MR PORTERがKingsman: The Golden CircleのためMatthew Vaughnと2度目のコラボ

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MR PORTERがKingsman: The Golden CircleのためMatthew Vaughnと2度目のコラボ

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【ロンドン2017年9月7日PR Newswire=共同通信JBN】受賞歴のあるメンズファッションの世界的なオンラインショップMR PORTERと、英国の映画製作者マシュー・ヴォーン氏は、メンズウエア・ブランド、Kingsmanの2回目の「costume to collection」のコラボレーションを発表した。このブランド名は、9月22日公開の20世紀フォックス社の映画「キングスマン:ゴールデン・サークル」(Kingsman: The Golden Circle)から発想を得て名付けられた。

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これはMR PORTERとマシュー・ヴォーンと受賞歴のあるデザイナーアリアンヌ・フィリップスとの2回目の「costume to collection」パートナーシップで、2015年のオリジナル映画「キングスマン:シークレットサービス」(Kingsman: The Secret Service)から取ったKingsmanの創設と発売の成功に続くものだ。

「キングスマン:シークレットサービス」は、世界にKingsmanを紹介した。最高レベルの自由裁量権で作戦遂行する独立した国際的情報機関、その究極の目標は世界の安全を守ることだ。「キングスマン:ゴールデン・サークル」で、わがヒーローたちは新たな難問に直面する。彼らの本拠地が破壊され、世界が人質に取られた時、彼らは旅の果てに、双方がともに創設された日にさかのぼってステーツマン(Statesman)と呼ばれる同盟国、米国のスパイ組織を発見する。彼らの強さとウィットを限界までテストする新たな冒険の中で、この2つの秘密組織は世界を救うために結束して、無慈悲な共通の敵を打ち破ろうと闘う。「キングスマン:ゴールデン・サークル」のキャストは、オリジナル・キャストのコリン・ファース、タロン・エジャートン、マーク・ストロングと、新キャストとしてジェフ・ブリッジ、チャニング・テータム、ペドロ・パスカル、エルトン・ジョン、ハル・ベリーとジュリアンヌ・ムーアだ。

映画全編で大々的に扱われる全てのラグジュアリー・メンズウエア・コレクションFrom Costume to Collection 2.0は、オリジナルのKingsmanカテゴリーとパートナー・ブランドの多くを含め、世界的にMR PORTERから9月7日に発売される。これらの中心となるものは、キングスマン・オリジナルテイラーリング(Kingsman original tailoring)、ターンブル&アッサーシャツ(Turnbull & Asser shirting)、カトラー・アンド・グロス・アイウエア(Cutler And Gross eyewear)、ジョージ・クレヴァリー・シューズ(George Cleverley shoes)、ドレークス・タイ・アンド・ポケット・スクエアズ(Drake's ties and pocket squares)、マッキントッシュ・アウターウエア(Mackintosh outerwear)、スウエーン・アドニー・ブリッグ傘(Swaine Adeney Brigg umbrellas)、コンウェイ・ステュワート筆記用具(Conway Stewart writing instruments)、そして、ディーキン&フランシス・カフリンクス・アンド・スモール・アクセサリーズ(Deakin & Francis cufflinks and small accessories)だ。

映画「キングスマン:ゴールデン・サークル」の中で新たなキャラクターやプロットを導入したのと同様に、MR PORTERは新作の「costume to collection」セットの作品とパートナー・ブランドを発売する。タグホイヤー製時計(Tag Heuer timepieces)、アディダス・スニーカー(adidas sneakers)、ハンターブーツ・ウェリントンズ(Hunter Boots wellingtons)、ステットソン・ハット(Stetson hats)、ゴールデン・ベア・バーシティー・ジャケット(Golden Bear varsity jackets)、ジャン・ショップ・デニム・アンド・ウェスタンシャツ(Jean Shop denim and western shirting)、ミスター・フリーダム・アウトウエア(Mister Freedom outerwear)、ロッキー・マウンテン・フェザーベッド、ウインター・ジャケット(Rocky Mountain Featherbed,winter jackets)、トッド・シュナイダー・セーター・アンド・パンツ(Todd Snyder sweatshirts and pant)、ヒッグズ&クリック・グラス・デカンター(Higgs & Crick glassdecanters)、そしてアジ・グラッセ・フラグランス(Azzi Glasser fragrance)のパーフューマーズ・ストーリー(The Perfumer's Story)だ。

コレクションは、2つの映画脚本にあるファッションに関する詳細から着想を得た。「キングスマン:ゴールデン・サークル」では、伝統的なスモーキングジャケットはオレンジのベルベットで最新化され、Turnbull & AsserとJean Shopのウェスタンシャツにモダンな解釈を加えた。「キングスマン:シークレットサービスとキングスマン:ゴールデン・サークル」では、衣装は自動車や道具と同様にキャラクターの世界にとって不可欠である。ヴォーン氏はフィリップス氏とMR PORTERへのサポートを通じて、同氏の独特な映画脚本の一部と現代のジェントルマン向けに容易に転換できるコレクションの両方となる製品構成を充実させていく。

顕著なことに、Kingsmanは発売以来、MR PORTERのベストセラー高級ブランドの1つになった。Kingsmanの「costume to collection」最新製品は2015年1月に初登場して以来7回目の商業シーズンとなる。

マシュー・ヴォーン監督は「1人のティーエージャーとして映画白書(Risky Business)を見たあと、私の欲しいのはウェイファーラー・サングラスだった。それからトップガン(Top Gun)が来て、パイロットにならなければならないと思った。トレンドを決定する映画の力は絶大であり、Kingsmanは映画から着想を得た私自身のブランドを生み出す絶好の機会となった。しかし、これはKingsmanコレクションの発売を支援する適切なパートナーを得ないとうまくいかない。だからMR PORTERは当然の選択となった」と語った。

MR PORTERのマネジングディレクターであるトビー・ベイトマン氏は「KingsmanはMR PORTERトップの高級ブランドの1つになり、その製作・発売から7回目のファッションシーズンを迎えた。当然ながら、われわれの400以上あるデザイナーおよびライフスタイル・ブランドに並ぶ主力製品である。われわれはこのようなビッグヒットの成功を収めるとは想像もしなかった。マシュー・ヴォーン氏とアリアン・フィリップス氏とMR PORTERだけで購入可能な『キングスマン:ゴールデン・サークル』のより多様な衣料コレクションで再び協力できることを大変うれしく思う」と語った。

コスチュームデザイナーのアリアン・フィリップス氏は「MR PORTERとのKingsmanの『costume to collection』での提携は業界におけるゴールドスタンダードであり続ける。これは映画マーチャンダイジングにおける妥協がなく、洞察力に富み、信頼できる取り組みであり、これらのキャラクターの世界を取り込むだけでなく、世界中で購入できる最も高品質で現代的なメンズウエアに投資できる。次はキングスマン:ゴールデン・サークルに取り掛かり、ここでわれわれは英国のエリートスパイによる独自の物語を継続し、新しい俳優を起用してKingsmanの『costume to collection』を拡大する。新しい俳優と物語によって、ステーツマンの登場人物の西欧文化の影響を伴うコスチュームによって新しい手段を模索することができた。Kingsmanを正規のメンズウエア・ブランドとして確立しただけでなく、無制限のオーガニックな方法でコレクションを拡大する機会にますます恵まれることになる」と語った。

MR PORTERは、同社のショッピング可能な週間デジタルマガジンのThe JournalのKingsman特集号とブロードシートの隔月誌The Postとともに、新しい「コスチュームからコレクションへ」の製品を新発表する。

MR PORTERは9月8日、300年の歴史を誇るワイン店Berry Bros. & Duddが入居する世界初のKingsmanショップをロンドンに開店する。Berry Bros. & Ruddの独立したショップはキングスマン:ゴールデン・サークルの筋書きに不可欠なセッティングである。そこで顧客とファンはこの実店舗で、コレクションを買い求め、新しい映画からそのまま持ち込まれたキングスマンのセッティングに飛び込むことができる。

ショップのオープングイベントは9月7日夜、ロンドンで開催される。その日の夕方、ニューヨーク市で、MR PORTERはアリアン・フィリップス氏制作のMR PORTERドキュメンタリー映画「Dressing The Part」の独自映写会を開催し、受賞歴のあるコスチュームデザイナー・スタイリストの作品を祝福する。

新しい「costume to collection」製品に関する詳細と、MR PORTERのKingsmanハブを閲覧するには以下のウェブサイトを参照。

http://www.mrporter.com/en-us/campaigns/kingsman-the-golden-circle

ソース:MRPORTER.COM

▽問い合わせ先

MICHAEL.KRUEGER@MRPORTER.COM

MR PORTER Launches Second Pioneering Partnership And Collaboration With Matthew Vaughn For Kingsman: The Golden Circle

PR69927

LONDON, Sept. 7, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

MR PORTER the award-winning online destination for men's style, and acclaimed

filmmaker Mr Matthew Vaughn, are pleased to launch a second "costume to

collection" collaboration of menswear label, Kingsman, developed and inspired

by the upcoming 20th Century Fox film, Kingsman: The Golden Circle in theatres

from 22 September.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/552157/Kingsman_MR_PORTER.jpg

This is the second "costume to collection" partnership between MR PORTER, Mr

Matthew Vaughn and award-wining costume designer Ms Arianne Phillips following

the successful creation and launch of Kingsman for the original 2015 film

Kingsman: The Secret Service.

Kingsman: The Secret Service introduced the world to Kingsman - an independent,

international intelligence agency operating at the highest level of discretion,

whose ultimate goal is to keep the world safe. In Kingsman: The Golden Circle,

our heroes face a new challenge. When their headquarters are destroyed and the

world is held hostage, their journey leads them to the discovery of an allied

spy organisation in the US called Statesman, dating back to the day they were

both founded. In a new adventure that tests their agents' strength and wits to

the limit, these two elite secret organisations band together to defeat a

ruthless common enemy, in order to save the world. Kingsman: The Golden Circle

stars original cast members Messrs Colin Firth, Taron Egerton and Mark Strong,

and introduces new cast members Mr Jeff Bridges, Mr Channing Tatum, Mr Pedro

Pascal, Sir Elton John, Ms Halle Berry and Ms Julianne Moore.

From Costume to Collection 2.0 - The entire luxury menswear collection, which

features throughout the film, launches globally on MR PORTER on September 7th

and includes many of the original Kingsman categories and partner brands. These

core pieces include: Kingsman original tailoring; Turnbull & Asser shirting;

Cutler And Gross eyewear; George Cleverley shoes; Drake's ties and pocket

squares; Mackintosh outerwear; Swaine Adeney Brigg umbrellas; Conway Stewart

writing instruments; and Deakin & Francis cufflinks and small accessories.

Similarly, with the introduction of new characters and plots lines in Kingsman:

The Golden Circle, MR PORTER will launch with a new set of "costume to

collection" pieces and partner brands: Tag Heuer timepieces; adidas sneakers;

Hunter Boots wellingtons; Stetson hats; Golden Bear varsity jackets; Jean Shop

denim and western shirting; Mister Freedom outerwear; Rocky Mountain Featherbed

winter jackets; Todd Snyder sweatshirts and pant; Higgs & Crick glass

decanters; and The Perfumer's Story by Azzi Glasser fragrance.

The inspiration for the collections come from the sartorial details within the

two film's scripts – in Kingsman: The Golden Circle, a traditional smoking

jacket is updated in an orange velvet, along with a modernised take on Western

shirts from both Turnbull & Asser and Jean Shop. In Kingsman: The Secret

Service and Kingsman: The Golden Circle, the clothing is as integral to the

world of the characters as the cars and the gadgets. Mr Vaughn, through the

support of Ms Phillips and MR PORTER, continues to build upon a product range

that is both a distinctive part of his film's language and an easily

translatable collection for the modern gentleman.

Notably since launch, Kingsman has become one of MR PORTER's top selling luxury

brands. This latest "costume to collection" range of Kingsman is the seventh

commercial season since debuting in January 2015.

Mr Matthew Vaughn, Director, says: "After watching Risky Business as a

teenager, all I wanted was a pair of Wayfarer sunglasses - then Top Gun came

along and it had to be the aviators. The power of film to set trends is immense

and Kingsman was the perfect opportunity to create my own label inspired by a

movie. But it could only work if I had the right partner to help launch the

Kingsman collection, and MR PORTER was the obvious choice."

Mr Toby Bateman, Managing Director, MR PORTER, says: "Kingsman has become one

of MR PORTER's top performing luxury brands, seven fashion seasons into its

development and launch, and it sits naturally alongside the calibre of our

400-plus designer and lifestyle brands. We couldn't have imagined its

blockbuster success, and we're thrilled to be working with Matthew Vaughn and

Arianne Phillips again on an even more diverse, and wearable collection for

Kingsman: The Golden Circle, available exclusively on MR PORTER."

Ms Arianne Phillips, Costume Designer, says: "I'm thrilled to say that the

Kingsman 'costume to collection' partnership with MR PORTER continues to be the

gold standard within the industry - an uncompromised, visionary and authentic

effort in film merchandising, in which we're not only able to buy into the

world of these characters, but also invest in some of the most qualitative and

contemporary menswear available globally. Our next installment brings us to

Kingsman: The Golden Circle, where we continue our bespoke narrative with our

elite British spies and also introduces a new set of characters to expand the

Kingsman 'costume to collection'. With our new characters and story line, I was

allowed to explore new avenues with the costumes particularly with the Western

influence of the Statesman characters. Not only have we established Kingsman as

a legitimate menswear brand, but with each new film, we have more and more

opportunities to grow the collection in boundless, and organic ways."

MR PORTER will debut the new "costume to collection" range alongside dedicated

Kingsman issues of The Journal, its weekly shoppable digital magazine, and The

Post, its broadsheet bimonthly newspaper.

MR PORTER will also open the world's first Kingsman shop in London on 8

September, housed within 300-year-old wine merchant Berry Bros. & Rudd. The

standalone shop at Berry Bros. & Rudd plays an integral setting within the plot

of Kingsman: The Golden Circle, where customers and fans can shop the

collection in a physical retail space, and enter a Kingsman setting, plucked

straight from the new film.

A shop opening event will be held in London the night of 7 September; that

evening in NYC, MR PORTER will also host an exclusive screening of Arianne

Phillips: Dressing The Part, a MR PORTER documentary film celebrating the work

of the award-winning costume designer and stylist.

To learn more about the new "costume to collection" range and view the Kingsman

content hub on MR PORTER, visit the following link:

http://www.mrporter.com/en-us/campaigns/kingsman-the-golden-circle.

SOURCE  MRPORTER.COM

CONTACT: FOR MORE INFORMATION, PLEASE CONTACT: MICHAEL.KRUEGER@MRPORTER.COM

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