ブッキング・ドットコムが分析データを発表!休暇中に過ごす究極の「最初の24時間」とは

ブッキング・ドットコム

ブッキング・ドットコムが分析データを発表!休暇中に過ごす究極の「最初の24時間」とは

AsiaNet 69323

~美味しいスイーツよりも、SNSへの写真投稿や、仕事のメールをチェックをする人のほうが多い?!~

[2017年7月18日:日本発表] 世界最大のオンライン宿泊予約サイト Booking.com (ブッキング・ドットコム)の日本法人 ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社(本社:東京都港区 代表:アダム・ブラウンステイン 以下:ブッキング・ドットコム)は、旅行の「最初の24時間」に関する調査を行い、発表しました。

http://mma.prnewswire.com/media/535994/Booking_com_24_hours_Emojis.jpg

リリースの詳細はブッキング・ドットコムのジャパンNewsroomページで日本語でご確認いただけます。(https://news.booking.com/ja/ )

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【メディアお問い合わせ先】

Booking.com PR事務局(株式会社イニシャル内)

MAIL:booking.com@vectorinc.co.jp

ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社 広報担当:岩崎健

MAIL:JapanPR@booking.com

日本におけるブッキング・ドットコム

2009年に渋谷に最初のオフィスを開設。現在約350名の従業員が日本国内のオフィスで働いており、内200名がインハウスのカスタマーサービスのスタッフです。国内に、6つのオフィス(東京に2ヶ所、大阪、福岡、札幌、沖縄)があります。現在、国内では約11,000軒以上の宿泊施設の予約が可能(2016年12月時点)です。

ブッキング・ドットコムについて

1996年にアムステルダムにて設立されたブッキング・ドットコムは、オランダの小さなスタートアップ企業から、世界最大のオンライン宿泊予約サイトに成長しました。 プライスライングループ(NASDAQ:PCLN)の一部であるブッキング・ドットコムは現在、世界70カ国・199のオフィスを設け、15,000人以上の従業員が所属しています。

世界中人々に世界を体験していただくことを使命とし、気軽な旅を実現できるよう、最新の技術を取り入れています。ブッキング・ドットコムでは、アパートメント、家族経営のB&B(ベッド&ブレックファスト)スタイルの施設から、5つ星の高級リゾート、木の家、さらにはイグルーに至るまで、世界最大の宿泊施設数を提供しています。ブッキング・ドットコムのウェブサイトとモバイルアプリは、40以上の言語で利用でき、世界130万軒以上の施設を、227ヶ国と地域で11万以上の都市で提供しています。

毎日、140万部屋以上が予約されており、お客様は24時間いつでも43の言語でサポートを受けることができます。ビジネスやレジャー等の用途に限らず、ブッキング・ドットコムで簡単に理想的な宿泊施設の予約が無料で行えます。

1996年に設立した、Booking.com B.V.はBooking.com(TM)(http://www.booking.com )の運営会社で、The Priceline Group(NASDAQ: PCLN)グループのメンバーです。さらに詳しい情報は、http://www.booking.comをご参照ください。また、Twitter、Instagram、Facebook、Pinterestの公式アカウントを開設しています。

【報道関係者各位の問い合わせ先】

Booking.com PR 事務局(株式会社イニシャル内) 担当:秋山/中村/天野

TEL:03-5572-7332 FAX:03-5572-6065 MAIL:booking.com@vectorinc.co.jp

ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社 広報担当:岩崎健 MAIL:JapanPR@booking.co

(日本語リリース:クライアント提供)

Booking.com Data Reveals a Tech-Led Focus Gives Holiday-Makers the Ultimate First 24 Hours

PR69323

AMSTERDAM, July 17, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    New global research from Booking.com [http://www.booking.com ], the global

leader in connecting people with the most incredible places to stay, reveals

nearly half of travellers believe the first 24 hours of a holiday set the tone

for the rest of the trip (46%). While 'traditional' activities like unpacking

bags (63%) and exploring accommodation (60%) were most popular, travellers are

increasingly tech orientated; taking the ultimate picture for social media

(27%) and going online to check restaurant reviews (26%) also ranked highly.

These elements tend to happen before more traditional aspects; nearly half

(47%) have their first holiday treat within the first hour, versus 54% who take

pictures and 56% who check emails.

Photo: http://mma.prnewswire.com/media/535994/Booking_com_24_hours_Emojis.jpg )

    In response, and to celebrate World Emoji Day, Booking.com is creating new

emojis relevant to the first 24 hours of a holiday to better equip the social

world. Over 18,000 travellers were asked for their top five new emojis and

Booking.com has brought these to life through illustrations as well as creating

a light-hearted petition for Unicode to include them as part of their current

list. To sign the petition, visit here

[https://www.change.org/p/unicode-booking-com-champions-new-first-24-hour-holida

y-emojis ].  

    Read the full release here:

https://globalnews.booking.com/ready-tech-go-a-tech-led-focus-allows-holiday-makers-to-experience-ultimate-first-24-hours

    About Booking.com

http://www.booking.com/?aid=354544&utm_source=PR&utm_medium=email_pr&utm_campaign=22_01_2013

]

    Established in 1996 in Amsterdam, Booking.com B.V. has grown from a small

Dutch start-up to one of the largest travel e-commerce companies in the world.

Part of The Priceline Group (NASDAQ: PCLN), Booking.com employs 15,000+

employees in 199 offices, 70 countries worldwide.

    With a mission to empower people to experience the world, Booking.com

invests in digital technology that helps take the friction out of travel. At

Booking.com, we connect travellers with the world's largest selection of

incredible places to stay, including apartments, vacation homes, and family-run

B&Bs to 5-star luxury resorts, tree houses and even igloos. The Booking.com

website and mobile apps are available in 40+ languages, offer +1.3M properties,

and cover +110,000 destinations in 227 countries and territories worldwide.

    Each day, +1.4M room nights are reserved on Booking.com. Whether travelling

for business or leisure, customers can instantly book their ideal accommodation

quickly and easily with Booking.com, without booking fees, backed up by our

promise to price match. Via our customer experience team, customers can reach

Booking.com 24/7 for assistance and support in 43 languages, day or night.

    For further information, contact the Booking.com Press Office:

    mediarelations@booking.com

   SOURCE: Booking.Com

Media Only Contact details: Tel: +31(0)20-709-4743

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