世界をリードするビール、ワイン、スピリッツのメーカーが100か国以上で有害な飲酒と闘う:IARD

責任ある飲酒国際連盟(IARD:International Alliance for Responsible Drinking)

世界をリードするビール、ワイン、スピリッツのメーカーが100か国以上で有害な飲酒と闘う:IARD

AsiaNet 69970

ロンドン(英国)、2017年9月10日/PRニュースワイヤー/ --

数百の団体と革新的パートナーシップを結び、ビール、ワイン、スピリッツのブランドの世界的人気メーカー11社[i]が以下を実践しました:

    ・未成年者の飲酒に焦点を合わせた教育的メッセージを1億人以上に送付

    ・取引のある市場の80%で飲酒運転防止キャンペーンを立ち上げ

    ・国連の持続可能な開発目標(SDGs:Sustainable Development Goals)に向けた進展を

    加速させ、有害な飲酒に取り組む上で企業が効果的なパートナーとなりうることを実証

本日発表の2016年プロデューサーズ・コミットメンツ(Producers' Commitments)進捗レポート[ii]にあるように、世界をリードするメーカー各社は政府や小規模小売業者から非営利団体や他の民間セクターの組織にいたるまで、セクターを越えて新たなパートナーシップを結び、有害なアルコール摂取と闘う努力を続けてきました。

(Logo:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20160524/371287LOGO )

同レポートでは世界9か国の事例を挙げ、将来の活動に向けた貴重な教訓と洞察を強調しており、進展はあるものの課題が山積していることを認めています。

IARD[iii]CEOグループ議長でアンハイザー・ブッシュ・インベブ(AB InBev:Anheuser-Busch InBev)CEOのカルロス・ブリトーは、次のように述べました:「私たちは自社の製品と社会での役割に誇りを持っており、賢い飲酒の文化はビジネスのためになると確信、有害なアルコール消費を減らす義務があることを認識しています。進歩が可能であることは確かめましたが、すべきことはまだたくさんあります。誰もが、人生で良いことを楽しむ機会を求めています。自分の家族や地域社会にとって最良のことを望んでいます。賢い飲酒を推進し、有害なアルコール摂取を減らすのは、私たち次第です。有害な飲酒は様々な原因による複雑な問題です。ビール、ワイン、スピリッツのメーカーが解決策の一部になれると私たちは確信しています。IARDの野望は、成功事例を共有、共通のコミットメントを形成、そして市民社会との対話を促進することで、有害消費防止の国際基準を打ち立てることです」

IARD会長のヘンリー・アッシュワースは、次のように付け加えました:「進捗レポートは、業界内部と社会において善なる力になるという世界的メーカー各社の決意を表しています。有害な飲酒における長期的持続可能な変化と削減は、民間、公共、非営利の団体が地域的、全国的、また世界レベルで協力して初めて実現するものです。すべてのコミュニティーで好ましい変化を推進する新たな関係と運動のモデルを作り上げるため他団体と協力していきたいと考えます」

進捗レポートの事例のハイライトは:

- 非常に効果的な様々なソーシャルメディアキャンペーンの事例

    ・オーストラリア:マルチセクターの取り組みが、大量の飲酒に取り組んで200万人の若者に

    働きかけ、世界的に高い評価を得た「正しい飲み方(How to drink properly)」

  (https://drinkwise.org.au/our-work/drinking-do-it-properly/#

    キャンペーンに結び付きました。

    ・南アフリカ:Facebookで私たちが行い、対面でのコミュニケーションを伴った

    #ビーザメンター

   (#bethementor:http://www.bethementor.sab.co.za/ )キャンペーンは、

     若者の参加者による未成年者の飲酒を91%減らしました。

    ・ブラジル:ABRABEラン・プログラム(ABRABE-run program)のセム・エクセッソ

   (Sem Excesso:http://www.semexcesso.com.br/ )が、ウェブサイトへのユニークビジター

     159,460人を集め、YouTubeで40万回以上の視聴を記録、Facebookで80万8000以上の

    「いいね!」、Twitterで5万人以上のフォロワーを獲得しました。

- 飲酒運転の削減における大きな進展の事例:

    ・ポーランド:現在ほとんどの州に、路上呼気アルコール検査を行えるよう訓練された警官が

    います。ある重点区域の州では、2013年から2016年の間にアルコールに関連した路上の交通

    事故が44%減少したとの報告がありました。

    ・メキシコ:現在ほとんどの州に路上飲酒検査が行えるよう訓練された警官がいます。

    ・スペイン:飲酒運転削減を目指す私たちのマルチメディアキャンペーンは欧州アルコールと

    健康フォーラム(EAHF:European Alcohol and Health Forum)で成功事例として認められ、

    スペイン工業省(Spanish Ministry of Industry)から表彰されました。

- 保健福祉省(Federal Ministry of Health and Welfare)と飲料メーカーで史上初の了解覚書(MOU:Memorandum of Understanding)

    ・ドミニカ共和国:この了解覚書では、次の総合作業計画が立てられました。未成年者の飲酒

    削減、マーケティング実施基準の強化と拡大、飲酒運転の削減、有害な飲酒削減の取り組みで

    小売業者への協力を依頼。様々な利害関係者で構成され、これらの取り組みを支援する行動

    計画を協議するために毎月会合が開かれる「アルコール・クラスター(Alcohol Cluster)」

    も設置されました。

参照

[i] 有害な飲酒削減のためのビール、ワイン、スピリッツ・メーカーのコミットメンツ(Beer, Wine and Spirits Producers' Commitments to Reduce Harmful Drinking:http://www.producerscommitments.org/ )に加盟する11社は、アンハイザー・ブッシュ・インベブ(Anheuser-Busch InBev)、アサヒグループホールディングス、バカルディ(Bacardi)、ビームサントリー(Beam Suntory)、ブラウン=フォーマン社(Brown-Forman Corporation)、カールスバーグ(Carlsberg)、ディアジオ(Diageo)、ハイネケン(Heineken)、キリンホールディングス、モルソン・クアーズ(Molson Coors)、ペルノ・リカール(Pernod Ricard)。

[ii]  プロデューサーズ・コミットメンツ(Producers' Commitments)

         ・未成年者の飲酒削減

         ・マーケティング実施基準の強化と拡大

         ・情報と責任ある製品イノベーションを消費者に提供

         ・飲酒運転の削減

         ・有害な飲酒削減のため、小売業者の支援を得る

[iii] 2015年1月創設のIARDは、有害な飲酒という世界規模の健康問題への取り組みと責任ある飲酒の推進に専念する非営利団体です。

IARDの会員は、コミットメンツに加盟する世界的酒造メーカー各社です。コミットメンツの事務局として、コミットメンツ加盟各社はIARDに世界レベルでの協調を要する特定の任務を委託しています。

IARD事務局として:

       ・コミットメンツの報告をKPMGやアクセンチュア(Accenture)と調整、試行プログラム

     (特に飲酒運転)を管理

       ・各国パートナーとの調整(例えば世界広告主連盟:World Federation of Advertisers)

       ・マーケティングコンプライアンスの分析を委託

       ・専門家(研究者など)やパートナー(小売業者など)の招集

       ・方針およびプログラムの分析を行い、政策手段と適正事例の手引きを作成

      (例えばアルコール教育ガイド:Alcohol Education Guide:http://alcoholedguide.org/

詳細とレポート全文はこちらから:

producerscommitments.org

情報源:責任ある飲酒国際連盟(IARD:International Alliance for Responsible Drinking)

(日本語リリース:クライアント提供)

World's Leading Producers of Beer, Wine and Spirits are Combatting Harmful Drinking in More Than a Hundred Countries - IARD

PR69970

LONDON, Sept. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

By forming innovative partnerships with hundreds of organizations, the 11

companies[i] behind some of the world's most popular beer, wine and spirits

brands have:

- Reached more than 100 million people with educational messages focused on

   preventing underage drinking

- Established campaigns to prevent drinking and driving in 80% of markets

   where they are active

- Demonstrated that companies can be effective partners in tackling harmful

   drinking, accelerating progress towards the UN's Sustainable Development

   Goals (SDGs)

As detailed in the 2016 Producers' Commitments progress report[ii] published

today, the world's leading producers have continued their efforts to tackle the

harmful use of alcohol by forging new partnerships across sectors, from

governments and small retailers, to not-for-profits and others in the private

sector.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160524/371287LOGO )

Drawing on case studies from nine countries around the world, the report

highlights key lessons and insights for future action and recognizes that while

progress has been made there is still much more to do.

Carlos Brito, Chair of the IARD[iii] CEO Group & CEO of Anheuser-Busch InBev

(AB InBev), said: "We take pride in our products and their role in society,

believe that a culture of smart drinking is good for business, and recognize

our duty to help reduce harmful consumption of alcohol. We have seen that

progress is possible, but we know there is much work to do. We all look for

occasions to enjoy the good things in life. We all want the best for our

families and communities. It's up to all of us to promote smart drinking and

reduce the harmful use of alcohol. Harmful drinking is a complex issue with

multiple causes. We believe that beer, wine and spirits companies can be part

of the solution. IARD's ambition is to establish the international standards

for preventing harmful consumption, by helping us to share best practices,

establish common commitments and facilitating a dialogue with civil society. We

are committed to build on our efforts for the final year of our Commitments,

and beyond."

Henry Ashworth, President of IARD added: "The progress report demonstrates the

determination of these leading global producers to be a force for good within

their industries and society. Long term sustainable change and a reduction in

harmful drinking can only happen when private, public and not-for-profit

organizations work together locally, nationally and globally. We want to work

with others to create new relationships and models of working that drive

positive change through our all communities."

Highlights from the report's case studies include:

- A diverse range of highly effective social media campaigns, for example:

    - Australia: multi-sectorial work led to the internationally acclaimed 'How

to drink properly'

[https://drinkwise.org.au/our-work/drinking-do-it-properly/#] campaign which

tackled binge drinking and reached two million young people;

    - South Africa: our #bethementor [http://www.bethementor.sab.co.za/]

Facebook campaign which was accompanied by face-to-face communications was

associated with a 91% reduction in underage drinking by youth participants; and

    - Brazil: the ABRABE-run program Sem Excesso ("No Excess") drew in 159,460

unique website visitors, gained more than 400,000 YouTube views, more than

808,000 Facebook likes; and more than 50,000 twitter followers.

- Significant progress in reducing drinking and driving, for example:

     - Poland: The majority of states now have police officers trained to

conduct roadside alcohol breath tests. In one focus state, a 44% decrease in

alcohol-related road traffic crashes was reported between 2013 and 2016;

     - Mexico: most states now have police officers trained to conduct roadside

breathalyzer tests; and

     - Spain: our multi-media campaign to reduce drunk driving was recognized

as an example of best practice by the European Alcohol and Health Forum (EAHF)

and was honored with an award from the Spanish Ministry of Industry.

- The first ever Memorandum of Understanding (MOU) between the Federal

Ministry of Health and Welfare and drinks producers  

    - Dominican Republic: The MOU established a comprehensive work plan to:

reduce underage drinking; strengthen and expand marketing codes of practice;

reduce drinking and driving; and enlist the support of retailers in efforts to

reduce harmful drinking.  An "Alcohol Cluster" has also been established,

consisting of a broad range of stakeholders which now meet monthly to discuss

action plans in support of these commitments.

References

i. The 11 signatories to the Beer, Wine and Spirits Producers' Commitments to

Reduce Harmful Drinking [http://www.producerscommitments.org ] are

Anheuser-Busch InBev; Asahi Group Holdings; Bacardi; Beam Suntory; Brown-Forman

Corporation; Carlsberg; Diageo; Heineken; Kirin Holdings Company; Molson Coors;

Pernod Ricard.

ii. The Producers' Commitments

- Reducing underage drinking

- Strengthening and expanding marketing codes of practice

- Providing consumer information and responsible product innovation

- Reducing drinking and driving

- Enlisting the support of retailers to reduce harmful drinking

iii. Launched in January 2015, IARD is a not-for-profit organization dedicated

to addressing the global public health issue of harmful drinking and to

promoting responsible drinking.

IARD's members are the leading global alcohol producing companies that are

signatories to the Commitments. As Secretariat to the Commitments the

signatories to the Commitments have delegated to IARD specific tasks that

require coordination at global level.

As Secretariat, IARD:

- Coordinates reporting on the Commitments with KPMG and Accenture, manages

   pilot programs (particularly on drink driving)

- Coordinates with international partners (for example, World Federation of

   Advertisers)

- Commissions analysis of marketing compliance

- Convenes experts (for example, researchers) and partners (for example,

   retailers)

- Conducts analysis on policy and programs and produces policy tools and good

   practice guides (for example, the Alcohol Education Guide

  [http://alcoholedguide.org ])

For more information, and to read the full report, please visit:

producerscommitments.org

Source: International Alliance for Responsible Drinking (IARD)

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