消費者用品業界が健康な生活推進の行動に焦点当てた小冊子刊行

The Consumer Goods Forum

2017/2/28 15:02

消費者用品業界が健康な生活推進の行動に焦点当てた小冊子刊行

AsiaNet 67584 (0271)

【パリ2017年2月28日PR Newswire=共同通信JBN】The Consumer Goods Forum(ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム、CGF)は28日、新しいケーススタディー・ブックレットを刊行した。メンバー企業が予防文化を創出し、消費者と従業員の健康な生活を奨励する積極的行動に焦点を当てたものである。専用サイト(http://bit.ly/CGFHWStories )で入手できるブックレットは、メンバー企業が製品を再構築し、従業員の健康・福祉プログラムを実行し、コミュニティー内で健康的なダイエットおよびライフスタイルの採用法を消費者に教育する物語を含んでいる。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151201/292056LOGO

CGFは消費者用品を扱う世界の小売業、製造業、サービスプロバイダーを結集させる唯一の組織という点でユニークであり、この刊行物は業界リーダーとして協力し、積極的な変革を推進する彼らのコミットメントを示している。初版にはメンバー企業15社が寄与しており、今後、さらに多くの企業が加わる見通しである。ブックレットはCGFのHealth & Wellness Pillar(http://www.tcgfhealthandwellness.com )の一環である。

協力15社は以下の通り。
*イオン
*キャンベルスープカンパニー
*Cencosud Chile
*コルゲート・パルモリーブ
*ダノン
*Delhaize Belgium
*General Mills
*IGA
*花王
*Mars
*Migros
*PepsiCo
*テスコ
*ユニリーバ
*Wallgreens Boots Alliance

The Consumer Goods Forumのシャロン・ブライ健康・福祉ディレクターは「われわれが積極的行動の業界リーダーシップを見せることが重要である。われわれはCGF各部門を通じて引き続き、次の段階に進むために助けが必要な人々を刺激する最良事例を共有する。各企業は真の行動を共有することによって、われわれの目標達成に向けた重要プロセスの一部になる。メンバーが肥満まん延、非感染性疾患(NCD)の増大を深刻に受け止めていることは分かっており、実行と知識共有の双方をサポートする世界的プラットフォームを提供することがわれわれCGFの仕事である」と語った。

メンバーの最良事例共有に役立つCGF発行のケーススタディー・ブックレット・シリーズ(http://www.theconsumergoodsforum.com/resources/publications )として5番目のブックレットは、年次健康・福祉進捗報告(Health & Wellness Progress Report)発刊の1週間前に公表された。この報告はCGFのHealth & Wellness Resolutions and Commitmentsに対するメンバーの達成状況データを提供している。前回報告(http://www.theconsumergoodsforum.com/new-survey-shows-consumers-more-empowered-than-ever-to-make-informed-lifestyle-choices )のデータによると、メンバーは2015年に8万4000以上の製品を再構築し、従業員230万人以上が健康・福祉プログラムに参加した。

ケーススタディー・プラットフォームは次を参照:
http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-resources/case-studies

詳しい情報はhttp://www.tcgfhealthandwellness.com を参照。

▽The Consumer Goods Forum(ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム)について
The Consumer Goods Forum(CGF)(http://www.theconsumergoodsforum.com )は世界的なパリティーベースの業界ネットワークで、世界の消費者用品業界に役立つ慣行や標準の世界的な普及を促進するためにメンバーによって運営されている。70カ国の約400社の小売業、製造業、サービスプロバイダーなどの利害関係会社の最高経営責任者(CEO)、上級管理職を集めており、地理、規模、製品カテゴリー、フォーマット面での業界の多様性を反映している。メンバー企業の合計売上高は3兆5000億ユーロ、直接雇用の従業員は約1000万人、このほかにバリューチェーンに関連する従業員は推定9000万人。製造業、小売業50社以上のCEOで構成される理事会が指揮する。

ソース:The Consumer Goods Forum


Consumer Goods Industry Highlights Actions to Promote Healthier Lives in New Case Studies Booklet

PR67584

PARIS, Feb. 28, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
    
    The Consumer Goods Forum (CGF) has today published a new case studies
booklet highlighting the positive actions of its members to create a culture of
prevention and empower both consumers and employees to adopt healthier lives.
The new booklet - available here [http://bit.ly/CGFHWStories ] - includes
stories on how member companies are reformulating products, implementing
employee health and wellness programmes and working within communities to
educate consumers on how to adopt healthy diets and lifestyles.

         (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151201/292056LOGO )

    The CGF is unique in that it is the only organisation bringing consumer
goods retailers, manufacturers and service providers together globally, and
this publication showcases their commitment to work together as industry
leaders to drive positive change. 15 member companies have contributed to the
launch edition of the booklet and more are expected to be added in due course.
The booklet is part of the CGF's Health & Wellness Pillar
[http://www.tcgfhealthandwellness.com ] . Contributing members include:

    
    - AEON
    - Campbell Soup Company
    - Cencosud Chile
    - Colgate-Palmolive
    - Danone
    - Delhaize Belgium
    - General Mills
    - IGA
    - Kao Corporation
    - Mars
    - Migros
    - PepsiCo
    - Tesco
    - Unilever
    - Wallgreens Boots Alliance


    Sharon Bligh, Director, Health & Wellness at The Consumer Goods Forum,
said, "It is important that we show industry leadership on positive actions.
Across the CGF Pillars we will continue to share best practices to inspire
those who need help to take the next step.  By sharing real actions these
companies are part of an improvement process towards reaching our targets. We
know our members take the obesity epidemic and increase in NCDs seriously and
it is our job at the CGF to provide the global platform that supports both
implementation and knowledge sharing."

    The booklet, the fifth in a series of case study booklets published by the
CGF [http://www.theconsumergoodsforum.com/resources/publications ] to help
members share best practices, comes one week ahead of the publication of the
annual Health & Wellness Progress Report. The report provides data on how
members are meeting the CGF's Health & Wellness Resolutions and Commitments. In
the previous report [
http://www.theconsumergoodsforum.com/new-survey-shows-consumers-more-empowered-than-ever-to-make-informed-lifestyle-choices
]
, data showed members had reformulated over 84,000 products in 2015 and over
2.3 million employees had participated in employee health and wellness
programmes.

      Visit our case studies platform
[
http://www.theconsumergoodsforum.com/health-and-wellness-resources/case-studies
] or go to http://www.tcgfhealthandwellness.com to learn more.

    About The Consumer Goods Forum

    The Consumer Goods Forum [http://www.theconsumergoodsforum.com ] ("CGF") is
a global, parity-based industry network that is driven by its members to
encourage the global adoption of practices and standards that serves the
consumer goods industry worldwide. It brings together the CEOs and senior
management of some 400 retailers, manufacturers, service providers, and other
stakeholders across 70 countries, and it reflects the diversity of the industry
in geography, size, product category and format. Its member companies have
combined sales of EUR 3.5 trillion and directly employ nearly 10 million
people, with a further 90 million related jobs estimated along the value chain.
It is governed by its Board of Directors, which comprises more than 50
manufacturer and retailer CEOs.


SOURCE: The Consumer Goods Forum


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