NFLとPerform Groupが戦略的メディア関係結ぶ

The National Football League (NFL) and Perform Group

2017/5/10 15:11

NFLとPerform Groupが戦略的メディア関係結ぶ

AsiaNet 68487 (0687)

【ロンドン2017年5月9日PR Newswire=共同通信JBN】米プロフットボールリーグNFLとPerform Groupは、Performが世界各地でのNFLのテレビ放送権と米国、欧州以外でのプレミアムなデジタルサブスクリプション商品NFL Game Passを販売することで合意に達した。合意は、熱心なファンベースにより米国で最も見られているスポーツの世界的消費をすべてのメディアプラットフォームを通じてさらに促進するだろう。

この複数年合意により、Performは選ばれた市場で、米東部標準時午後1時から4時のSunday Afternoonゲーム、Thursday Night Football、Sunday Night Football、Monday Night Footbalやスーパーボールを含むプレーオフなどの実況テレビ放映権を戦略的に販売する。テレビ放映権をめぐる2017年シーズン前の当面の焦点はブラジル、全アジア、中東となるだろう。

Performはこれに加え、すべてのゲーム生中継、NFL RedZone、NFL Network、受賞歴のあるNFLプログラミングを視聴できる消費者直結のデジタル商品NFL Game Passを米国と欧州以外で販売促進する。NFLは世界的にファンベースを拡大し続けており、Performは各地での経験を利用して熱心なファンの間でGame Passの契約を促進する。

この戦略的メディア関係はアルゼンチン、オーストラリア、ブラジル、カナダ、香港、インド、イスラエル、日本、メキシコ、ニュージーランド、韓国、トルコのような大市場を含む100カ国・地域以上をカバーする。

Perform Groupのサイモン・ディナイア最高経営責任者(CEO)は「PerformはNFLとの関係の拡大を喜んでいる。われわれはスポーツとファンの両方に役立つ長期的な提携にコミットしている。世界中のオーディエンスのために協力してブランドを成長させることが楽しみだ」と語った。

NFLのマーク・ウォラー国際・イベント担当執行副社長は「一連のプラットフォームにわたるわれわれの重要なメディア商品の流通と消費を促進するため、重要な世界市場の一部でPerform Groupと提携することは喜ばしい。成長するNFLの世界的なファンベースへのサービスを向上させる相互に刺激的な機会である」と述べた。

▽Perform Groupについて

Performは一流のデジタルスポーツコンテンツ&メディアグループ である。その任務は、どこよりも速く詳細で魅力のあるコンテンツを供給し、全額出資の世界のメディアブランドのネットワークを運営し、優れたスポーツコンテンツを届けることにより、スポーツの世界をファンに直接つなぐことである。

PerformはWTA(女子テニス協会)、FIBA(国際バスケットボール連盟)、NFLのような主要な世界的権利保有者と協力して世界のオーディエンスの拡大を助長し、最終的にスポーツの長期的な利益に貢献する長期的で透明な商業関係を作っている。

Performは最近、ドイツ、オーストリア、スイス、日本でスポーツの実況ストリーミングサービスDAZNを開始した。

http://www.performgroup.com

▽メディア問い合わせ先

Sarah Butler

Perform Group PR Manager

Sarah.butler@performgroup.com

+44-7432631237

ソース:The National Football League (NFL) and Perform Group

NFL and Perform Group Enter into Strategic Media Relationship

PR68487

LONDON, May 9, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    The National Football League (NFL) and Perform Group have reached an

agreement for Perform to market the NFL's television broadcast rights in

various global territories and the premium digital subscription product NFL

Game Pass outside the United States and Europe.  The agreement will further

drive global consumption of the United States' most-watched sport amongst its

avid fanbase, across all media platforms.

    Under the multi-year agreement, and in select markets, Perform will

strategically market live game television rights, including Sunday Afternoon

games played at 1pm and 4pm (US EST time), Thursday Night Football, Sunday

Night Football, Monday Night Football and the Playoffs including Super Bowl.

The immediate focus around the television rights will be in Brazil, Pan-Asia

and the Middle East ahead of the 2017 season.

    Additionally, Perform will further accelerate outside of the US and Europe

NFL Game Pass, a direct-to-consumer digital product offering all live games,

NFL RedZone, NFL Network and award-winning NFL programming. As the NFL

continues to expand its fanbase globally, Perform will use their local

expertise to drive Game Pass subscriptions among the NFL's avid fanbase.

    This strategic media relationship covers over 100 countries and

territories, including larger markets such as Argentina, Australia, Brazil,

Canada, Hong Kong, India, Israel, Japan, Mexico, New Zealand, South Korea, and

Turkey.

    Simon Denyer, Perform Group CEO said, "Perform is delighted to be

broadening our relationship with the NFL. We are committed to a long-term

collaboration that will benefit both the sport and its fans. We are excited to

work together to grow the brand for audiences across the globe."  

    Mark Waller, NFL EVP of International & Events said, "We are thrilled to be

collaborating with the Perform Group in some of our priority global markets to

drive distribution and consumption of our key media offerings across a range of

platforms. This is a mutually exciting opportunity to better serve the NFL's

growing global fan base."

    About Perform Group:

    Perform is a leading digital sports content and media group.

    Our mission is to connect the world of sport by supplying some of the

quickest, most detailed and most engaging content, managing a network of

wholly-owned global media brands and delivering premium sports content directly

to fans.

    Perform works with major global rights holders such as WTA, FIBA and NFL to

create long-term, transparent commercial relationships that help grow global

audiences and, ultimately, benefit the long-term good of the sports.

    Perform recently launched its live sports streaming service, DAZN, in

Germany, Austria, Switzerland and Japan.

    http://www.performgroup.com    

     

    For media enquiries, please contact:

    Sarah Butler, Perform Group PR Manager: Sarah.butler@performgroup.com,

+44-7432631237

SOURCE: The National Football League (NFL) and Perform Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中