Cisionの「メディアの現状リポート」がジャーナリズムの信頼性危機を浮き彫りに

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Cisionの「メディアの現状リポート」がジャーナリズムの信頼性危機を浮き彫りに

AsiaNet 67919 (0439)

【シカゴ2017年3月28日PR Newswire=共同通信JBN】

*リポートによると、PRの力は、ジャーナリストが関連性のある信頼できる正確な情報を提供するのに役立つ

Cisionは、同社の2017年「State of the Media Report」(メディアの現状リポート)を発表した。同リポートには1550人のジャーナリスト、編集者、インフルエンサー、プロデューサーを対象とした調査の結果が含まれている。誤報や「フェイク・ニュース」(偽ニュース)が増加したことで、今年のリポートでは新たに大きな傾向の変化が浮上した。ジャーナリストが、メディア業界に対する世論の認識について非常に懸念していることである。

ジャーナリストの91%が、メディアに対する信頼度は3年前に比べ、幾分またはかなり低下したと思うと答えた。これは2017年「Edelman Trust Barometer」の結果と一致している。このBarometerでは、メディアに対する人々の信頼度は43%で、最も信頼度の低い政府公務員の41%とほぼ並ぶ水準にまで低下している。

しかし、ジャーナリストらは正確さに一段とコミットし始めていると答えており、正確であることが一番早いことより重要であると指摘したのが回答者の92%を占め、2016年に比べ4%上昇した。またジャーナリストの60%が、公共的価値のある事実(public values facts)がオピニオンやフィーリングより優先すると信じていると述べた。

Cisionのケビン・アクロイド最高経営責任者(CEO)は「これらの調査結果は、ブランドとジャーナリストが協力して、世論の共感を呼ぶような説得力のある正確なストーリーを発する機会を浮き彫りにしている。アーンドメディア(無料メディア)とエグゼクティブブランドの声が有料メディアや所有メディアよりも公衆の信頼を得るようになっている事実を示す調査結果を受けて、コミュニケーション・チームは、正しいジャーナリストをターゲットにしていることを保証し、より良いコンテンツを制作するための洞察を引き出し、思慮深くソースがしっかりした情報を提供するためにデータを使用する責任がある」と述べた。

▽その他の主要な調査結果は次の通り。

*デジタルとソーシャルは新しい「traditional media(伝統的なメディア)」である。ジャーナリストは現在、データ資産よりも、ますます写真、ビデオ、インフォグラフィック、ユーザー生成型のマルチメディアを利用している。41%がFacebook Liveを、19%がInstagramを、17%がTwitterのライブストリーム・フィーチャーを利用していると回答した。

*ジャーナリストの方も、ソーシャルメディアに対する信頼をある程度欠いている。ソーシャルメディアの利用がより頻繁になっているにもかかわらず、ソーシャルメディアが信頼できる情報源だと感じているジャーナリストはわずか44%で、2016年に比べ7%低下した。

*リポーターは適切に仕立てられた情報(広報)を、eメールで提供されることを求めている。ジャーナリストの92%がPR情報をeメールで受け取ることを望んでおり、彼らのPR専門家に対する第1の助言は、以前の報道を調べて、ジャーナリストの好みに合うようPRをカスタマイズすることである。

調査アンケートは、メディア専門家、インフルエンサー、ブロガーとしての地位を確認するために、当社のメディア調査チームが審査したCision Media Databaseのメンバーにeメールで送付された。調査対象のうち200人はカナダで、残る1350人は米国でそれぞれ働いている。

英語のリポート全文は以下を参照。(http://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=290&utm_source=web&utm_medium=pressrelease&utm_campaign=cisionstateofmedia

▽Cisionについて

Cisionはメディア通信技術と分析の大手企業で、マーケティング担当者とコミュニケーターが有料および所有チャンネルと協調して、アーンドメディアプログラムを効果的に管理し、ビジネスインパクトを推進することを可能にする。初のアーンドメディア・クラウドベース・プラットフォームであるCision Communications Cloud(TM)の創設者としてCisionは、最先端のデータ、分析、技術およびサービスを統合コミュニケーション・エコシステムに結合し、これをブランドがその市場影響力を増幅させるため、インフルエンサーやバイヤーとの一貫した有意義で永続的な関係の構築に利用できるようにした。詳細情報はウェブサイトwww.cision.com を参照するか、またはTwitterで@Cisionをフォローを。

▽問い合わせ先

Stacey Miller

Director, Communications

+1 (301) 683-6038

stacey.miller@cision.com

Cision State of the Media Report Highlights Journalism's Credibility Crisis

PR67919

CHICAGO, Mar. 28, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Findings illustrate power of PR in helping journalists provide relevant,

authoritative and accurate information

Cision released its 2017 State of the Media Report, which includes findings

from a survey of 1,550 journalists, editors, influencers and producers. With

the rise of misinformation and "fake news," a major new trend emerged in this

year's report: journalists are extremely concerned with the public's perception

of the industry.

Ninety-one percent of journalists reported believing that the media is somewhat

or much less trusted than they were three years ago. This aligns with the 2017

Edelman Trust Barometer, which saw the public's trust in the media drop to 43

percent, a level nearly matching that of government officials, who hold the

lowest trust rating at 41 percent.

However, journalists report being increasingly committed to accuracy -- 92

percent of respondents said that being right is more important than being

first, up four percent from 2016. Sixty percent of journalists stated that they

believe the public values facts over opinions or feelings.

"These findings showcase an opportunity for brands and journalists to work

together to tell compelling, accurate stories that will resonate with the

public," said Cision CEO Kevin Akeroyd. "With studies showing that earned media

and executive brand voices are increasingly more trusted by the public than

paid and owned media, communications teams have a responsibility to use data to

ensure they're targeting the correct journalists, derive insights to craft

better content and deliver thoughtful, well-sourced information."

Other key report findings include:

- Digital and social are the new "traditional media." Journalists are now more

likely to use images, videos, infographics and user-generated multimedia than

data assets. Forty-one percent say they use Facebook Live, 19 percent are using

Instagram and 17 percent have used Twitter's livestream feature.

- Journalists lack some trust too - of social media. Despite using social media

more frequently, only 44 percent of journalists feel that social media is a

reliable source of information, down 7 percent from 2016.

- Reporters want tailored pitches, delivered via email. Ninety-two percent of

journalists preferred receiving PR pitches via email, and their top

recommendations for PR professionals were to research previous coverage and

tailor the pitch to the journalist's beat.

Surveys were emailed to members of the Cision Media Database, who are vetted by

the company's media research team to verify their positions as media

professionals, influencers and bloggers. Two hundred of the participants work

in Canada and 1,350 work in the United States.

To read the full English report, click here(

http://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=290&utm_source=web&utm_medium=pressrelease&utm_campaign=cisionstateofmedia

).

About Cision:

Cision is a leading media communication technology and analytics company that

enables marketers and communicators to effectively manage their earned media

programs in coordination with paid and owned channels to drive business impact.

As the creator of the Cision Communications Cloud(TM), the first-of-its-kind

earned media cloud-based platform, Cision has combined cutting-edge data,

analytics, technology and services into a unified communication ecosystem that

brands can use to build consistent, meaningful and enduring relationships with

influencers and buyers in order to amplify their marketplace influence. For

more information, visit www.cision.com or follow @Cision on Twitter.

Contact:

Stacey Miller

Director, Communications

+1 (301) 683-6038

stacey.miller@cision.com

Photo-http://photos.prnasia.com/prnh/20170323/8521701932-a

Photo-http://photos.prnasia.com/prnh/20170323/8521701932-b

Photo-http://photos.prnasia.com/prnh/20170323/8521701932-c

Logo-http://photos.prnasia.com/prnh/20160617/8521603993LOGO-a

SOURCE  Cision

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