ハネウェルのConnected Aircraft(TM)のメンテナンス製品キャセイパシフィック航空の遅延と欠航削減に貢献

ハネウェル(Honeywell)

ハネウェルのConnected Aircraft(TM)のメンテナンス製品キャセイパシフィック航空の遅延と欠航削減に貢献

AsiaNet 68994

*キャセイパシフィック航空、運航障害の35%削減実証を受けて、ハネウェルのGoDirect Connected Maintenance試験プログラムを採用。

【パリ2017年6月23日PR Newswire】

ハネウェル(Honeywell、NYSE: HON)とキャセイパシフィック航空は、同航空の全てのエアバスA330機にハネウェルのConnected Aircraftメンテナンス製品を展開する契約に調印した。ハネウェルのGoDirect コネクテッド・メンテナンス・プログラムは、航空機コネクティビティー、深い製品知識、データ分析を駆使して機材の部品修理や交換の必要性を予測します。キャセイパシフィック航空と実施した試験プログラムでは、同サービスがシステム不具合を最大で35%削減できることが実証されました。コスト負担の大きい緊急メンテナンスや、航空機の就航不能時間の直接的な削減につながり、欠航と遅延の影響を減らすことができます。

ハネウェルの補助動力装置(APU)用GoDirect コネクテッド・メンテナンス・プログラムは、キャセイパシフィック航空とキャセイドラゴン航空の60機以上のエアバスA330機に装備されることになります。APUは、主にゲートに駐機中の客室内の冷暖房に加え、メインエンジンの始動など動力関連の機能を航空機に提供する小型エンジンです。

キャセイパシフィック航空のエンジニアリング担当ディレクター、ニール・グレン氏は「キャセイパシフィック航空は安全性、定時運行、そして快適な旅行体験の提供をお客様にお約束しています。ハネウェルのGoDirectコネクテッド・メンテナンスを採用することで、センサーや余計な重量を付加することなく運航の不具合やフライト遅延を減らすことができます」と述べました。

Honeywell Aerospaceの副社長でアジア太平洋航空会社担当のブライアン・デービス氏は「キャセイパシフィック航空は、予測運航を推進するリーダー的存在です。航空産業はビッグデータの使用とインターネット・オブ・シングスから始まったデジタル転換に突入しています。ハネウェルは、メカニカルな分野で培った実績とコネクティビティーを用いることで、航空会社がより容易に必要なメンテナンス作業を予測できるよう支援してまいります。キャセイパシフィック航空との試験期間中、GoDirect コネクテッド・メンテナンスによって、航空機当たりの運用・事後メンテナンスコストで何十万ドルもの節約を達成することができました。また、APU関連の遅延時間を51%削減しました」と述べた。

キャセイパシフィック航空は、定時運行の推進とメンテナンスコスト削減を目指し、GoDirect コネクテッド・メンテナンス・プログラムを、同航空が保有するボーイングB777にも採用することを検討しています。

▽Connected Maintenanceの新時代

ハネウェルのConnected Aircraftサービスは、『つながる』ことが、搭乗客の体験を向上させ、航空機をより安全で、効率的で、費用対効果高い運航を可能とするプラットフォームに変えられることを示すサービスです。

緊急メンテナンスの管理は航空会社にとってコスト負担も時間のロスも大きく、遅延や定時運行の妨げにもなります。ハネウェルは、こうしたケースを防ぐべく、80以上の製品ラインと一連のテクノロジー、そして専門知識を駆使して、航空機メンテナンスの概念を変えるべくお客様をサポートしています。

GoDirect コネクテッド・メンテナンス・プログラムの予測故障分析のエラー率は1%未満です。最も重大で急を要する修理対応や不具合をハイライトし、整備担当者に対処方法の助言を提供すると共に、不具合の傾向に関する情報を航空会社のオペレーターと共有します。この情報により、整備担当者は事前に整備の準備を整えることができますし、不具合が発生する前の段階で部品を交換できるようになります。

ハネウェルは今後、APUの他にも、車輪、ブレーキ、環境制御システムといった部品もコネクテッド・メンテナンス・サービスの対象としていくことを検討しています。

▽参考資料

・ハネウェルGoDirect Connected MaintenanceHoneywell AerospaceFollow The AeroハネウェルのGoDirectメンテナンス・サービス

https://aerospace.honeywell.com/en/products/auxiliary-power-and-thermal/connected-apu

の詳細につきましてはこちらを参照してください。

・ハネウェル・エアロスペース(https://aerospace.honeywell.com/ )の詳細につきましてはブログFollow The Aero(https://aerospace.honeywell.com/en/blogs )を参照してください。

・ハネウェル・エアロスペースの Facebook ページ

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ハネウェル・エアロスペースの製品とサービスは、民間機から防衛・宇宙まで、あらゆる航空機で利用されており、当社のターボチャージャーは、世界中のほぼ全ての自動車メーカーとトラックメーカーに採用されています。最新鋭の航空エンジン、コックピットや客室の電子制御装置、ワイヤレス接続サービスや物流サービスの提供のみならず、革新的なソリューションで自動車と航空機の燃費改善、よりダイレクトでオオンタイムのフライト運航、そしてより安全な空の旅と滑走路の確保を可能にします。ハネウェルは、陸と空の様々な輸送手段において、より安全で早く、効率性と快適性高い体験をお届けします。

本事業の詳しい情報は www.honeywell.com を訪問するか、ツイッターで@Honeywell_Aero と @Honeywell_Turbo をフォローしてください。

ハネウェル(www.honeywell.com)は、フォーチュン(Fortune)100社にノミネートされた、テクノロジーおよび製造分野におけるトップレベルの複合企業であり、航空宇宙・自動車分野の製品およびサービス、ビル・住宅・産業向け制御テクノロジー、ターボチャージャー、パフォーマンスマテリアルズなどを世界中のお客様に提供しています。当社は、テクノロジーの力で航空機から車両、家庭からビル、工場から物流、そして作業者まで、あらゆるものを「つなぎ」、よりスマートで、より安全で、より持続可能な世界を目指します。ニュースや詳しい情報は、www.honeywell.com/newsroomをご覧ください。

(日本語リリース:クライアント提供)

Honeywell's Connected Aircraft(TM) Maintenance Offering to Reduce Flight Delays and Cancellations for Cathay Pacific

PR68994

PARIS, June 23, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Honeywell's GoDirect Connected Maintenance selected by Cathay Pacific after

demonstrating 35 percent fewer operational disruptions in trial program

Honeywell (NYSE: HON) and Cathay Pacific have signed a contract to deploy

Honeywell's Connected Aircraft maintenance offering across their fleet of

Airbus A330 aircraft. Honeywell's GoDirect Connected Maintenance program

combines the airplane's connectivity, in-depth product knowledge and data

analytics to predict when mechanical parts need to be fixed or replaced. The

service demonstrated during a trial program with Cathay Pacific that it can

reduce inoperative systems by up to 35 percent, which directly reduces costly

and disruptive maintenance and aircraft downtime, lowering flight cancellations

and the impact of delays.

Honeywell's GoDirect Connected Maintenance program for the company's auxiliary

power units (APUs) will be outfitted on more than 60 of Cathay Pacific and

Cathay Dragon's Airbus A330s. APUs are mini engines that provide power into the

airplane, mostly while at the gate, to cool or heat the cabin, start the main

engines, and perform other power-related functions.

"Cathay Pacific is committed to providing our passengers with a safe, on-time

and comfortable travel experience," said Cathay Pacific Director Engineering

Neil Glenn. "Honeywell's GoDirect Connected Maintenance helps support our

commitment to passengers by reducing operational disruptions and limiting

flight delays, without adding any sensors or a single ounce of weight to the

aircraft."

"Cathay Pacific is a leader in this shift to predictive flying. The aviation

industry is going through a digital transformation sparked by the use of big

data analytics and the Internet of Things. Honeywell is combining its

mechanical heritage with access to better connectivity to help airlines achieve

more predictive maintenance operations," said Brian Davis, vice president,

Airlines, Asia Pacific, Honeywell Aerospace. "During the trial, Honeywell's

GoDirect Connected Maintenance saved Cathay Pacific several hundred thousand

dollars in operational and reactive maintenance costs per aircraft, and reduced

APU-related delay minutes by 51 percent."

Cathay Pacific is also considering to extend the GoDirect Connected Maintenance

program to the airline's fleet of Boeing B777s to improve on-time departures

and reduce maintenance costs.

A New Era of Connected Maintenance

Honeywell's Connected Aircraft services demonstrate to airlines that being

connected improves not only the passenger experience, but also allows an

aircraft to become a more comprehensive and agile platform that makes flying

safer, more efficient and cost-effective.

Managing unscheduled maintenance events can be both costly and time-consuming

for an airline, causing delays that put on-time performance at risk. That's why

Honeywell, with more than 80 product lines and nose-to-tail technologies, is

using its expertise to change the concept of airplane maintenance.

The predictive fault analyses from the GoDirect Connected Maintenance program

have a false positive rate of less than 1 percent. These analyses highlight the

most critical faults to repair, giving actionable recommendations to

maintenance crew while sharing any relevant information on failure trends with

airline operators. This information enables flight and maintenance crew members

to prepare for maintenance ahead of time and facilitate parts replacement

before a failure occurs.

In addition to connected maintenance for APUs, Honeywell is looking to expand

the service to other parts of the aircraft, including wheels, brakes and

environmental control systems.

Supporting Resources

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Honeywell Aerospace products and services are found on virtually every

commercial, defense and space aircraft, and its turbochargers are used by

nearly every automaker and truck manufacturer around the world. The Aerospace

business unit develops innovative solutions for more fuel-efficient automobiles

and airplanes, more direct and on-time flights, safer flying and runway

traffic, along with aircraft engines, cockpit and cabin electronics, wireless

connectivity services, logistics, and more. The business delivers safer,

faster, and more efficient and comfortable transportation-related experiences

worldwide. For more information, visit www.honeywell.com or follow us at

@Honeywell Aero and @Honeywell_Turbo.

Honeywell (www.honeywell.com) is a Fortune 100 software-industrial company that

delivers industry specific solutions that include aerospace and automotive

products and services; control technologies for buildings, homes, and industry;

and performance materials globally. Our technologies help everything from

aircraft, cars, homes and buildings, manufacturing plants, supply chains, and

workers become more connected to make our world smarter, safer, and more

sustainable. For more news and information on Honeywell, please visit

www.honeywell.com/newsroom.

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