自信の重要性について着目、思春期の少女が直面する難題にスポットライト

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自信の重要性について着目、思春期の少女が直面する難題にスポットライト

AsiaNet 70317 (1513)

【北京2017年9月27日PR Newswire=共同通信JBN】最近、プロクター・アンド・ギャンブル(Procter & Gamble)によって生み出されたウィスパーの#LikeAGirl(女の子らしく)キャンペーンは、UN Womenと提携し、中国で思春期の少女が自信を高めるのを手助けするプログラムを開始した。公益キャンペーンのハッシュタグ(中国語で#今のアバターを自分が12歳になる前に持っていたものに変更しよう#の意味)を通して、中国の思春期の少女はソーシャル・プラットフォームを用いて、子供の頃感じていたような自信を思い起こし、維持するよう後押しされる。また、それと同時に、あえて失敗を受け入れる勇気を持ち、成長過程の一部だと認め、前進し続けるよう勇気づけられる。中国希望の星であり女優のディリロバ氏、著名インフルエンサーのミ・メン氏、中国で強い影響力を持つ多数の女性が、先頭を切って自分のアバターを変更し、ソーシャル・プラットフォーム上で多くの中国人女性におけるこの問題に関し右肩上がりで増え続ける議論へと繋げた。

毎年約5000万人の少女が思春期を迎える。その一方で、この期間中にその半数以上が自信に打撃を受ける可能性は非常に高い。思春期の少女の自信の不安定さは、大いに見過ごされてきた。

「KeepGoing(前進し続ける)」をテーマとした#LikeAGirlキャンペーンは、大きな注目を集めた。思春期に入った途端に少女の人生に突然現れる無視されがちな障壁が注目され、広く議論されるテーマとなったのは初めてのことである。思春期を迎える際に自分の可能性を育て、健康的でポジティブな状態で成長する機会に従って行動できるように、地域社会が率先して少女を後押し、また手助けしなければならないということが認められてきている。

それは、#LikeAGirlキャンペーンが4年前に開始されて以来、世界中に議論をもたらし、ティーンエージャーになる少女たちから肯定的な反応を受け続ける主な理由の1つでもある。それはこれらの少女に力強いメッセージを伝えるのだ。自分を見つめよ、自信を持て、ありのままの自分でいよ、人生がくれる自由を満喫せよ、と。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170926/1949273-1

写真説明: #LikeAGirl(女の子らしく)前進し続ける

ソース:P&G

An Unprecedented Close Up Look At The Importance Of Self-confidence Shines A Spotlight On The Challenges Faced by Adolescent Girls When It Comes To How They Feel About Themselves

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BEIJING, Sept. 27, 2017 PRNewswire=KYODO JBN/ --

Recently, Whisper's #LikeAGirl campaign, created by Procter & Gamble, partnered

with UN Women to launch a program that helps adolescent girls in China boost

their self-confidence. Through the public benefit campaign's hashtag, which

translates from the Chinese as #Change your avatar back to the one you had when

you were before 12 years old#, Chinese adolescent girls are encouraged via

social platforms to recall and maintain self-confident they felt during

childhood, and, at the same time, dare to have the courage to embrace the

failure, accept it as part of the process of growing up, and keep going.

Chinese rising star and actress Dilireba, top influencer Mi Meng and dozens of

the country's most influential women took the lead in changing their avatars,

leading to an ever-increasing number of discussions concerning this issue among

millions of Chinese women on social platforms.

Roughly 50 million girls enter adolescence worldwide every year, while over

half of them are very likely to suffer a blow to their self-confidence during

the period. The fragile level of self-confidence among adolescent girls has

been largely ignored.

The "KeepGoing" themed #LikeAGirl campaign attracted extensive attention. It is

the first time the often invisible obstacles that figure sharply in the life of

a girl once she enters adolescence have been brought into the spotlight and

become a widely discussed topic. It is being recognized that communities must

take action to encourage and help girls learn to develop their potential and

act on the opportunities for growing up in a healthier and more positive way

once they enter puberty.

It is also one of the major reasons why the #LikeAGirl campaign continues to

trigger discussions worldwide and receive positive feedback from girls entering

their teenage years since it was launched four years ago. It conveys a powerful

message to these girls - find yourselves, find your self-confidence, be your

natural self and enjoy the freedom that life gives you.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170926/1949273-1

Caption: Keep Going #LikeAGirl

SOURCE: P&G

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