Telepizza、イラン1号店のオープンを祝う
Telepizza、イラン1号店のオープンを祝う
AsiaNet 69137 (0994)
【マドリード2017年7月3日PR Newswire=共同通信JBN】
*イランに進出した初の国際QSR(クイック・サービス・レストラン)ブランドになる。Telepizzaのイラン戦略には10年以内の200店オープンが含まれる。
米国外で店舗数では世界最大のピザ宅配企業のTelepizzaは3日、事業拡大をさらに進め、テヘランのマザンダラン通りでイラン1号店をオープン、今月末までに2店を開くと発表した。Telepizzaは昨年、Momenin Investment Group(MIG)とマスターフランチャイズ契約を締結しており、MIGは今後10年間で1億ユーロを投資する。
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(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/529359/Pablo_Juantegui.jpg )
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テヘラン店の開設はTelepizzaの野心的な国際拡大計画で最新段階のスタートとなる。世界で1421店を展開しており、イラン市場へ進出した初めての国際QSRブランドとなる。Telepizzaはこの1号店開設の成功を足掛かりに、年内にテヘランで7店、今後10年間にイラン国内で200店を開く計画。
イランの厚い若者層(人口8000万人強の65%が36歳未満)がもたらす有望性と、細分化された競争により、イランは進出先として明瞭な選択肢となっていた。
Telepizzaのパブロ・フアンテギ会長兼最高経営責任者(CEO)は「イラン初の2店の開設を誇りに思う。この国で最初のQSRチェーンになる責任は重い。Telepizzaでは、イランの消費者とわがブランドの良いところを共有し、いつどこへでもユニークなピザの味わいを届けることを喜びとする」と語った。
Telepizza国際部門のジョルジョ・ミナルディ社長は「イラン初の出店は、勢いが増している当社の国際展開で素晴らしい一歩である。イランは当社にとって超重要な市場になるはずで、成長余地は大きい。当社の画期的な風味と、イランの良質な食材だけを使う姿勢、さらには素晴らしい顧客サービスとお値打ち感がイランの消費者に訴えかけると思う」とコメントした。
Telepizzaはオープンに当たって、マーケティングの専門技術・実証済み実績、デリバリー技術(フルサービスのウェブサイトと注文アプリを含む)、フランチャイズ・サプライチェーン管理を提供する。Telepizzaはフランチャイズ運営力と不動産・現地管理技術を持ち、新興イラン市場の有望性を十二分に活用できる態勢にある。
Telepizzaのメニューは古くからのピザのほかに、ナチョスピザなどシェフの画期的なお勧めピザがあり、イラン市場に素晴らしい新風味を届け、「新しいものを試したい」という消費者の願いに応えていく。
(編集者注意)
▽Telepizzaについて
米国外では店舗数で世界最大のピザ宅配会社。本社はスペインのマドリードにあり、20カ国以上で直営店、フランチャイズ店、マスターフランチャイズ店のネットワークを展開している。2017年3月31日時点の世界の店舗数は1421店で、うち直営店は478店(34%)、フランチャイズ店とマスターフランチャイズ店は943店(66%)。
米国を本拠とする競争相手各社を含めると、ピザ配達分野の店舗数では世界4位。同社の中核市場では店舗数でマーケットリーダーである(スペイン、ポルトガル、チリ、コロンビアで1位、ポーランドで2位)。
2017年3月31日まで12カ月間の直営店、フランチャイズ店、マスターフランチャイズ店を含むネットワークのチェーン店売上高は5億2700万ユーロだった。
▽問い合わせ先
Ketchum
+91-788-32-00
Ana Moreno
prensa.telepizza@ketchum.es
Facebook: https://www.facebook.com/telepizza
Twitter: https://twitter.com/telepizza
ソース:Telepizza
Telepizza Celebrates the Opening of its First Store in Iran
PR69137
MADRID, July 3 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- The company is becoming the first international QSR brand to enter the
country. Telepizza's strategy for Iran includes the opening of 200 stores
within the next 10 years
Telepizza, the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world by
number of stores, today announces further expansion, with the opening of its
first Iranian store in Marzdaran Boulevar, Theran, and a further two stores set
to open by the end of the month. Telepizza signed a masterfranchise agreement
with Momenin Investment Group last year; MIG will be investing 100 million
euros in the next ten years.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/529359/Pablo_Juantegui.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/529360/Telepizza_Iran_Opening.jpg )
The Theran store opening marks the start of the latest phase of Telepizza's
ambitious global expansion plans, becoming the first International QSR brand to
enter the Iranian market and with 1,421 stores globally. Telepizza plans to
build on this successful first launch with a further seven stores due to open
in Theran by the end of 2017 and 200 stores across Iran planned in the next 10
years.
The significant opportunities presented by Iran's large, young, population
(more than 80 million people of which 65% are below 36 years old), and highly
fragmented competition, made the country an obvious choice for expansion.
"We are very proud of the inauguration of our two first Iranian stores. It is a
great responsibility to become the first QSR chain in the country," remarks
Pablo Juantegui, Chairman and CEO of Telepizza Group. "At Telepizza, we are
delighted to share with Iranian consumers the essence of our brand, bringing
them the unique flavor of our pizzas, at any moment and place."
Telepizza International President, Giorgio Minardi, comments: "The launch of
our first Iranian outlet marks an exciting step in our international expansion
which continues to gain momentum. Iran looks set to become a hugely important
market for us, with significant room for growth. We know our innovative
flavours and commitment to use only quality local Iranian ingredients, coupled
with our outstanding customer service and great value will appeal to Iranian
consumers.'
At launch, Telepizza brings its expertise and proven track record in marketing,
delivery technology - including full service website and ordering app -
franchising and supply chain management. Coupled with its franchisee operating
strength and real estate and local management expertise, Telepizza is perfectly
positioned to take full advantage of the opportunities presented by the
emerging Iranian market.
Alongside classic pizzas, the Telepizza menu also features innovative Chef's
signature pizzas such as the Nachos pizza, bringing exciting new flavours to
the Iranian market and appealing to consumers' desire to 'try something
different'.
Notes to Editors
Telepizza Group
We are the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world by number
of stores. Headquartered in Madrid, Spain, Telepizza operates in more than 20
countries through a network of own stores, franchisees and master franchisees,
with 1,421 stores globally, including 478 own stores (34%) and 943 franchised
and master franchised stores (66%) as of 31 March, 2017.
Including our U.S.-based competitors, we are the fourth largest global player
in pizza delivery in terms of number of stores. We are the market leader in our
core markets by number of stores (number one in Spain, Portugal, Chile and
Colombia and number two in Poland).
The total sales within our network, including own stores, franchisees and
master franchisees, are recorded as chain sales, which amounted to €527 million
in the twelve months ended 31 March 2017.
Further information:
Ketchum - +91-788-32-00
Ana Moreno
prensa.telepizza@ketchum.es
Facebook: https://www.facebook.com/telepizza
Twitter: https://twitter.com/telepizza
SOURCE: Telepizza
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