メルセデス・ベンツ、2018年からTIDALストリーミングサービス開始

TIDAL, メルセデス・ベンツ

2017/9/6 15:16

メルセデス・ベンツ、2018年からTIDALストリーミングサービス開始

AsiaNet 69920 (1337)

【シュツットガルト(ドイツ)2017年9月6日PR Newswire=共同通信JBN】メルセデス・ベンツ(Mercedes-Benz)と世界的なミュージック・エンターテインメント・プラットフォームのTIDALが、長期パートナーシップ契約を発表した。今後数カ月の間に「Mercedes me」ポータルに車から接続したメルセデス・ベンツの顧客は、無料のTIDAL HiFi会員資格を利用でき、5000万曲以上の音楽ストリーミング、18万5000以上の音楽ビデオ、数百の厳選されたプレイリストを、車内やスマートフォン、ミュージックシステムで12カ月間、無料で楽しめる。TIDALはストリーミングサービスだけでなく、さまざまな独自コンテンツをハイファイサウンドで52カ国の会員に届けている。TIDAL Xプログラムは特別ライブイベントやミート&グリート(握手会)、チケット配布、ライブストリームなどを通して、ジェイ・Z、ビヨンセ、ボン・ジョヴィ、ニッキー・ミナージュ、ダミアン・マーリー、リル・ウェイン、アリシア・キーズといったアーティストと会員を直接交流させる。愛好するミュージシャンとファンを結び付ける機会の提供は、TIDAL体験の鍵である。メルセデス・ベンツとTIDALは今回のパートナーシップを記念して、フランクフルトモーターショー(IAA)の「me Convention」の期間中に独自コンサートを開催する。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/551880/Mercedes_Benz.jpg  

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/551889/TIDAL_Logo.jpg

メルセデス・ベンツでマーケティングを担当するイェンス・ティーマー副社長は「TIDALとの協力のおかげで、ユニークなエンターテインメント体験によってMercedes meのライフスタイルの幅が広がる。当社の顧客は自宅や外出先で、ほぼ無制限に音楽やビデオをストリーミング再生できる。われわれはアーティストとの交流やライブ体験の独占的な機会も提供する」と説明した。

メルセデス・ベンツとTIDALは協力関係の開始にあたり、フランクフルトのme Conventionで2017年9月15日(金曜日)に独自コンサートを主催する。参加アーティストは近く発表され、me Conventionの参加者はコンベンションの期間中にイベントアプリからチケットを申し込める。TIDALとメルセデス・ベンツのソーシャルメディアのページでは、追加のチケットも抽選で発行される。

TIDALのリオール・ティボン氏は「TIDALは光栄にも世界の高級自動車メーカーと提携する。優れた質と卓越性という両社共通の使命は、2つのブランドを自然の相乗効果を生み出す。メルセデスの顧客は創造性を尊重しており、われわれは彼らとTIDALの質の高い音楽およびエンターテインメント体験を共有することを誇らしく思う」と述べた。

Mercedes meの顧客は2018年から、ハイファイストリーミング品質で12カ月間の無料サービスを受けられる。無料トライアルの後は、顧客は9.99ユーロ(高音質)か19.99ユーロ(HiFi音質)でTIDALサブスクリプションを継続し、アルバム、ライブストリーム、Tidal Xコンサートへのアクセス利用を続けられる。メルセデス・ベンツのプレイリストもwww.tidal.comで利用できる。

▽me Conventionについて

フランクフルトモーターショー(IAA)の一環としてメルセデス・ベンツとSouth by Southwest(SXSW)は、未来をテーマに活発に議論する初めてのme Conventionを主催する。me Convention は9月15日と17日には、テクノロジー、デザイン、クリエーティブな業界を集めて、未来について話し合う。#createthenewをスローガンに、New Creation、New Urbanity、New Leadership、New Realities、New Velocityをテーマに掲げる。未来へのテーマはワークショップ、専門家パネル、基調演説、共同ワークスペース、インタラクティブ・プラットフォームにおいてじっくりと議論される。me ConventionはFesthalle Frankfurtでフェスティバルのような形式で開かれ、鉄道駅を囲む一角にあるバーンホーフスビーエテルではパーティーやコンサートなど一連のイーブニングイベントが繰り広げられる。me Conventionとプログラム、イベント、講演者などの詳しい情報はwww.me-convention.comを参照。

▽TIDALについて

TIDALはファンのために世界中のアーティストによって直接構築された世界規模の試行的なエンターテインメント・プラットフォームである。TIDALのメンバーはアーティストとファンを多様な方法で直接結び付ける独自に選ばれたコンテンツを楽しめる。サービスはハイファイ、CD音質の音楽、高解像度ビデオ、TIDAL Risingを通じた新進アーティストを発見する機会、さらにTIDAL Xを通じた独自の体験を提供する。TIDALは52カ国以上で利用可能で、5000万を超える楽曲カタログと18万5000の高品質ビデオを備えている。

TIDALのフォローはhttp://facebook.com/tidalhttp://twitter.com/tidalhifihttps://instagram.com/tidal/

メルセデス・ベンツの詳しい情報は:

www.media.daimler.com and www.mercedes-benz.com

TIDALの詳しい情報はwww.tidal.com

ソース:TIDAL; Mercedes-Benz

▽問い合わせ先

Contacts Mercedes-Benz: Tobias Mueller, tel. no.: +49 (0)711 177 7368,

tobias.mueller@daimler.com; Ina Schultz, tel. no.: +49 (0) 711 17-7 68 76,

ina.schultz@daimler.com; Contact TIDAL: Erika Satler, tel. no.: +1 (213)

234-1745, esatler@mww.com  

TIDAL streaming service available from 2018 in Mercedes-Benz vehicles

PR69920

STUTTGART, Germany, Sept. 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Mercedes-Benz and global music and entertainment platform, TIDAL, have

announced a long-term partnership – in the next few months, Mercedes-Benz

customers that have connected their car to the Mercedes me Portal will be able

to access a complimentary TIDAL HiFi membership. Customers will be able to

stream more than 50 million songs, over 185,000 music videos and hundreds of

carefully curated playlists, free of charge for twelve months in their

vehicles, on their smartphones or on their music systems at home. Not just a

streaming service, TIDAL also offers a variety of exclusive content in High

Fidelity sound quality to its members across 52 countries. The TIDAL X program

connects artists directly with fans via one-of-a-kind live events, meet &

greets, ticket giveaways, livestreams and more with artists like JAY-Z,

Beyonce, Bon Jovi, Nicki Minaj, Damian Marley, Lil Wayne, Alicia Keys and more.

Providing a platform for fans to engage with the musicians they love is key to

the TIDAL experience. Mercedes-Benz and TIDAL are marking the launch of their

collaboration with an exclusive concert taking place during the me Convention

at Frankfurt International Motor Show (IAA).

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/551880/Mercedes_Benz.jpg  

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/551889/TIDAL_Logo.jpg

"Thanks to the cooperation with TIDAL, we are enhancing the Mercedes me

lifestyle range with a unique entertainment experience. Our customers can

stream music and videos at home or on the go virtually unlimited. We also offer

exclusive opportunities to contact artists or experience them live", Dr Jens

Thiemer, Vice President Marketing Mercedes-Benz Cars, explains.

For the launch of their collaboration, Mercedes-Benz and TIDAL are presenting

an exclusive concert Friday, 15 September, 2017 at the me Convention in

Frankfurt. The artist will be announced shortly and participants of the me

Convention can sign up for a ticket via the event App during the convention.

Additional tickets will be raffled over the Social Media channels of TIDAL and

Mercedes-Benz.  

"TIDAL is honored to partner with the world's premiere automobile

manufacturer," said Lior Tibon, TIDAL. "The joint mission of superior quality

and excellence is a natural synergy between both brands. Mercedes customers

value ingenuity and we're proud to share TIDAL's elevated music and

entertainment experience with them."

Starting from 2018 all Mercedes me customers are provided with a free 12-month

subscription in hi-fi streaming quality. After that complimentary trial,

customers can continue to use the TIDAL subscription to access albums, live

streams, and Tidal X concerts for EUR9.99 (premium quality) or EUR19.99 (hi-fi

quality). There will also be Mercedes-Benz playlists at www.tidal.com.

About the me Convention

As part of IAA in Frankfurt, Mercedes-Benz and South by Southwest (SXSW) are

organising the first me Convention – an inspiring platform to discuss topics of

the future. On 15 and 17 September 2017, the me Convention will bring together

the technology, design and creative industry for a dialogue about the future.

Under the slogan #createthenew, the focus will be on the topics New Creation,

New Urbanity, New Leadership, New Realities, and New Velocity. Topics of the

future will be discussed critically in workshops, expert panels, keynotes,

co-working spaces, and on interactive platforms. The me Convention will take

place in the Festhalle Frankfurt in a festival-type atmosphere and will be

accompanied by a line-up of evening events with parties and concerts in the

city's Bahnhofsviertel, the quarter surrounding the railway station. For more

information about the programme and me Convention, the events, and the

lecturers, please visit www.me-convention.com.

About TIDAL

TIDAL is a global, experiential, entertainment platform built for fans,

directly from artists around the world. TIDAL members enjoy exclusively curated

content that directly connect artists with their fans in multiple ways. The

service offers high-fidelity, CD sound quality music, high resolution video, an

opportunity to discover new artists via TIDAL Rising and unique experiences via

TIDAL X. TIDAL is available in more than 52 countries, with more than a 50

million song catalog and 185,000 high quality videos.

Follow TIDAL at http://facebook.com/tidal, http://twitter.com/tidalhifi and

https://instagram.com/tidal/

More information from Mercedes-Benz:

www.media.daimler.com and www.mercedes-benz.com

For more information about TIDAL, please visit www.tidal.com

SOURCE  TIDAL; Mercedes-Benz

CONTACT: Contacts Mercedes-Benz: Tobias Mueller, tel. no.: +49 (0)711 177 7368,

tobias.mueller@daimler.com; Ina Schultz, tel. no.: +49 (0) 711 17-7 68 76,

ina.schultz@daimler.com; Contact TIDAL: Erika Satler, tel. no.: +1 (213)

234-1745, esatler@mww.com  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中