中国小売業への玄関口CHINASHOPが11月2-4日開催される

CHINASHOP

2017/9/18 17:32

中国小売業への玄関口CHINASHOPが11月2-4日開催される

AsiaNet 70123 (1424)

【重慶市(中国)2017年9月18日PRNewswire=共同通信JBN】中国小売業の主要な年次イベントで、アジア最大の小売業専門の展示会である第19回中国小売業博覧会 (CHINASHOP 2017)が11月2日から4日までChongqing International Expo Center(重慶国際エキスポセンター)で開かれる。9万平方メートルの会場でのイベントは800人近くの出展者を受け入れ、世界中から5万人以上の小売専門家が訪れる見込みだ。

CHINASHOPには中国のトップ小売業者が集まり、小売部門全般での最新の開発動向を見学する場所となる。豊富なお買い得製品・サービスと共に、小売設備から店内技術、コールドチェーンの物流管理、コマーシャルデザインまで、あらゆる範囲を対象とする10万近くの製品が3日間のイベントで展示される。決済システムやセルフサービスPOS端末、光通信技術など、多くの最新製品は国内外で公式発表される前に、世界デビューする。

小売業の中でも、スーパーやコンビニ、ショッピングモール、フランチャイズ店の経営者にとって、競争的差別化、経営の強化、コア競争力が、小売部門全般の発展の中でこの先何年にもわたって起きることが予想されるものだ。博覧会で展示される技術、装置、製品・サービスは、チェーン店の必要品調達でより多くの選択を提供し、最終的にはチェーン店が消費者を獲得する手助けになるだろう。

CHINASHOPは参加者に幅広い種類の製品を展示するだけでなく、業界の将来展望もシェアする。一連のフォーラムや会議は、今年の小売部門全般の中の人気スポットを考慮し、特別に練られている。その中には、小売店のレイアウト、デザイン、建造のための専門美術展覧会場や店のサプライチェーンとエネルギー効率化を対象とした専門フォーラムが含まれている。そのほかに明らかになっている人気のテーマは、地域小売チェーンのコアコンピタンスの増大や、海外企業が提供する製品・サービスのバイヤーとセラーのマッチングがある。よりエキサイティングなイベントがあなたの発見を待っている。

CHINASHOP 2017は中国小売業の現状と何が将来の前兆となるかについて、海外企業が学ぶ手助けとなるだろう。CHINASHOPを中国の小売市場への玄関として、そして中国に本拠を置くパートナーをより多く見いだすチャンスとして利用しよう。中国小売業の壮大な年次イベントでお会いすることを楽しみにしている。

博覧会への問い合わせは以下まで。

Jason Guo

gh@ccfa.org.cn

+86-10-6801-9941

ソース:CHINASHOP

CHINASHOP, the Gateway to China's Retail Industry, Will Take Place November 2-4

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CHONGQING, China, Sept. 18, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The 19th China Retail Trade Fair (CHINASHOP 2017), the Chinese retail

industry's key annual event and the largest professional retail exhibition in

Asia, will take place from November 2nd to 4th at the Chongqing International

Expo Center. The 90,000-square-meter event will host nearly 800 exhibitors and

expects more than 50,000 professional visitors from all over the world.

CHINASHOP brings together China's top retailers and will be the place to

observe the latest development trends across the sector. Nearly 100,000

products covering the gamut from retail equipment to in-store technologies,

cold chain logistics and commercial design, along with a wide array of featured

products and services, will be on display at the three-day event. Many of the

latest products, including payment systems, self-service POS terminals and

optical communications technologies, will make their world debut, prior to

being formally launched in China and abroad.

For the operators of supermarkets, convenience stores, shopping malls and

franchised stores, among other retailers, competitive differentiation,

enhancement in operations and core competitiveness will be where the

developments across the sector are expected to take place for the years to

come. The technologies, devices, products and services showcased at the

exhibition will provide more choices for chain stores in the procurement of

their needs and ultimately help them win consumers.

CHINASHOP not only puts a wide variety of product displays in front of fair

participants, but also shares industry perspectives. Taking into account the

hot spots across the sector this year, a series of forums and conferences are

specially planned, including a professional salon for retail layout, design and

construction and a professional forum covering supply chains and energy

efficiency in stores. Other hot topics making the rounds include building the

core competence of regional retail chains and matching sellers to buyers of

products and services provided by overseas firms. More exciting events are

waiting for your to discover.

CHINASHOP 2017 will help overseas companies educate themselves as to the

current status of the Chinese retail industry and what portends for the

industry in the future. Let CHINASHOP serve as your gateway to the Chinese

retail market and as the venue for finding more China-based partners. We look

forward to seeing you at the grand annual event of the Chinese retail industry.

Exhibition inquiries

Jason Guo

gh@ccfa.org.cn

+86-10-6801-9941

SOURCE: CHINASHOP

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