment options to fit their schedule and budget. Marcus, a brand of Goldman

Sachs, benefits from the firm's 147-year history of financial expertise, risk

management and customer service.

About EdgeVerve Systems Ltd

EdgeVerve Systems, a wholly owned subsidiary of Infosys, develops innovative

software products and offers them on-premise or as cloud-hosted business

platforms. Our products help businesses develop deeper connections with

stakeholders, power continuous innovation and accelerate growth in the digital

world. We power our clients' growth in rapidly evolving areas like banking,

digital marketing, interactive commerce, distributive trade, credit servicing,

customer service and enterprise buying.

Today EdgeVerve products are used by global corporations across financial

services, insurance, retail and CPG, life sciences, manufacturing, and telecom.

Finacle, part of the product company EdgeVerve Systems, a subsidiary of Infosys

(NYSE: INFY), is a universal banking solution, and the choice of financial

institutions across 94 countries and serves over 848 million customers -

estimated to be nearly 16.5 percent of the world's adult banked population.

Over a billion bank accounts are powered by Finacle globally.

To know more, visit http://www.edgeverve.com

Safe Harbor

Certain statements in this press release concerning our future growth prospects

are forward-looking statements regarding our future business expectations

intended to qualify for the 'safe harbor' under the Private Securities

Litigation Reform Act of 1995, which involve a number of risks and

uncertainties that could cause actual results to differ materially from those

in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to

these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties

regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our

ability to manage growth, intense competition in IT services including those

factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our

ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost

overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration,

restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to

manage our international operations, reduced demand for technology in our key

focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our

ability to successfully complete and integrate potential acquisitions,

liability for damages on our service contracts, the success of the companies in

which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of

governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts,

legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and

unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions

affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating

results are more fully described in our United States Securities and Exchange

Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year

ended March 31, 2016. These filings are available at http://www.sec.gov.

Infosys may, from time to time, make additional written and oral

forward-looking statements, including statements contained in the company's

filings with the Securities and Exchange Commission and our reports to

shareholders. In addition, please note that the date of this press release is

November 30, 2016, and any forward-looking statements contained herein are

based on assumptions that we believe to be reasonable as of this date. The

company does not undertake to update any forward-looking statements that may be

made from time to time by or on behalf of the company unless it is required by

law.

Source: Infosys Finacle

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