Mahindra ComvivaがEmagine International買収契約に調印
Mahindra ComvivaがEmagine International買収契約に調印
AsiaNet 69883 (1320)
【ニューデリー2017年9月1日PR Newswire=共同通信JBN】
*これは顧客価値管理スイートを強化するとともに同社のMobiLytix(TM)ソリューション・ポートフォリオを拡大する
モビリティー・ソリューションで世界をリードするMahindra Comvivaは、Emagine Internationalの買収契約に調印した。買収額は未公表。Emagine Internationalはリアルタイムかつコンテクスチュアル・マーケティング・ソリューションとマネージド・ビジネスインテリジェンス・サービスに特化したプロバイダーである。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )
顧客価値管理はビジネス価値創造にとって絶好の機会を提供する。Emagineの買収は、Comvivaの長所を強化し、両社のテクノロジーとソリューション能力を強化するとともに、成熟したマネージド・マーケティング・サービスはComvivaが充実した顧客価値を提供することを可能にする。Emagineの買収は、エンドツーエンド・ソリューションを顧客に提供するComvivaの国内能力を強化する。また今回の買収によって、Optus、9 Mobile(旧Etisalat Nigeria)、Virgin Mobile、Vodacom、Vodafone Australiaなど、多数の優れた顧客がComvivaのポートフォリオに加わる。
Comvivaはまた、Emagine Internationalのデービッド・ピーターズ最高経営責任者(CEO)とComvivaのコンシューマーバリュー管理プラクティス業務事業本部長のアミット・サンヤル氏を合併企業の社長に任命したと発表した。
Mahindra Comvivaのマノランジャン・マオ・モハパトラCEOはこの買収について「Emagineと提携できてうれしく思う。Emagineによって、当社は急激に高まる消費者分析ソリューション需要を活用する能力を飛躍的に向上させることができる。Comvivaは、この分野におけるリーダーシップの確立に重点を置いている。これによって、われわれはすべての利害関係者の収益成長率を増大させることができる」と語った。
Emagine Internationalのデービッド・ピーターズCEOは席上、「両社の長所、サービス専門知識、人材を合わせることによって、われわれは通信オペレーター向けの製品およびサービスのエンドツーエンド能力を大幅に向上させ、世界中の既存顧客のすべてにより大きな価値を提供するとともに、成長を加速する機会も提供する」と語った。
1998年創設のEmagine Internationalは、通信サービスプロバイダー向けのリアルタイムかつコンテクスチュアル・マーケティング・ソフトウエアおよびマネージド・マーケティング・サービスの大手プロバイダーである。Emagineは、世界の通信オペレーターが顧客離れを軽減し、純追加収益を生み出すことを可能にする。これはカスタム化され関連性を持ち、かつタイムリーなインテリジェントでリアルタイムなキャンペーンおよびインタラクション、すなわち真の「Marketing to One(R)」を通じて達成される。Emagineは、RED.cloudと呼ばれる画期的な意思決定プラットフォームを開発してきた。これは高度かつリアルタイムの意思決定プラットフォームで、オペレーターが顧客の注目を集め瞬時に行動を決定することを可能にする。言い換えると、これは顧客体験と追加収益の両方を最大限にするとみられる。
▽Mahindra Comvivaについて
Mahindra Comvivaは、モビリティー・ソリューションの世界リーダーである。同社はTech Mahindraの子会社で、190億米ドルのMahindra Groupの一部である。モバイル金融、コンテンツ、インフォテインメント、メッセージング、モバイルデータ・ソリューションに及ぶ幅広いポートフォリオを擁するMahindra Combivaは、サービスプロバイダーが顧客体験を強化し、コストを合理化し、収益率を加速することを可能にする。同社のモビリティー・ソリューションは95カ国以上の130を超えるモバイルサービスプロバイダーと金融機関によって導入され、世界の20億人以上の人々の生活を一変させている。
詳細はウェブサイトhttp://www.mahindracomviva.com を参照。
▽問い合わせ先
Sundeep Mehta
Global PR & Corporate Communications
Mahindra Comviva
Contact: +91-124-481-9000
Email: pr@mahindracomviva.com
ソース:Mahindra Comviva
Mahindra Comviva Signs an Agreement to Acquire Emagine International
PR69883
NEW DELHI, Sept. 1 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Enhances its Customer Value Management Suite While Expanding its MobiLytix™
Solutions Portfolio
Mahindra Comviva, a global leader in mobility solutions, has signed an
agreement to acquire Emagine International for an undisclosed value. Emagine
International is a specialist provider of real-time, contextual marketing
solutions and managed business intelligence services.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )
Customer Value Management represents an unprecedented opportunity for business
value creation. Acquisition of Emagine significantly enhances Comviva's
strengths and in addition to the technology and solution capabilities of both
companies, matured managed marketing services will further enable Comviva to
deliver enhanced customer value. Emagine's acquisition will strengthen
Comviva's in-region capabilities to deliver end-to-end solutions to customers.
It also adds a number of impressive customers, including Optus, 9 Mobile
(formerly Etisalat Nigeria), Virgin Mobile, Vodacom and Vodafone Australia to
Comviva's portfolio.
Comviva also announced the appointment of David Peters, Chief Executive
Officer, Emagine International and Amit Sanyal, Business Head, customer value
management practice, Comviva, as the Executive Heads of the combined business.
Commenting on this, Manoranjan 'Mao' Mohapatra, CEO, Mahindra Comviva said, "We
are delighted to join hands with Emagine as it will greatly enhance our ability
to capitalize on the exploding demand for consumer analytics solutions. Comviva
is focused on ensuring a leadership position in this space. With this, we are
well positioned to deliver accelerated revenue growth to all our stakeholders."
Speaking on the occasion, David Peters, CEO, Emagine International said, "We're
confident that the combined strengths, services expertise, and talent of our
companies will bring greater end-to-end capabilities of products and services
for telecom operators, delivering greater value to all our existing customers
globally, and opportunities for accelerated growth."
Founded in 1998, Emagine International is a leading provider of real-time
contextual marketing software and managed marketing services for communication
service providers. Emagine enables global telecom operators to reduce churn and
generate net incremental revenue from their customers. This is achieved through
intelligent real-time campaigns and interactions that are personal, relevant
and timely - true 'Marketing To One®'. Emagine has developed a game-changing
decisioning platform called RED.cloud (Real-time Event Decisioning). It is an
advanced, real-time decisioning platform, which enables operators to capture a
customer's attention and move them to action in micro-moments. This, in turn,
is expected to maximize both customer experience and incremental revenue.
About Mahindra Comviva
Mahindra Comviva is the global leader in providing mobility solutions. It is a
subsidiary of Tech Mahindra and a part of the USD 19 billion Mahindra Group.
With an extensive portfolio spanning mobile finance, content, infotainment,
messaging and mobile data solutions, Mahindra Comviva enables service providers
to enhance customer experience, rationalize costs and accelerate revenue
growth. Its mobility solutions are deployed by over 130 mobile service
providers and financial institutions in over 95 countries, transforming the
lives of over two billion people across the world.
For more information, please visit http://www.mahindracomviva.com
For further enquiries, please contact:
Sundeep Mehta
Global PR & Corporate Communications
Mahindra Comviva
Contact: +91-124-481-9000
Email: pr@mahindracomviva.com
Source- Mahindra Comviva
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