IBS Softwareがジンエアーと複数年契約に調印

IBS Software (IBS)

IBS Softwareがジンエアーと複数年契約に調印

AsiaNet 69748 (1255)

【ソウル2017年8月23日PR Newswire=共同通信JBN】

*IBSのiFly Resが韓国大手航空会社の旅客予約を実行

IBS Software(IBS)は、HanJinKalの子会社で韓国を本拠とするジンエアーの旅客サービスシステム(PSS)プロバイダーに選ばれた。7年間の数百万ドルに上る業務契約は22日ソウルで、ジンエアーのチョイ・ジュンホー最高経営責任者(CEO)とIBS GroupのVK・マシューズ執行会長によって調印された。業務契約内容によると、IBSは統合予約、チケット発行、出発コントロール業務のための旅客サービスシステム(PSS)のiFly Resを実装する。IBSのプラットフォームは有名なPSSプロバイダーの既存システムを置き換え、これによってジンエアーは格安便と定期便の双方から新しい収入源を獲得することが可能となる。IBSのロイヤルティー管理システムiFly Loyaltyは、iFly Resとともに実装される。これによってFFP、提携プログラム、SME・コーポレートプログラム、その他各種モデルなど、さまざまなジンエアーのニーズをサポートする。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170620/525512LOGO

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/547969/Jin_Air_IBS_Contract.jpg

この契約は2年以上にわたる評価を経て決定されたもので、IBSは2018年3月までに同社の最新PSSシステムを実装し、ジンエアーは柔軟な管理オプションによって大幅な付随収入を生み出す可能性を切り開くことになる。NDCをネイティブ統合したiFly Resはジンエアーが同社のPSSをシームレスにサードパーティー・システムに一体化するとともに、同航空会社の乗り継ぎおよびコードシェア能力の大幅強化を可能にする。ジンエアーは大韓航空と同じシステムで運航してきたが、今後は2つの異なるシステムから新世代のiFly Resプラットフォームへの転換によって業務を簡略化することを目指すことになる。2008年に創設されたジンエアーは24機の航空機を保有し、米国、オーストラリア、中国、日本、マレーシア、フィリピン、ベトナム、タイを含む37の国内・国外の地点に運航している。

ジンエアーのクワン・リー副社長(企業戦略担当)は「われわれは差別化された旅行体験を乗客に提供することを目指し、既存のシステムを置き換えるためにいくつかのPSSプラットフォームを幅広く評価した。IBSのiFly Resは、当社の厳格な適正評価に耐え、拡大する業務要件を満たす最適なものであることが明確になったので採用された。われわれは、その製品能力、IBSチームの業界知識、サービス提供に関する同社の能力を信頼している。新しいPSSが当社の業務にもたらすメリットに期待を膨らませるとともに、IBSと提携しこれを実現できることを期待している」と語った。

IBS Softwareのポール・リンチ上級副社長兼旅客サービス責任者は「航空会社がPSSシステムを大手企業から乗り換えることは、iFly Resの製品能力を全面的に認めてくれたことであり、複合ビジネスモデルを推進する航空会社でのIBSの評価および地位をいっそう高めることになる。顧客に価値を提供する当社の優れた実績に加え、当社人材のプロフェッショナリズムとコミットメントによって、われわれは航空業界の有名既存企業においても信頼できるパートナーになることができる。ジンエアーとのパートナーシップが成功することを期待している」と語った。

IBSに関する詳細情報はウェブサイトhttp://www.ibsplc.comを参照。

▽報道関係問い合わせ先

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

ソース:IBS Software(IBS)

IBS Software Inks Multi-Year Contract With Jin Air

PR69748

SEOUL, South Korea, Aug 23 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-IBS' iFly Res will power the passenger reservation of the Korean airline

major-

IBS Software (IBS) has been selected by South Korea based Jin Air, a subsidiary

HanJinKal, as its Passenger Services System (PSS) provider. The seven year,

multi-million dollar contract for the engagement was formally signed yesterday

by Mr. Choi JungHo, CEO of Jin Air and Mr. VK Mathews, Executive Chairman - IBS

Group, in Seoul. The engagement will see IBS implement its Passenger Services

System (PSS), iFly Res, for integrated reservations, ticketing, and departure

control operations. IBS' platform will replace the existing system of a

renowned PSS provider allowing Jin Air to open up new revenue streams from both

its low cost and scheduled flights business. IBS' loyalty management system,

iFly Loyalty, will also be implemented along with iFly Res. This will support

the diverse needs of Jin Air like FFP, coalition programs, SME and corporate

programs and other various models.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170620/525512LOGO )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/547969/Jin_Air_IBS_Contract.jpg )

The contract, awarded after more than two years of evaluation, will see IBS

implement its modern PSS system by March 2018, which will also enable Jin Air

open up possibilities to generate significant ancillary revenue with flexible

management options. iFly Res, with native NDC integration, will empower Jin Air

seamlessly integrate its PSS to third party systems, and will considerably

augment the airlines interline and codeshare capabilities. Jin Air has been

operating on the same system as Korean Air, and will now look to simplify its

business as it transitions from the two different systems to the new-gen iFly

Res platform. Established in 2008, Jin Air has a fleet strength of 24 aircrafts

and flies to 37 local and international destinations including US, Australia,

China, Japan, Malaysia, Philippines, Vietnam and Thailand.

"In our pursuit to provide differentiated travel experience to our passengers,

we extensively evaluated several PSS platforms to replace our existing system.

IBS' iFly Res was selected as it successfully withstood our stringent due

diligence to emerge as the best suited to meet our growing business

requirements. We are convinced of the product capability, domain knowledge of

IBS' team and their competence in service delivery. We are very excited about

the benefits that the new PSS will bring to our business and look forward to

working with IBS' to make this a reality," said Mr. Kwang Lee, VP of Corporate

Strategy, Jin Air.

"For an airline to switch over the PSS system from an established player, is a

true endorsement of the product capability of iFly Res and reinforces IBS's

growing reputation and position, even amongst airlines with mixed business

models. Our outstanding record of delivering value to our customers, as well as

the professionalism and commitment of our people has made us a trusted

transformation partner among some of the iconic names in the industry. I look

forward to a successful partnership with Jin Air," said Mr. Paul Lynch, Senior

VP & Head of Passenger Services, IBS Software.

More information on IBS is available at http://www.ibsplc.com

For media enquiries, please contact:

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

SOURCE: IBS Software (IBS)

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