潘剛会長の下で伊利集団が好業績 2017年上半期財務報告書発表

伊利 (Yili)

潘剛会長の下で伊利集団が好業績 2017年上半期財務報告書発表

AsiaNet 69867 (1308)

【北京2017年9月1日PR Newswire=共同通信JBN】アジアで第1位、世界で8位に入る乳製品メーカー伊利集団(Yili Group)は1日、2017年上半期の財務報告書を発表した。報告書によると、伊利集団の2017年上半期の売上高は334億9400万元で、前年同期比11.32%増となった。純利益は前年同期比4.52%増の33億6800万元だった。伊利はスケールメリットを生かし売上高、純利益、堅調な成長率で業界を引き続きリードする。

2022年北京冬季五輪・パラリンピック競技大会(北京2022)組織委員会と伊利集団は、伊利集団が北京2022で唯一の乳製品公式サプライヤーになると公式に発表している。伊利の潘剛会長が推進する「たゆまず上昇を続けチャイニーズドリームに活力を吹き込む」という理念に基づき伊利は五輪との関係をよみがえらせ、夏季及び冬季五輪の両方に健康食品を提供する唯一のメーカーとなった。伊利は中国の乳製品産業に新たなマイルストーンを打ち立てた。

今年上半期における伊利の堅調な業績は、潘剛会長の明確な開発戦略と業界トレンドに関する正確な判断そして消費者からの信頼によってもたらされた。高品質の伊利製品は、北京2022との協力で重要な土台になる。伊利は、北京2022で「夏冬両五輪大会」基準に適応した最初の健康食品プロバイダーとなる。

伊利は2017年上半期、常温ヨーグルトAmbrosialのパッケージとフレーバーをアップグレードした。「Pro-Kido Formula Milk Powder for Infants and Young Children」「Fermented Milk of JoyDay Flavor」「PureDay Cheese Buttermilk」といった人気の新商品を投入することによる製品イノベーションの能力が継続的な成長を可能にしている。

「伊利は最高品質を象徴する」とは潘剛会長の会社に対する基本的考え方である。「全従業員が参加し全プロセス、全行動をもって」を掲げる独自の管理システムと「本部、部局、工場」をカバーする3段階の食品安全リスクモニター・防止・管制システムに基づいて、原料から完成品まで食品安全と品質管理でキーポイントのモニタリング、分析、管理、防止の実行を主導する。

伊利集団にとって品質が行動計画のトップに位置する。潘剛会長は戦略的成長を促進する「2つ車輪」としてイノベーションとグローバル化を提唱する。伊利は、川上産業チェーンを占める世界のすばらしいミルクのリソースを強調する。またその一方で、伊利は栄養と健康、ハイテク健康食品に関する先進的テーマについて研究することに焦点を置き世界トップクラスの知的資源を集める。

潘剛会長は2020年までに、世界で20億人の消費者が伊利の栄養豊富な健康製品を享受できるようにしたいとのビジョンを明らかにしている。

ソース:Yili

Pan Gang's Strategy Leads Yili's New Development

PR69867

BEIJING, Sept. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On August 30th, Yili Group, No.1 in Asia and a member of the top 8 worldwide in

the dairy industry, released its financial report of the first half of 2017.

According to the report, in the first half of this year, the Company achieved

33.494billion yuan of total revenue, with a growth rate of 11.32% on a

year-on-year basis; the net profit amounted to 3.368billion yuan, with a 4.52%

growth over the same period last year. Yili continues to lead the industry with

its scale advantages in revenues, net profits as well as robust growth.

The Beijing Organising Committee for the 2022 Olympic and Paralympic Winter

Games ("Beijing 2022") and Yili Group officially announced that, Yili Group

will be the only official partner of dairy products for the Beijing 2022.

Sticking to the idea of "Keep Climbing All the Way and Infuse Vigor into the

Chinese Dream", put forward by its Chairman Pan Gang, Yili rekindles the

relationship with the Olympics and became the only healthy food supplier for

both the Summer and Winter Olympic Games. Yili has created a new milestone of

Chinese dairy industry.

The robust growth of Yili's performance in the first half of this year is

derived from Chairman Pan Gang's clear-cut development strategies and accurate

judgment of industrial trends as well as the trust from consumers. The high

quality of Yili's products serves as an important cornerstone for its

cooperation with Beijing 2022, which turns Yili as the first healthy-food

provider that meets the "Both Olympic" standards.

During the period of the report, Yili has upgraded the package and flavor of

its room-temperature yogurt Ambrosial. With the launch of such popular new

products as "Pro-Kido Formula Milk Powder for Infants and Young Children",

"Fermented Milk of JoyDay Flavor" and "PureDay Cheese Buttermilk", the capacity

for product innovation enables continuous growth.

"Yili represents the highest quality" is a fundamental creed set up by Chairman

Pan Gang for the enterprise. Based on its own quality management system

featuring "the participation of all the staff and in all the processes in an

all-round manner" and the three-level food security risk monitoring, preventing

and controlling system covering the "HQ, division and plants", it leads its way

in conducting monitoring, analysis, management and prevention of key points in

food safety and quality control from source to end.

Quality is top on the agenda for Yili. Pan Gang proposed that innovation and

globalization serve as "two wheels" to drive the strategic growth. On the one

hand, Yili emphasizes the golden milk resources of the world, occupying the

upstream industry chain. On the other hand, Yili gathers the world's top

intellectual resources to focus on conducting researches on the forward-looking

subjects on nutrition and health as well as high-tech healthy food.

Pan Gang put forward the vision that, up until 2020, Yili will help 2 billion

consumers across the world enjoy its nutritious and healthy products.

SOURCE: Yili

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