アリスグローバルがライフサイエンスで初となるメディカルアフェアーズとファーマコビジランス向け多機能セルフサービスポータルLifeSphere Mobile MA(TM)を発表

アリスグローバル

2017/9/18 10:45

AsiaNet 70113

アリスグローバルがライフサイエンスで初となるメディカルアフェアーズとファーマコビジランス向け多機能セルフサービスポータルLifeSphere Mobile MA(TM)を発表

従来のモバイルソリューションを超えるセルフサービス機能がコンプライアンス、プロセス効率および業務効果を改善

マイアミ(米国)、2017年9月16日/PRニュースワイヤー/ --

ライフサイエンス向け統合型クラウドベースソフトウェアソリューションのリーディングプロバイダーであるアリスグローバルは本日、Lifesphere Mobile MA(LifeSphere Mobile MA:http://bit.ly/2iHpO6A )が、営業担当者、メディカルサイエンスリエゾン(MSL)、医療専門家、さらには患者があらゆるモバイル機器から承認済み製品コンテンツにアクセスし、可能性のある有害事象を報告し、医療情報の照会を行うことを支援する初の多言語セルフサービスポータルおよびモバイルアプリであることを発表しました。ライフサイエンス企業の医療情報管理チームや有害事象管理チームは、より高度な生産性とすぐに実行可能なビジネスインテリジェンスを提供しながら透明性とコンプライアンスを改善することによって商業医療を発展させる方法を次第に模索するようになっています。LifeSphere Mobile MAは、ひとつのアプリの中でこれらの目標を達成するための、構造化されていながらも簡素化された方法を、あらゆる規模の組織に提供する唯一のモバイルソリューションです。

  (ロゴ: http://mma.prnewswire.com/media/523994/ArisGlobal_Logo.jpg )

アリスグローバルのエグゼクティブバイスプレジデントであるSimon Sparkes(http://bit.ly/2tbFvUw )は、次のように述べています。「安全性部門、品質部門、医療情報部門との従来の通信手段は面倒で、時間がかかり、間違いが起こりやすく、また規制や内部方針を遵守しないこともしばしばです。現在のモバイルアプリは、有害事象報告のような単一の機能に絞られています。しかし3つや4つもの異なるアプリやウェブサイトを使いたい消費者やユーザーはいません。仕事を早く終わらせることができる、シンプルで使いやすいオプションを求めているのです。LifeSphere Mobile MAではそれが可能です。LifeSphere Mobile MAは、ポイントソリューションの限界を超え、単一のアプリまたはポータルからあらゆる主要機能へのシームレスで制御されたアクセスを提供します。」

高い柔軟性をもたせるため、このソリューションは企業の既存の医療情報管理システムや安全性システムと容易に統合できるオープンアーキテクチャーを基にしていますが、アリスグローバルのLifeSphere Medical Affairs(TM)(LifeSphere Medical Affairs:http://bit.ly/2xMoIcE )およびLifeSphere Safety(TM)(LifeSphere Safety:http://bit.ly/2vf9QlE )とOut-of-Boxの形式で統合が可能です。

マルチテナント型クラウドソリューションとしてデプロイされるLifeSphere Mobile MAには、複数のウェブサイトやモバイルアプリのメンテナンスに関わるコストを削減する一方で、コンプライアンスを遂行し生産性を向上させるベストプラクティスと主要機能が盛り込まれています。

・ウェブベースのポータルまたはオフライン機能の付いたモバイルアプリとして利用できるこのソリューションは、どこでも使用でき、現場ベースのチームの生産性を改善

・多言語のフルサポート(日本語、スペイン語、フランス語、ポルトガル語、トルコ語、フィンランド語、スウェーデン語)により、広範かつグローバルな使用が可能

・包括的なフリーテキスト検索エンジンで、最新の承認済みドキュメント、文献、論文、FAQにリアルタイムで簡単にアクセス

・コンタクトタイプに基づいた厳重なアクセス管理下におけるシンプルで安全な登録プロセスにより、ユーザーは最新の承認済み製品情報へのアクセスや要求(有害事象、製品クレーム、問い合わせ)の送信が可能

詳細は: http://bit.ly/2iHYzJb

アリスグローバルについて

アリスグローバルは明確なビジョンを持ったテクノロジー企業であり、大手のライフサイエンス企業が画期的新薬を開発し、新製品を販売する際の方法を一新しようとしています。当社のコグニティブ・テクノロジー・プラットフォームであるLifeSphereには、製品ライフサイクルの全てのコア機能を自動化するために機械学習能力を組み込んでいます。当社のコグニティブ・プラットフォームは、深い専門知識と30年以上にわたる長期的な視点をふまえてデザインされており、実用的なアイデアを提供し、効率化を促進し、コンプライアンスを保証し、またマルチテナントによってTCOを削減させます。

アリスグローバルは米国に本社があり、欧州、インド、日本にも拠点があります。arisglobal.comをご参照下さい。またはLinkedIn(https://www.linkedin.com/company/aris-global )、Twitter(https://twitter.com/Aris_Global )でアリスグローバルのフォローをお願いします。

ソース: アリスグローバル

(日本語リリース:クライアント提供)

ArisGlobal Announces LifeSphere Mobile MA(TM), Life Science's First Multi-Function, Self-Service Portal for Medical Affairs and Pharmacovigilance

PR70113

MIAMI, Sept. 16, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Self-service capabilities deliver improved compliance, process efficiency and

operational effectiveness that go beyond traditional mobile solutions

     ArisGlobal, a leading provider of integrated, multi-tenant cloud-based

software solutions for life sciences, today announced that LifeSphere Mobile MA

[http://bit.ly/2iHpO6A ](TM) is the first multi-lingual service portal and

mobile app for medical affairs and pharmacovigilance to help sales reps,

medical science liaisons (MSLs), healthcare professionals and even patients

access approved product content, address adverse event management, and submit

medical inquiries and product quality complaints from any mobile device. Life

science companies are increasingly seeking ways to advance commercial

healthcare by improving transparency and compliance while providing greater

productivity and actionable business intelligence. LifeSphere Mobile MA is the

only mobile solution that gives organizations of all sizes a structured, yet

simplified way to achieve these goals within a single app.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/523994/ArisGlobal_Logo.jpg )

    "Traditional communication methods with Safety, Quality and Medical

Information departments are cumbersome, time consuming, error prone and often

non-compliant with regulations and internal policies. Current mobile apps focus

on a single function such as adverse event reporting," said Simon Sparkes

[http://bit.ly/2tbFvUw ], Executive Vice President, ArisGlobal. "But no

consumer or user wants to go to three or four different apps or websites. They

just want simple and easy to use options that help them to get a task done

quickly. LifeSphere Mobile MA does just that, going beyond the limitations of

point solutions and providing seamless, controlled access to all core functions

from a single app or portal."

    For full flexibility, the solution is based on an open architecture that

easily integrates with a company's existing medical information management and

safety systems, but is integrated out of the box with ArisGlobal's LifeSphere

Medical Affairs [http://bit.ly/2xMoIcE ](TM) and LifeSphere Safety

[http://bit.ly/2vf9QlE ](TM) platforms.

    Deployed as a multi-tenant cloud solution for life sciences, LifeSphere

Mobile MA includes industry best practices and key features that deliver

compliance and improve productivity while reducing the costs associated with

maintaining multiple websites and mobile apps.

     - Available as a Web-based portal or as a mobile app with offline

capabilities, the solution can be used anywhere to improve productivity of

field-based teams

     - Full multi-lingual support (Japanese, Spanish, French, Portuguese,

Turkish, Finnish and Swedish) enables broad, global use

     - Comprehensive free-text search engine provides easy access to latest

approved documents, literature, articles and FAQs in real time

     - Simple and secure registration process with strict access controls based

on contact type enables users to access the latest approved product information

and submit requests (AEs, product complaints, inquiries)

     Learn more: LifeSphere Mobile MA Factsheet [http://bit.ly/2iHYzJb ]

    About ArisGlobal

    ArisGlobal is the visionary technology company that's transforming the way

today's most successful Life Sciences companies develop breakthroughs, and

bring new products to market. Our cognitive technology platform, LifeSphere,

integrates machine learning capabilities to automate all core functions of the

product lifecycle. Designed with deep expertise and a long-term perspective

that spans more than 30 years, our cognitive platform delivers actionable

insights, boosts efficiency, ensures compliance, and lowers total cost of

ownership through multi-tenancy.

    Headquartered in the United States, ArisGlobal has regional offices in

Europe, India and Japan.  Visit arisglobal.com [http://www.arisglobal.com ], or

follow ArisGlobal on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/aris-global ]

and Twitter [https://twitter.com/Aris_Global ].

SOURCE: ArisGlobal

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