マウンテンデューが世界的な3大eスポーツ・チームと提携
マウンテンデューが世界的な3大eスポーツ・チームと提携
AsiaNet 68788 (0818)
【パーチェス(米ニューヨーク州)2017年6月7日PR Newswire=共同通信JBN】
*DewがTeam Dignitas、 Splyce、Team SK Gamingと共同しゲーマーへの支援を増大
マウンテンデュー(Mountain Dew)(R)(http://www.mountaindew.com/ )は拡大しつつある自らのeスポーツ・プラットフォームに世界的な大手eスポーツ・チームであるTeam Dignitas、 Splyce、Team SK Gamingの3チームを迎え入れた。これらの新しいパートナーシップは、世界中のゲーマーに独占的なコンテンツと、Mountain Dew Twitchチャンネル(http://www.twitch.tv/mtndew )を通じて世界中の最高のゲーマーやeスポーツの有名人へのアクセスを提供する。
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/519786/Mountain_Dew_Logo.jpg
Team Dignitas(http://team-dignitas.net/ )はNBAのフィラデルフィア・セブンティシクサーズが所有・管理する著名な国際的eスポーツ・チームである。Splyce(https://splyce.gg/ )は米国に本社を置き、Delaware Northおよびボストン・ブルーインズと提携しており、Team SK Gaming(http://www.sk-gaming.com/ )はドイツを本拠とし、世界で最も歴史が古く最大のeスポーツ・チームの1つである。マウンテンデューは革新的なスタイル、業績、そして最終的にはDEWブランドのエートスを実現していることからこれらのチームを選んだ。
マウンテンデューのグローバル・シニア・マーケティングディレクター、マノス・スパノス氏は「われわれは、世界クラスの3チームとのパートナーシップを通じて、eスポーツのサポートを拡大することに興奮している。マウンテンデューの価値に合致し、ゲーマーやDEW Nationと共鳴する業界初のパートナーシップと本物の統合は、われわれをビジネスとして引き続き鼓舞する」と語った。
マウンテンデューは2016年、Mountain Dew League(MDL)(http://www.pepsico.com/live/pressrelease/mtn-dew-and-esl-turn-amateur-gamers-into-pros-with-the-mountain-dew-league07132016 )を創設した。これは、アマチュアのゲーマーがプロになるのを支援するという1つの目的を念頭に置いて設計されたプロの競争的ゲームリーグである。マウンテンデューとE-Sports Entertainment Association League(ESEA)は、世界最大のeスポーツ企業であるESLと提携し、アマチュアのゲーム・チームにESL Counter-Strike:Global Offensive(CS:GO)Pro Leagueへ直接出場できる資格を与えている。
MDLは、成功裏に創設された翌年、より多くのチーム、ユニークなコンテンツ、トレーニングセッション、プレーヤースポットライトを備えた別のシーズンに戻っている。これらはすべてプレーヤーのゲームスキルを高めるのを助けるよう設計されている。MDLの今シーズンは、毎週火曜日から木曜日までTwitch(https://www.twitch.tv/esea )で観戦することができる。
マウンテンデューは2003年以来、ゲーミングの世界で主要プレーヤーである。同社シグニチャーとなるゲームフューエル・フレーバーを発表しただけでなく、Twitchといった有名なタイトル、システム、ゲーミングプラットフォームとの提携を開始している。マウンテンデューはカジュアル、アマチュア、そしてプロのゲーマーにユニークな体験、トレーニング、機械を提供できるよう、限界を押し広げ、ゲーミングの新しい領域を探求する。
▽ペプシコについて
世界200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ(NYSE: PEP)製品を楽しんでいる。ペプシコは、フリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料ポートフォリオにリードされて、2016年には約630億ドル純収入を上げた。ペプシコーラの製品ポートフォリオには、推定年間小売額が10億米ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しむことのできる幅広い食品・飲料が含まれる。
ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、その成功はわれわれを取り巻く世界の持続可能性と密接不可分という当社の基本的な確信である。われわれは、引き続き販売製品を改善し、地球保護の責任ある経営を行い、世界の人々に活力を付与することこそ、ペプシがグローバル企業として成功し、社会と株主に長期的な価値を生み出すことを可能にすると考えている。詳しい情報はウェブサイトwww.pepsico.com を参照。
▽Team Dignitasについて
Team Dignitasは、プロのゲーム業界で最もアイコニックではっきりとしたブランドの1つを持つ国際的なeスポーツ・チームである。ゲーム業界のベテランのグレッグ・リチャードソン会長、ジョナサン・ケンプ最高経営責任者(CEO)、マイケル・オデル社長によって管理されているTeam Dignitasの非常に優秀で献身的な国際選手団は、トーナメントで優勝するための努力を行っていると世界中で認識されている。Team Dignitasの革新的で本格的なブランドポジションは、ゲームとeスポーツ市場への直接の導入口を求めるパートナーに最高の機会を提供する。Team Dignitasは、当初は2003年9月に2つのBattlefield 1942チームの合併により結成された。2016年9月、新しいTeam DignitasはLeague of Legendsの有力チームTeam Apexと合併し、全米プロバスケットボール協会(NBA)のフィラデルフィア・セブンティシクサーズ(Philadelphia 76ers)により買収された。Team Dignitasは、マネジングゼネラルパートナーのジョシュ・ハリス氏と共同マネジングパートナーのデービッド・ブリッツアー氏が率いる投資グループが保有する革新的かつ競争力のある持株会社の下にある。この持株会社の傘下には、全米プロアイスホッケー(NHL)のニュージャージー・デビルズ、英プレミアリーグのクリスタルパレス、ニュージャージー州ニューアークにある1万8000席の最先端の多目的アリーナであるプルデンシャルセンターなどがある。
▽Splyceについて
2015年に設立されたSplyceは、世界でもトップ級のプロのeスポーツ組織である。そのプレーヤーは、欧州、北米、中南米、および韓国の最大のタイトルの9つにまたがって競争している。最近、Splyceは伝統的スポーツのリソースを利用し、成長する組織の強化のためDelaware NorthとBoston Bruinsと提携した。Splyceは、ニューイングランド地方で初のローカルチームとなるべく、ファンとの会合、地元イベント、北米でボストンに焦点を当てた戦略を通じて、地元ファンベースを構築している。Splyceは真の世界的リーチを持つ北米の組織である。Splyceは、Call of Duty(世界決勝戦出場、現在は世界リーグ優勝)、World of Warcraft(世界チャンピオン)、League of Legends(欧州決勝戦出場)、Starcraft 2(3大リーグすべての世界チャンピオン)などで優秀な成績を収め、競争的ゲームでの一大勢力としての地位を確固としたものとした。
▽SK Gamingについて
SK Gamingは、大手のeスポーツ組織であり、競争の激しいビデオゲームで世界で最も認知されているブランドの1つである。1997年に設立されたSchroet Kommandoは、ゲームに夢中な仲間たちのグループからドイツ・ケルンと米カリフォルニア州ロサンゼルスにオフィスを構える成功したeスポーツ・ビジネスへと成長した。
過去20年間で、SK Gamingは60以上の主要選手権タイトルを獲得し、さまざまな分野にわたって何百万ドルもの賞金収入を獲得した。SKは伝説的なスウェーデンのCounter-Strikeチーム、Quakeのスーパースターrapha、FIFAの双子、長年にわたるWarcraft III部門、または今日のブラジルのGlobal Offensiveヒーローなどと、いくつかのeスポーツ・タイトルを独占していた。その過程でSKは、eスポーツの歴史において最もアイコニックなパーソナリティーのいくつかを開発し、野心的な競争者と革新的なビジネスの両方として、複数のフロンティアで業界を開拓した。
ソース:PepsiCo
▽問い合わせ先
Taylor Laabs
Golin
tlaabs@golin.com
+1-312-729-4122
Game on for Mountain Dew with Sponsorship of Three Powerhouse Global Esports Teams
PR68788
PURCHASE, New York, June 7, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--
-- DEW increases gaming support with professional franchises Team Dignitas,
Splyce and Team SK Gaming
Mountain Dew(R) (http://www.mountaindew.com/ ) welcomed three global esports
powerhouses - Team Dignitas, Splyce and Team SK Gaming - to its growing esports
platform. These new partnerships will provide gamers around the globe with
exclusive content and access to some of the best gamers and esports celebrities
in the world via the Mountain Dew Twitch channel, http://www.twitch.tv/mtndew.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/519786/Mountain_Dew_Logo.jpg
Team Dignitas (http://team-dignitas.net/ ) is the renowned, international
esports team owned and managed by the Philadelphia 76ers. Splyce
(https://splyce.gg/ ) is headquartered in the U.S. and partners with Delaware
North and the Boston Bruins, and Team SK Gaming (http://www.sk-gaming.com/ ) is
based in Germany and is one of the oldest and largest esports teams in the
world. Mountain Dew selected these teams for their innovative style,
achievements and ultimately their embodiment of the DEW brand ethos.
"We are excited to expand our support of esports through these partnerships
with three world-class teams," says Manos Spanos, global senior marketing
director, Mountain Dew. "Industry-first partnerships and authentic integrations
that align with core Mountain Dew values and resonate with gamers and DEW
Nation will continue to inspire us as a business."
In 2016, Mountain Dew created the Mountain Dew League (MDL) (
), a professional competitive gaming league designed with one purpose in mind:
helping amateur gamers become pros. In partnership with ESL, the world's
largest esports company, Mountain Dew and E-Sports Entertainment Association
League (ESEA) provide amateur gaming teams the opportunity to qualify directly
for a place in the ESL Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) Pro League.
Following its successful inaugural year, MDL is back for another season with
more teams, one-of-a-kind content, training sessions and player spotlights -
all designed to help players elevate their gaming skills. This season of the
MDL can be viewed on Twitch, https://www.twitch.tv/esea, every Tuesday through
Thursday.
Mountain Dew has been a major player in the gaming world since 2003, not only
by introducing its signature Game Fuel flavor but by initiating partnerships
with popular titles, systems and gaming platforms such as Twitch. Mountain Dew
will continue to push boundaries and explore new territories in gaming to be
able to provide casual, amateur and professional gamers with unique
experiences, trainings and opportunities.
About PepsiCo
PepsiCo (NYSE: PEP) products are enjoyed by consumers one billion times a day
in more than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated
approximately $63 billion in net revenue in 2016, driven by a complementary
food and beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola,
Quaker and Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of
enjoyable foods and beverages, including 22 brands that generate more than $1
billion each in estimated annual retail sales.
At the heart of PepsiCo is Performance with Purpose - our fundamental belief
that the success of our company is inextricably linked to the sustainability of
the world around us. We believe that continuously improving the products we
sell, operating responsibly to protect our planet and empowering people around
the world is what enables PepsiCo to run a successful global company that
creates long-term value for society and our shareholders. For more information,
visit www.pepsico.com.
About Team Dignitas
Team Dignitas is an international eSports team with one of the most iconic and
recognizable brands in the professional gaming industry. Managed by gaming
industry veterans Chairman Greg Richardson, Chief Executive Officer Jonathan
Kemp and President Michael O'Dell, Team Dignitas' highly talented and dedicated
international squad of players are recognized across the globe for tournament
winning endeavors. Team Dignitas' innovative and authentic brand position
offers a premier opportunity for partners seeking a direct portal into the
gaming and eSports market. Team Dignitas was originally formed in September
2003 with the merger of two Battlefield 1942 teams. In September 2016, the new
Team Dignitas merged with League of Legends powerhouse Team Apex and was
acquired by the Philadelphia 76ers of the National Basketball Association. Team
Dignitas joins a family of innovative and competitive holdings owned by an
investor group led by Managing General Partner Josh Harris and Co-Managing
Partner David Blitzer, which includes the New Jersey Devils of the National
Hockey League, Crystal Palace of the Premier League and the Prudential Center,
a 18,000 seat, state-of-the-art, multi-purpose arena in Newark, N.J.
About Splyce
Founded in 2015, Splyce is one of the top professional esports organizations in
the world. Its players compete across nine of the biggest titles in Europe,
North America, Latin America and South Korea. Recently, Splyce partnered with
Delaware North and the Boston Bruins in order to utilize the resources of
traditional sports to bolster the growing organization. With a mission to
become the first locally based team in the New England region, Splyce is
creating a local fanbase through fan engagement, local events and a Boston
focused strategy in North America. Splyce is a North American organization with
a true global reach. Bearing notable results in games such as Call of Duty
(Worlds Grand Finalist, current World League Champions), World of Warcraft
(World Champions), League of Legends (European Grand Finalists) and Starcraft 2
(World Champions in all three premier leagues), Splyce has cemented itself as a
force to be reckoned with in competitive gaming.
About SK Gaming
SK Gaming is a leading eSports organization and one of the world's most
recognized brands in competitive video gaming. Founded in 1997, Schroet
Kommando has grown from a passionate group of friends into a successful eSports
business with offices in Cologne, Germany, and Los Angeles, California.
In the past two decades, SK Gaming managed to win more than 60 major
championship titles and millions in prize money earnings across a variety of
disciplines. SK dominated several eSports titles with the legendary Swedish
Counter-Strike team, Quake superstar rapha, the FIFA twins, its long-standing
Warcraft III division or the Brazilian Global Offensive heroes of today, among
others. Along the way, SK developed some of the most iconic personalities in
eSports history and pioneered the industry on multiple frontiers, both as an
ambitious competitor and an innovative business.
SOURCE: PepsiCo
CONTACT: Taylor Laabs
Golin
tlaabs@golin.com
+1-312-729-4122
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。