中国のテーマパーク入場者はテクノロジーが改善されれば飲食に4倍のカネを費やす Omnico調査

Omnico(オムニコ)

中国のテーマパーク入場者はテクノロジーが改善されれば飲食に4倍のカネを費やす Omnico調査

AsiaNet 71551 (2052)

【ベイジングストーク(英国)2017年12月14日PR Newswire=共同通信JBN】Omnico(オムニコ)が実施した調査によると、中国のテーマパーク入場者の68%が、事前注文できるモバイルアプリが使えれば、アプリがない場合の最大4倍、食事や飲み物にカネを費やすことが明らかになった。

携帯電話やタッチスクリーン・キオスクでセルフスキャン・アプリを使用してフードアウトレットで注文できれば、全体の65%は通常より最大4倍のカネを使うと答え、57%はこれらのテクノロジーがあれば商品購入に費やす費用を同程度増やすと回答している。これらの数値は、過去2年間にテーマパークを訪れた中国、マレーシア、日本からの1973人の消費者および米国、英国からの1360人を対象に調べたOmnico Theme Park ROI Barometer調査に含まれている。

Omnicoのメル・テーラー最高経営責任者(CEO)は「当社の調査は、高度なPOS(販売時点情報管理)テクノロジーがアジアのテーマパークの収益を変革することができることを確認している。われわれは、入場者がテーマパーク訪問をより便利にするテクノロジーを望んでいることを知っている。いまやわれわれは、そのようなイノベーションが収益にどれほど大きなプラスの影響を与えるかがわかった」と語った。

例えば、マレーシアのテーマパーク訪問者の53%、および日本人入場者の43%は、モバイルアプリでの予約が可能であれば、食事や飲み物に平均額の最大4倍のカネを使うと答えている。

マレーシア人の回答者の49%、日本からの訪問者の45%は、セルフスキャンのアプリないしセルフサービス・キオスクがあれば、4倍の商品を購入する可能性があると述べている。

順番を待つ行列はいつも悩みの種で、中国人、日本人、マレーシア人の78%が、行列があるためにテーマパークで食べ物や飲み物を買わないと決めることがしばしば、ないし時々あると答えた。64%は小売購入に関しても同じ見解で、行列に並ばないで立ち去ると述べた。

入場者はまた、バーチャルリアリティーのガイドと体験、あるいは人工知能に基づく認証システムを使って入場を容易にすれば、カネをもっと使うと述べた。中国人訪問者の62%、マレーシア人入場者の52%、日本人訪問者の36%が、テーマパークにこれらのテクノロジーがあれば、入場券に平均の最大4倍を支出すると答えた。

概して、Theme Park ROI Barometerは、今日のテクノロジーに精通した訪問者を満足させるテクノロジーを実装すればテーマパーク運営者にとっては具体的な成果が得られることを明らかにした。

詳細な調査結果はhttp://www.omnicogroup.com/insights/omnico-theme-park-roi-barometer を参照。

▽Omnicoについて

Omnicoのクラウド・ベースのテクノロジーは、小売、デスティネーションおよびホスピタリティの部門で、販売時点情報管理(POS)や顧客エンゲージメント・ソリューションを支援している。

http://www.omnicogroup.com

ソース:Omnico

Chinese Theme Park Visitors Will Spend Four Times More on Food and Drink If Technology Is Improved Finds Omnico

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BASINGSTOKE, England, Dec. 14, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     68% of Chinese theme park visitors will spend up to four times more than

normal on food and drink if they can use mobile phone apps to order in advance,

research by Omnico has found.

    65% will spend up to four times the average if they can use self-scan apps

on their phones or touchscreen kiosks for ordering in food outlets, while 57%

say these technologies will lead to similar increases in what they spend on

merchandise. The figures are part of the Omnico Theme Park ROI Barometer,

surveying 1,973 consumers from China, Malaysia and Japan who have visited a

park within the last two years, along with 1,360 for the US and UK.

    "Our research confirms that advanced point-of-sale technology can transform

the revenues of Asian theme parks," said Mel Taylor, CEO, Omnico. "We know

visitors want technology that makes visits more convenient and now we can see

how such innovations will have massive positive impact on the bottom line."

    53% of Malaysian theme park visitors, for example, will spend up to four

times the average amount on food and beverages if they can pre-order with a

mobile app, along with 43% of Japanese visitors.

    49% of Malaysian respondents said spending on merchandise could quadruple

with self-scan apps or self-service kiosks, compared with 45% of Japanese

visitors.

    Queues are universally loathed, with 78% across the three countries saying

they often or occasionally decide against buying food and beverages at a park

because of queuing. 64% took the same view with regard to retail purchases and

would walk away rather than stand in line.

    Visitors also said their spending would increase if virtual reality guides

and experiences, or artificial intelligence-powered recognition systems, were

used to make their visits easier. In China, 62% said they would spend up to

four times more than average on an admission ticket if the park had these

technologies, compared with 52% in Malaysia and 36% in Japan.

    Overall, the Theme Park ROI Barometer revealed that implementation of

technologies that please today's tech-savvy customers can deliver tangible

results to theme park operators.

    Download the full report here:

http://www.omnicogroup.com/insights/omnico-theme-park-roi-barometer

    About Omnico:

    Omnico's Cloud based technology powers POS and customer engagement

solutions across the retail, destination and hospitality sectors.

    http://www.omnicogroup.com

SOURCE:  Omnico

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