香港ハーバーシティがアジアの著名スタイリスト、マスター・シャオ・P・ペリー師を招待

Harbour City

2017/6/15 14:39

香港ハーバーシティがアジアの著名スタイリスト、マスター・シャオ・P・ペリー師を招待

AsiaNet 68931 (0894)

【香港2017年6月15日PR Newswire=共同通信JBN】
*「美の王国」を探求、Sina Hong Kong(新浪香港)のライブストリームで2820万ビューの記録を達成

香港ハーバーシティ(Harbour City)は香港最大のショッピングモールで、1つの施設に300超の世界のビューティーブランドがある「美の王国」として有名だ。先月、ハーバーシティは「美のマジシャン」であるマスター・シャオ・P・ペリー師を香港に招き、最新のビューティーブランドと製品を共有した。ペリー師はソーシャルメディアで非常に有名で、2016年にはSina Microblog Beauty KOLs(新浪マイクロブログのビューティー関連主要オピニオンリーダー)で1位、同年にNewRank Beauty KOLs(NewRankのビューティー関連主要オピニオンリーダー)で1位、そしてやはり同年にChinese KOLs with the Most Business Value(最もビジネスバリューのある中国の主要オピニオンリーダー)で4位にランクされた。

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キャプション:ソーシャルメディアで非常に有名なペリー師

5月25日、ペリー師は「マスター・シャオ・P師があなたと共に香港ハーバーシティを訪問」と題する動画のライブストリーミングを行って2820万のビューを集め、香港におけるSina Microblogのライブストリーム・ビュー数で新記録を打ち立てた。

▽視聴者の関心を引き付けるティーザー広告
ペリー師はライブストリーミングの前日、同氏のSina Microblogにティーザー広告として香港ハーバーシティでのデザート・テイスティングの写真と7文字のキャプションを掲示した。これが同氏の香港旅行に対するファンの注目を引き付け、フォローしたいという関心を生みだした。

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キャプション:ペリー師のSina Microblogに掲載されたハーバーシティのデザートの写真

▽ライブストリームでは入念に選ばれた製品が登場
5月25日、ペリー師はYizhibo(一直播)で動画「マスター・シャオ・P師があなたと共に香港ハーバーシティを訪問」のライブストリーミングを行った。この90分間のライブストリームでペリー師はハーバーシティのオーシャンターミナル・メーンエントランスからレーンクロフォード、FACESS、3階の店舗その他のビューティーブランドにファンを案内した。中国本土のインターネットユーザーのアクセスのピークは夕食後であることから、ライブストリーミングは午後7時30分に開始された。

ペリー師はハーバーシティの6つのビューティーブランドと製品を特に薦めた。同氏が最初に紹介したのは中国本土のファンの間では有名なブランドのラ・メール(La Mer)で、次はフランスのシャンテカイユ(Chantecaille)を紹介した。さらにペリー師は米国の新ブランドで新しく香港で発売されたアワーグラス(Hourglass)をデモ。このブランドは歌手のマドンナがコンサートで使用している。

ペリー師は異なった顧客のニーズに応えるよう、いろいろな価格帯の製品も紹介した。例えば同氏はハーバーシティだけで販売されている米国ブランドのリップスティック・クイーン(Lipstick Queen)を強調し、最後は医療用スキンケアブランドのスキンシューティカルズ(SkinCeuticals)と、中国本土では販売されていないイスラエルのブランドSabonを紹介した。

ペリー師はビューティー製品の選択でファンに「リアルなショッピング体験」を提供し、ライブストリーミング中に視聴者からの質問に答えてファンの関心を引き付けることに成功した。

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キャプション:ハーバーシティでのペリー師のYizhiboライブストリーミングのスクリーンショット

「マスター・シャオ・P師があなたと共に香港ハーバーシティを訪問」のライブストリーミング(http://weibo.com/1275017594/F4LXKzKZ9

▽クロスプラットフォームでのプロモーション
ペリー師のライブストリーミングは好評だったため、当日のYizhiboにおけるライブストリーミング・レコメンデーションの最上位になった。これにより、Sina Microblogとハーバーシティのプロモーションともあいまって、動画の人気が上昇した。

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キャプション:Yizhiboプラットフォームのレコメンデーション、Sina Microblogとハーバーシティプラットフォームのプロモーション

▽旅行の後もファンとのエンゲージメントを継続
ペリー師は今回の旅行の後、インセンティブ付きの活動を行った。ファンにライブストリーミングをもう一度視聴することを促して質問に答え、ギフトが当たるチャンスを提供したのだ。このフォローアップ活動がさらなるエンゲージメントの波を引き起こし、インセンティブ主導の活動の後、積み重なった動画のビューは当初の2500万から2820万に急上昇した。

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キャプション:ペリー師のSina Microblog

さらに、ペリー師は購入行動を刺激するために、クロスプラットフォームの影響力を使った可能性を活用した。同氏はWechatアカウントに掲示した2つのポストで、香港旅行中に見つけたブランドと製品の推薦をシェアしたのである。この2つのポストは約20万のビューを獲得し、他の多くのアカウントでもシェアされて、さらに広い範囲へのリーチを達成した。

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キャプション:ペリー師のWeChatアカウントとStar Showプラットフォーム

Perry師のWeChat account(ポストその1)(http://bit.ly/2swXSpX
Perry師のWeChat account(ポストその2)(http://bit.ly/2tgQhbv

▽メディア、ビューティー、ファッションブランド代表者との共有
ペリー師はメディア、ビューティーブランド、ファッションブランドからの何100人もの代表者との共有セミナーを開催した。同氏はビューティースタイリストになるプロセスを明らかにし、その場でフェーシャルマッサージ技術とビューティーのヒントを実演・提供し、「The Way of Achieving Your Dreams is Incomparable」(あなたの夢を実現する方法は比較できない)と題された最初の自伝を紹介した。この共有セミナーで、参加者は同氏の美の追求と人生哲学を一層理解した。

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キャプション:ペリー師はメディア、ビューティーブランド、ファッションブランドからの何百人もの代表者との共有セミナーを開催

▽ペリー師のプロフィル
ペリー師はメディアで「美のマジシャン」として知られている。裏方から「ファッションのゴッドファザー」になった同氏は、アジアで最も熱い著名スタイリストで、ディー・スー(リトルS)、バービー・スー(Da S)、ビビアン・スーといった著名人ならびにその他の有名アーティストの専属スタイリストである。同氏は台湾の金鐘奨(Golden Bell Award)、金馬奨(Golden Horse Award)その他の有名な賞に何度もスタイリストとして参加している。Sina Microblogでは3600万のファンを持ち、WeChatは200万以上の一般からの関心を集め、ライブストリーミングでの最大のビュー数は2820万に達した。ファッション産業の起業家でもあり、P.StylE(プロスタイルのサロン)、Bright Eyelashes(アイラッシュとネールのブランド)、Hulls(スキン管理センター)、Park Space(カフェ)を設立した。中国で最初のオンラインファッション・ビューティーの週次プログラム#Magical Class#を創設。何1000もの動画プログラムを使って7年前に開始し、20億以上のビューを記録している。同氏はベストセラー作家でもある。この数年で8冊の本を執筆し、2017年4月に出版された最新刊は同氏の最初の自叙伝で題名は「The Way of Achieving Your Dreams is Incomparable」(あなたの夢を実現する方法は比較できない)。オンライン販売で、初月のセールスは5万部以上である。

▽ハーバーシティについて
香港の中心部に位置し、ビクトリアハーバーに隣接するハーバーシティは香港で最大のショッピング天国で、そこでしか入手できない多くのブランドを含め、300以上の世界的ビューティーブランドが集まっている。そこは香港最大の「美の王国」である。国際的に著名なファッションのフラッグシップ・ストアに加え、ハーバーシティには450超の店舗、50の飲食店、3つのホテルが集まっている。スターフェリー桟橋ともあいまって、ハーバーシティでは客船バース、海の歴史と素晴らしい港の景観が楽しめる。

ウエブサイト: www.harbourcity.com.hk
Sina Weibo: @ Hong Kong Harbour City
Micro letter ID: hkharbourcity

全ての写真ダウンロード: https://www.dropbox.com/sh/b9lrjzno5kqdwcn/AACvBt5zscr5-v_xkdttZLk1a?dl=0

ソース:Harbour City


Hong Kong's Harbour City Invites Popular Asian Stylist Master Xiao P to Explore the "Beauty Kingdom", Sets New Sina Hong Kong Livestream Record with over 28.2M Views

PR68931

HONG KONG, June 13, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Harbour City is Hong Kong's largest shopping mall and renowned as a 'beauty
kingdom' with more than 300 global beauty brands under one roof. Last month,
Harbour City invited Master Xiao P, Perry, the 'Beauty Magician', to visit Hong
Kong to share the latest beauty brands and products. Perry is very popular on
social media and is ranked the Top 1 among Sina Microblog Beauty KOLs in 2016,
Top 1 among NewRank Beauty KOLs in 2016* and Top 4 among the Chinese KOLs with
the Most Business Value in 2016.


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Perry is very popular on social media


On 25 May, Perry live-streamed the video "Master Xiao P Laoshi Takes You to
Hong Kong Harbour City", which was viewed 28.2 million times and set a new
record for highest number of livestream views on Sina Microblog in Hong Kong.

Teaser to Attract Audience's Attention

On the day before the event, Perry posted a photo and a seven-word caption on
his Sina Microblog about tasting desserts in Harbour City as a teaser. This
drew fans' attention to his Hong Kong trip and generated anticipation of
follow-up activities.


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Perry's photo of the desserts in Harbour City, Perry's Sina Microblog


Carefully Selected Products in Live Stream

On 25 May, Perry live-streamed the video "Master Xiao P Laoshi Takes You to
Hong Kong Harbour City" on Yizhibo. In the 90-minute live stream, Perry led his
fans from the main entrance of Ocean Terminal in Harbour City to Lane Crawford,
FACESSS and stores on the third floor, as well as to other beauty brands. The
live stream started at 7:30 p.m., as the Mainland internet users peak after
dinner.

Perry specially recommended six beauty brands and products in Harbour City. He
began with La Mer, which is a brand that fans in Mainland China are familiar
with. Following that, he introduced Chantecaille from France. He then
demonstrated a new brand from the United States, Hourglass, the newly launched
brand in Hong Kong, whose products were used by singer Madonna for her concert.

Perry also provided different price ranges of products to cater to different
customers' needs. For example, he highlighted the American brand Lipstick
Queen, which was exclusive to Harbour City. At the end, he introduced the
medical skincare brand SkinCeuticals and the Israeli brand Sabon, which is not
yet being sold in the Mainland.  

Perry successfully caught fans' attention by showing them a 'real shopping
experience' of selecting beauty products and answering questions raised by
audiences during the live stream.


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Screenshots from Perry's Harbour City Live Streams on Yizhibo


"Master Xiao P Laoshi Takes You to Hong Kong Harbour City" live stream
(http://weibo.com/1275017594/F4LXKzKZ9)

Cross Platform Promotions

Due to the popularity of Perry's live streaming, his live stream appeared on
the list of the top live stream recommendations on Yizhibo that day. This,
along with the promotions of Sina Microblog and Harbour City, led to the
increase in the video's popularity.


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Recommendation from Yizhibo platform, Promotions on Sina Microblog and Harbour
City platforms


Ongoing Engagement with Fans after the Trip

After the trip, Perry launched an activity with incentives where he encouraged
fans to replay the live stream and answer questions for the opportunity to win
a gift. This follow-up action triggered another wave of engagement. The
accumulated video views, after the incentive-driven activity, surged from the
original 25 million to 28.2 million.


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Perry's Sina Microblog


In addition, Perry leveraged the potential of cross-platform influence to spur
purchases. He published two posts on his WeChat account to share his
recommended brands and products explored during his Hong Kong trip. The two
posts obtained nearly 200,000 views and were shared by many other accounts to
gain wider reach.

Photo - http://mma.prnewswire.com/media/522651/Perry_WeChat_account.jpg
Perry's WeChat account and Star Show platform


Perry's WeChat account (First Post) (http://bit.ly/2swXSpX)
Perry's WeChat account (Second Post) (http://bit.ly/2tgQhbv)


Sharing with the Media, Beauty and Fashion Brand Representatives

Perry also held a sharing seminar with hundreds of representatives from the
media, beauty brands and fashion brands. There he unveiled the process of
becoming a beauty stylist, gave an on-site demonstration of facial massage
skills and beauty tips, and introduced his first autobiography titled "The Way
of Achieving Your Dreams is Incomparable". The sharing seminar helped the
audience further understand his pursuit of beauty and his life philosophy.


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Perry held a sharing seminar with hundreds of representatives from the media,
beauty brands and fashion brands.


Profile of Perry

Perry is known in the media as the 'Beauty Magician' -- from working behind the
scenes to being the 'fashion godfather', he is the hottest celebrity stylist in
Asia. He was the exclusive stylist for celebrities Dee Hsu (Little S), Barbie
Hsu (Da S), Vivian Hsu and other popular artists. He has also involved in
styling Taiwan's Golden Bell Award, Golden Horse Award and other significant
awards many times.

He has 36 million Sina Microblog fans; his WeChat public attention exceeds 2
million; and the highest views of his live stream broke 28.2 million. He is a
fashion industry entrepreneur, establishing P.StylE (professional style salon),
Bright Eyelashes (eyelashes and nail brand), Hulls (skin management center),
and Park Space (cafe). He created China's first online fashion beauty weekly
program #Magical Class#, which was launched 7 years ago with thousands of video
programs, and has been viewed by more than 2 billion views. He is also a
best-selling author. He has written 8 books in the past few years and the
latest one published in April 2017 is his first autobiography titled "The Way
of Achieving Your Dreams is Incomparable", which has online sales of more than
50,000 in the first month.

About Harbour City

Located in the heart of Hong Kong, adjacent to Victoria Harbour, Harbour City
is Hong Kong's largest shopping paradise, where more than 300 global beauty
brands, including many exclusive brands, are gathered. It is Hong Kong's
largest 'beauty kingdom'. In addition to leading international fashion flagship
stores, Harbour City brings together more than 450 shops, 50 food and beverage
outlets, and three hotels. With the Star Ferry Pier, it is also home to cruise
liner berths, our maritime history and a fabulous harbour view -- all on its
doorstep.

Website: www.harbourcity.com.hk
Sina Weibo: @ Hong Kong Harbour City
Micro letter ID: hkharbourcity
Download all photos:
https://www.dropbox.com/sh/b9lrjzno5kqdwcn/AACvBt5zscr5-v_xkdttZLk1a?dl=0

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20140721/8521404095LOGO

SOURCE  Harbour City


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