オートモビリティーLAがマイクロソフト提供の2017年デザイン&デベロッパー・チャレンジのテーマを発表
オートモビリティーLAがマイクロソフト提供の2017年デザイン&デベロッパー・チャレンジのテーマを発表
AsiaNet 69678 (1226)
【ロサンゼルス2017年8月17日PR Newswire=共同通信JBN】
*今年のコンペの参加者は未来を思考し、2060年の夏季五輪・パラリンピック大会開催の名乗りを上げたロサンゼルス市のための輸送/モビリティー・コンセプトを開発することが求められる
LAオートショー(LA Auto Show(R)(http://laautoshow.com/press-home/ )とオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM)(http://automobilityla.com/ )は17日、今年のマイクロソフト提供の「デザイン&デベロッパー・チャレンジ(Design & Developer Challenge)」が11月29日Los Angeles Convention Centerで開催されると発表した。コンペ開催者とマイクロソフトは「Smarter L.A. 2060(よりスマートなLA 2060)」と題して、自動車、輸送、モビリティー、テクノロジー、建築、デザイン分野の大手企業の最もクリエーティブなチームに対し、ロサンゼルスが2060年夏季五輪・パラリンピック競技大会を開催することになれば同市の生活がどのようになるかをイメージすることを呼び掛けている。
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このテーマは2053年を想定し、ロサンゼルス市が2060年の夏季五輪・パラリンピック競技大会開催に名乗りを上げていることに焦点を合わせている。ロサンゼルス市は国際オリンピック委員会へのプレゼンテーションの中にスマート輸送/モビリティー計画を盛り込み、2000万人の市民、アスリート、ボランティア、要人、ビジターが新規および既存の公共、民間、代替の輸送/モビリティーの形式を利用して、ロサンゼルス市を移動する方法の概略を説明しなければならない。
Nokia Growth Partners EIRで今年のコンペ司会者であるブライアン・ビニアク氏は「今年、われわれはよりスマートな未来の都市およびエコシステムの構築を刺激するミッションを掲げ、建築家、デザイナー、都市計画者と協力するために自動車デザイナーとモビリティー・イノベーターを招いている。オートモビリティーLAが毎年開催するデザイン&デベロッパー・チャレンジはデザイナーと発明家がロサンゼルス市とLAオートショーと協力するまたとないチャンスを提供し、今年のモビリティーに関する話題をリードする」と語った。
デザイン・開発部門、ないしはデザイナー個人は9月15日までにウェブサイトhttps://automobilityla.com/design-developer-challenge/のオンライン申し込みに250語の概要を記入して関心を表明していただきたい。
チームはプランの中で以下の点を説明する必要がある。
*「よりスマート」な都市、モビリティー、ベニューを詳述する。21世紀初頭の先行した「スマート」なものと、どのように異なっているか。
*ロサンゼルス市の車両およびインフラストラクチャーは垂直交通およびレベル5以上の自動運転を収容するためにどのように変化すべきか。
*インターネット・オブ・シングス(IoT)時代にさらに突入することになるが、世界のアスリート、ファン、市民は2060年五輪でどのような経験を得ることができるのか。特別なニーズはあるのか。
*L.A. Convention & Visitors Bureauと国際オリンピック委員会がロサンゼルス市の大会をアスリート、ビジター、地元の人(一般および特定のケース)に売り込む際に利用する体験を詳述する。
*3つの近代五輪の価値(友情、敬意・尊重、卓越)と4つのパラリンピックの価値(強い意思、インスピレーション、勇気、公平)を包含する。
10月31日までにコンセプトを提出したチームは、審査員を含め今年のオートモビリティーLAに出席する業界およびメディアの専門家の前でプレゼンテーションを行う機会が与えられる。審査委員会はプレゼンテーションに続いて直ちに、さまざまな基準に基づき優勝チームを選び、優勝チームにJudges’ Pick賞を授与する。
Judges’ Pick(11月29日に授与)に加え、チームはIndustry Pick賞を含む栄誉を獲得する2つの機会がある。Industry Pickは業界およびメディアの専門家がウェブサイトwww.automobilityla.comで参加者のプランを閲覧し、オンラインで好みのチームに投票する機会を提供する。さらにPeople’s Pick賞は、LAオートショーを訪れた世界中の参加者およびファンがウェブサイトwww.laautoshow.comで好みのプランに投票することができる。オンライン投票は12月10日に締め切られ、今年のIndustry PickとPeople’s Pickが12月11日に発表される。
Azure IoT MobilityとMicrosoft Connected Vehicle Platformの責任者であるダグ・セブン氏は「コネクテッド車両およびスマート・インフラストラクチャー・テクノロジーは、現在の輸送を再定義するスマートモビリティーの新しい時代をもたらす。われわれマイクロソフトは近未来に焦点を合わせているだけでなく、今後数十年にわたり世界に影響を与える創造的なアイデアも支援している。われわれは今年のデザイン&デベロッパー・チャレンジのスポンサーになり、未来の輸送およびコネクティビティーをイメージする最高の頭脳を支援できることを大変うれしく思っている」と語った。
マイクロソフトが提供する2017年デザイン&デベロッパー・チャレンジはButodesk(https://www.autodesk.com/ )とLacks Enterprises(http://www.lacksenterprises.com/ )も共同スポンサーとなり、Technology Pavilionで開催される(デザイン・パネル、展示、賞、業界交流とあわせて)。オートモビリティーLAとデザイン&デベロッパー・チャレンジのすべての参加者は今年のチャレンジのプレゼンテーション、新車発表を見ることができるとともに、Technology PavilionおよびLos Angeles Convention Centerの展示フロアにもアクセスできる。
自動車デザインとイノベーションの中核で開催されるデザイン&デベロッパー・チャレンジは、自動車メーカーの先端デザイナーおよびデベロッパー向けの世界唯一のコンペである。この12年間にわたり、BMW Group Designworks USA、Crayola、Fandango、Honda Advanced Design Studio、Lego、Mercedes-Benz Advanced Design Centerなど、さまざまな自動車、エンターテインメント、消費者ブランドが参加してきた。
オートモビリティーLAに関する詳細、開催が近づくショーへの登録は、ウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/を参照。
▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)およびオートモビリティーLA(AutoMobility LA)について
1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年のLAオートショーのプレス&トレード・デーはコネクテッドカー・エキスポ(CCE)と統合されてオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になって登場した。オートモビリティーLAはテクノロジー業界と自動車業界を統合し、新製品と新技術を発表し、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を討議する業界初のトレードショーである。2017年のオートモビリティーLAは11月27日から30日までLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2017年のLAオートショーは12月1日から10日まで一般公開される。オートモビリティーLAは新興自動車企業がビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。最新のショー関連ニュースや情報はLAオートショーのTwitter(https://twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(http://www.facebook.com/LAAutoShow/ )、またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAに関する詳しい情報はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ を参照。
▽報道関係問い合わせ先
SanazMarbley/Brian Alexander
JMPR Public Relations
+1 (818) 992-4353
smarbley@jmprpublicrelations.com
balexander@jmprpublicrelations.com
ソース:AutoMobility LA
Automobility LA(TM) Announces Theme For 2017 Design & Developer Challenge Presented By Microsoft
PR69678
LOS ANGELES, Aug. 17, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- This Year's Competition Requires Participants to Think About the Future and
Develop a Transport/Mobility Concept for the City of Los Angeles' Bid to Host
the 2060 Olympic and Paralympic Summer Games
The LA Auto Show(R) (http://laautoshow.com/press-home/ ) and AutoMobility
LA(TM) (http://automobilityla.com/ ) announced today the theme for this year's
"Design & Developer Challenge presented by Microsoft," taking place at the Los
Angeles Convention Center on Wednesday, November 29. Entitled "Smarter L.A.
2060," competition organizers and Microsoft are inviting leading automotive,
transportation, mobility, technology, architecture and design companies to tap
their most creative teams to imagine what life would be like in Los Angeles if
it were to host the 2060 Summer Olympic and Paralympic Games.
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Set in the year 2053, the theme focuses on the City of Los Angeles' bid to host
its fourth Summer Olympics and Paralympics in the year 2060. In its
presentation to the International Olympic Committee, the city must include a
smart transportation/mobility plan that outlines how 20 million citizens,
athletes, volunteers, dignitaries and visitors will get around Los Angeles
using new and existing public, private and alternate modes of
transportation/mobility.
"This year we are inviting automotive designers and mobility innovators to
collaborate with architects, designers and urban planners, with a mission of
inspiring the creation of smarter cities and ecosystems of the future," said
Bryan Biniak, Nokia Growth Partners EIR, and emcee for this year's competition.
"AutoMobility LA's annual Design & Developer Challenge facilitates a unique
opportunity for designers and inventors to collaborate with the City of Los
Angeles, the LA Auto Show, and lead the year's mobility conversation."
Design and/or developer departments or solo designers are encouraged to express
interest by completing the online form and submitting a 250-word abstract on
https://automobilityla.com/design-developer-challenge/ by September 15.
Teams must address the following in their plan (to date):
- Describe what "smarter" cities, mobility and venues are. How do they
differ from their "smart" predecessors of the early 21st Century?
- How will the vehicles and infrastructure of Los Angeles change to
accommodate for vertical transportation and level-five autonomy or
greater?
- As we delve deeper into the Age of Internet of Things (IoT), what sort
of experiences will athletes, fans and citizens from around the world…
and beyond…to be able to have during the 2060 Olympics? How about those
with special needs?
- Describe the experiences that the L.A. Convention & Visitors Bureau and
the International Olympic Committee will use to market (mass and target,
respectively) the Games in Los Angeles to athletes, visitors and locals.
- Embrace the three modern Olympic values (Friendship, Respect and
Excellence) along with the four Paralympic values (Determination,
Inspiration, Courage and Equality).
Teams that submit their concepts by October 31, will have the opportunity to
present their plan in front of industry and media professionals attending this
year's AutoMobility LA, including an esteemed panel of judges. Immediately
following the presentations, the judging panel will select the winning team –
based on a variety of criteria – and present the winner with the Judges' Pick
award.
Alongside the Judges' Pick (to be awarded on Nov. 29), teams will have two
additional opportunities to win an honor, including the Industry Pick award,
which offers industry and media professionals the opportunity to see the
entrants' plans on www.automobilityla.com and vote for their favorite online.
Additionally, the People's Pick award allows LA Auto Show attendees and fans
around the world to vote for their favorite plan on www.laautoshow.com. Online
voting will end on December 10, followed by the announcement of this year's
winner(s) of the Industry Pick and People's Pick awards on December 11.
"Connected vehicles and smart infrastructure technology will lead to a new era
of smart mobility that redefines transportation as we know it," said Doug
Seven, Head of Azure IoT Mobility including the Microsoft Connected Vehicle
Platform. "At Microsoft, we are not just focused on the near future, but also
on supporting creative ideas that will impact the world for decades to come. We
are thrilled to sponsor this year's Design & Developer Challenge and support
some of the brightest minds in imagining the future of transportation and
connectivity."
Co-sponsored by Autodesk (https://www.autodesk.com/ ) and Lacks Enterprises
(http://www.lacksenterprises.com/ ), the 2017 Design & Developer Challenge
presented by Microsoft (http://microsoft.com/ ) will take place in the
Technology Pavilion (along with the design panel, exhibits, awards and industry
social). All AutoMobility LA attendees and Design & Developer Challenge
participants will be able to witness this year's Challenge presentations,
vehicle debuts and have access to the exhibit floors inside the Technology
Pavilion and Los Angeles Convention Center.
Hosted within the epicenter of automotive design and innovation, the Design &
Developer Challenge is the world's only annual competition for automakers'
advanced designers and developers. Over the past dozen years, a diverse mix of
automotive, entertainment and consumer brands have participated, including BMW
Group Designworks USA, Crayola, Fandango, Honda Advanced Design Studio, Lego
and Mercedes-Benz Advanced Design Center.
For additional information on AutoMobility LA or to register for the upcoming
show, please visit: http://www.automobilityla.com/.
About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA
Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major
North American auto show of the season each year. In 2016, the show's Press &
Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility
LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and
automotive industries to launch new products and technologies and to discuss
the most pressing issues surrounding the future of transportation and
mobility. AutoMobility LA 2017 will take place at the Los Angeles Convention
Center Nov. 27-30, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show
2017 will be open to the public Dec. 1-10. AutoMobility LA is where the new
auto industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes
strategic announcements in front of media and industry professionals from
around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer
Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest show
news and information, follow LA Auto Show on Twitter at
www.twitter.com/LAAutoShow, via Facebook at www.facebook.com/LAAutoShow or on
Instagram at https://www.instagram.com/laautoshow/ and sign up for alerts at
http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please
visit http://www.automobilityla.com/.
Media Contacts:
Sanaz Marbley/Brian Alexander
JMPR Public Relations
+1 (818) 992-4353
smarbley@jmprpublicrelations.com
balexander@jmprpublicrelations.com
SOURCE: AutoMobility LA
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