ZTEはArtificial Intelligence for Operationの迅速化を予想

ZTE Corporation

ZTEはArtificial Intelligence for Operationの迅速化を予想

AsiaNet 72508 (0395)

【深セン(中国)2018年3月1日PR Newswire=共同通信JBN】モバイルインターネット向けの通信、エンタープライズ、コンシューマー技術ソリューションの大手国際プロバイダーであるZTE Corporation(0763.HK / 000063.SZ)は市場調査会社IDCと提携し、「Expediting AI for Operations in the Networks of Future」(将来のネットワークにおけるAI for Operationsの迅速化)白書を共同で発表した。ZTEは、AIオートメーションが通信部門でより大きな役割を果たし、AI for Operationsは通信サービスプロバイダーが将来の市場において主導的地位を確立する絶好の機会を提供するとみている。

この白書では、関連するすべてのデータを分析し実行可能な情報を提供できる組織は2020年までに、分析志向性の低い同業他社に比べ4300億ドルの追加的生産性向上を達成すると予測されている。現在のAIがビッグデータ管理・利用の中心的役割を占めつつあり、より多くの組織がAIを運用する効果的な手段を模索している。

ZTEはネットワーク、端末、通信の世界的な大手ソリューション・プロバイダーとして5Gに巨額の投資を行い、世界中の多くの場所で5Gネットワークのテストを推進している。将来のハイパーコネクティビティーの先見性は、ビッグデータとAIに関する長年の研究開発を1つの独自のプラットフォームである「uSmartInsight」に統合し、さまざまな業界にまたがる顧客のAI運用化促進をサポートした。uSmartInsightプラットフォームは、コンピューティングパワー、データ、およびタスクのシナリオの面で競争するよう開発されている。

将来の5Gネットワークの事業者にとり、AIを活用する能力は不可欠となろう。主なアプリケーションの展望には、ネットワーク運用・保守、キュリティーとネットワーク構成・オーケストレーション・最適化、事業運用・支援の3つの機能領域が含まれている。ネットワーク運用は、AIベースのオートメーションが価値を創出する直近の領域となる。ネットワーク構成・統合・最適化は、5Gのコンテクストの中でAIから最大の利益を得るだろう。事業運用・支援は、AIを顧客エンゲージメントインターフェース、ナレッジベース、およびジョブディスパッチ・システムに組み込まれて大幅にアップグレードされることになる。

ZTEは、カバー範囲と性能が最適化された完全自律型ネットワークをターゲットに、継続的研究開発のための高価値アプリケーション・シナリオをいくつか特定した。AI Aided 5G Massive MIMO Beamformingは、余分なスペクトラムを必要とせずに無線ネットワークの容量を増幅することができる。Smart Mobility Load Balancingは、物理的な送信機を独自に識別できるRadio Frequency Fingerprint向けの将来のネットワークにおいて、ほぼバランスをとり続けよう。5G Intelligent Virtual Network Slicingは、将来の5Gネットワークがサポートする多数の革新的なサービスに使用されることになろう。物理ネットワークを異なる仮想ネットワークに動的に分割して、異なるパフォーマンス要件によるリソース使用率を最適化することが重要である。

ZTEは、5GのコンテクストにおけるAIを戦略的投資の優先事項に据えた。次世代の5Gネットワークは、インフラストラクチャー管理、ネットワークおよびビジネス機能管理、および運用サポートをカバーするAI機能に大きく依存することになろう。

「Expediting AI for Operations in the Networks of Future」白書のダウンロードは以下をクリック:http://www.zte.com.cn/mediares/zte/Global/Solutions/Expediting_AI_for_Operations_in_the_Networks_of_Future.pdf

▽IDCについて

International Data Corporation(IDC)は、情報技術、通信および消費者技術市場向けのマーケット・インテリジェンス、アドバイザリー・サービス、およびイベントの世界的な大手プロバイダーである。IDCは、IT専門家、ビジネスエグゼクティブ、投資コミュニティーが、技術購入やビジネス戦略に関する事実に基づいた決定を下すのを支援する。IDCの1100人以上のアナリストは、世界中の110カ国以上で、テクノロジー・業界の機会および動向に関する世界的、地域的、およびローカルな専門知識を提供している。IDCは50年にわたり、クライアントが主要なビジネス目標を達成するための戦略的知見を提供してきた。IDCは、世界有数のテクノロジーメディア、研究、およびイベント会社であるIDGの子会社である。

▽ZTEについて

ZTEは消費者、キャリア、企業、公共セクター顧客向けの高度な通信システム、モバイルデバイス、エンタープライズ・テクノロジー・ソリューションのプロバイダーである。ZTEの戦略の一環として、顧客に統合されたエンドツーエンド・イノベーションを提供し、通信および情報技術セクターが融合する際にエクセレンスとバリューを提供することにコミットしている。香港証券取引所と深セン証券取引所(H株銘柄コード: 0763.HK / A株銘柄コード: 000063.SZ)に上場されるZTEの製品およびサービスは160カ国以上の500を超えるオペレーターに販売されている。ZTEは年間売上の10%を研究開発に投資することにコミットし、国際標準規格の設定でリーダー的役割を果たしてきた。ZTEは企業の社会責任にコミットし、国連グローバル・コンパクトのメンバーである。より詳細は www.zte.com.cnを参照。

▽問い合わせ先  

Margaret Ma

ZTE Corporation

Tel: +86 755 26775189

Email: ma.gaili@zte.com.cn

ソース:ZTE Corporation

ZTE Expects Artificial Intelligence for Operation to Expedite

PR72508

SHENZHEN, China, March 1, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

ZTE Corporation (0763.HK / 000063.SZ), a major international provider of

telecommunications, enterprise and consumer technology solutions for the Mobile

Internet, partnered with market research firm IDC to jointly issue an

"Expediting AI for Operations in the Networks of Future" white paper, ZTE

believes AI automation will play a greater role in the telecoms sector and AI

for Operations represents a great opportunity for telecoms service providers to

establish a leading position in the future market.

In the white paper, it is predicted that by 2020, organizations able to analyze

all relevant data and deliver actionable information will achieve an extra $430

billion in productivity benefits over their less analytically oriented peers.

With current AI taking up the center stage of big data management and

utilization, more organizations are in search of effective means to

operationalize AI.

ZTE as a world leading solution provider for networks, terminals and

telecommunications has been investing heavily on 5G, pushing the trials of 5G

networks in many locations around the world. Foresights in a future of

hyper-connectivity have also led the company to orchestrate many years'

research and development on Big Data and AI into one proprietary platform -

uSmartInsight - to help expedite AI operationalization for its customers across

different industries. The uSmartInsight Platform is well developed to compete

in the computation power, data and task scenario fronts.

The ability to harness AI will become imperative for operators of future 5G

networks. The main application prospects include three functional areas:

Network Operation and Maintenance; Security, Network Configuration,

Orchestration and Optimization; Business Operation and Support. Network

Operation will be the immediate area for AI based Automation to create value.

Network Configuration, Orchestration and Optimization will see the most benefit

from AI in the 5G context. Business Operation and Support will be vastly

upgraded with AI embedded in customer engagement interfaces, knowledge bases,

and job dispatch systems.

Targeting a fully autonomous network with coverage and capacity optimized, ZTE

has identified some high value application scenarios for continuous research

and development. AI Aided 5G Massive MIMO Beamforming can amplify the capacity

of wireless networks without requiring extra spectrum. Smart Mobility Load

Balancing will largely continue balancing in future networks for Radio

Frequency Fingerprint which can uniquely identify physical transmitters. 5G

Intelligent Virtual Network Slicing will be used for a multitude of innovative

services the future 5G network is going to support. It is critical to

dynamically partition the physical network into different virtual networks to

optimize resource utilization by different performance requirements.

ZTE has made AI in the context of 5G a strategic investment priority. The

upcoming 5G networks will be heavily dependent on AI capabilities to cover

infrastructure management, network and business function management, and

operation support.

To download the 'Expediting AI for Operations in the Networks of Future' white

paper, please click:

http://www.zte.com.cn/mediares/zte/Global/Solutions/Expediting_AI_for_Operations_in_the_Networks_of_Future.pdf

About IDC

International Data Corporation (IDC) is the premier global provider of market

intelligence, advisory services, and events for the information technology,

telecommunications and consumer technology markets. IDC helps IT professionals,

business executives, and the investment community make fact-based decisions on

technology purchases and business strategy. More than 1,100 IDC analysts

provide global, regional, and local expertise on technology and industry

opportunities and trends in over 110 countries worldwide. For 50 years, IDC has

provided strategic insights to help our clients achieve their key business

objectives. IDC is a subsidiary of IDG, the world's leading technology media,

research, and eventscompany.

About ZTE

ZTE is a provider of advanced telecommunications systems, mobile devices, and

enterprise technology solutions to consumers, carriers, companies and public

sector customers. As part of ZTE's strategy, the company is committed to

providing customers with integrated end-to-end innovations to deliver

excellence and value as the telecommunications and information technology

sectors converge. Listed in the stock exchanges of Hong Kong and Shenzhen (H

share stock code: 0763.HK / A share stock code: 000063.SZ), ZTE's products and

services are sold to over 500 operators in more than 160 countries. ZTE commits

10 per cent of its annual revenue to research and development and has

leadership roles in international standard-setting organizations. ZTE is

committed to corporate social responsibility and is a member of the UN Global

Compact. For more information, please visit www.zte.com.cn.

Media Contacts:

Margaret Ma                                                       

ZTE Corporation                                                 

Tel: +86 755 26775189                                      

Email: ma.gaili@zte.com.cn

Source: ZTE Corporation

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