ハイアール、IoT時代向け世界トップのスマートホーム・ソリューション・プラットフォームとしてブランド再生

ハイアール(Haier)

ハイアール、IoT時代向け世界トップのスマートホーム・ソリューション・プラットフォームとしてブランド再生

AsiaNet 72570 (0429)

【上海2018年3月7日PR Newswire=共同通信JBN】

*2018 AWEに先立ち新スマートホーム・ソリューションを紹介

中国の家電最大手で世界ナンバーワン・ブランドであるハイアール(Haier)は、上海での2018 Appliance and Electronics World Expo(2018 AWE)開幕に先立ち、6つの主要なグローバル・サブブランドの輝かしい業績を紹介する。ハイアールは、カスタマイズされた普及型のスマートホーム・ソリューションの提供を通じ、新IoT時代において世界に手を広げるという初期の成功を加速させ、それによってスマートホーム・ソリューションの新たなインターネット・オブ・シングス(IoT)時代の到来を告げる世界に名だたるブランドのラインナップを構築している。このイベントは、Shanghai Expo Centerで開催される。

1年前に発表されたハイアールのマルチブランド・マーケティング戦略により、同社は国産ブランドであるハイアール、Casarte、Leaderに米国のGE Appliances、ニュージーランドのFisher & Paykel、日本のAQUAを加えた6つの主要ブランドの発展をコーディネートしてきた。

Haier Group副社長で中国最高マーケティング責任者(CMO)のリー・フアガン氏は「ハイアールにとって、1つの分野で秀でるのは難しいことではないが、わが社のブランド・ラインナップのすべての分野を制覇するのは大変なことだ。ハイアールのブランドを最高級、よりスマートにし、各コミュニティーでの人気を一層高めるための努力がようやく実を結んだ」と述べた。

単一ブランド戦略からの転換は、この1年で驚くほどの成果をもたらし、全世界での売上高は20%増の2419億元、営業利益は41%増、世界市場シェアは10.5%になった。

ハイアールの主要6ブランドは足並みをそろえて成長し、ハイアール・グループが家電のグローバル・リーダーとスマートホームのパイオニアになるための確かな礎を築いた。この戦略は、ハイアールがグローバルな研究開発(R&D)と製造能力から獲得したハードウエア、ソリューション、スマート・テクノロジーでの強みを背景に構築されている。

このコンセプトは、スマート世帯をソリューションで維持していく際のあらゆる場面に当てはまる。そして高度なデータ・サポートがあることで、ささいな細部に至るまで注意を払い、おすすめレシピや換気調整といったユーザーのニーズも感知できるようになる。

▽ハイアール(Haier)について

ハイアールは世界ナンバーワンの大手電化製品ブランドで、市場シェアは10.5%(ソース: Euromonitor International Limited。2017年データに基づく小売販売台数)。グループのブランドには現在、ハイアール、Casarte、中国のLeader、米国のGE Appliances、日本のAQUA、ニュージーランドのFisher & Paykelなどがある。ブランドごとに市場ポジションを占めており、ユーザーにスマートホーム体験を提供している。ハイアール・グループは66の商社、10の研究開発(R&D)センター、108の製造拠点、24の革新的工業団地を持ち、従業員数は全世界で7万3000人超。ハイアール・グループの国際的販売店網は160カ国以上に広がり、その数は14万3300に及ぶ。2017年のハイアール・グループの全世界での売上高は前年比20%増の2419億元。ハイアールは今日、世界をリードする大手家電ブランドであり、従来型のメーカーから開かれた起業家プラットフォームへと変貌を遂げつつある。ハイアールは、同社のエコシステムをソーシャルネットワークや地域経済にまで広げる一方、スマートホーム・エコシステムを構築、ハイアールの製品・サービスのユーザー価値の向上を継続しつつ、相互に接続されたスマートホーム体験と高品質な製品を世界中に供給していく。詳細は次を参照:http://www.haier.net/en/

ソース:Haier

Haier Rebrands as Global Leading Smart Home Solution Platform for IoT Era To Showcase New Smart Home Solutions Ahead of 2018 AWE

PR72570

SHANGHAI, March 7, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Chinese home appliance giant Haier, the world's No.1 appliance brand, will

showcase the stellar performance of its six major global sub-brands ahead of

the opening of the 2018 Appliances & Electronics World Expo (2018 AWE) in

Shanghai, Haier accelerating the initial success of its global outreach during

the new IoT era through providing customized and popularized of smart home

solution, by which to build a portfolio of world-renowned brands that herald

the new Internet of Things (IoT) era of smart home solutions. The event will

take place at Shanghai Expo Center.

Announced a year ago, Haier's multi-brand marketing strategy has seen the

company coordinate the development of its six major brands including GE

Appliances in the United States, Fisher & Paykel in New Zealand, and AQUA in

Japan, along with home-grown brands Haier, Casarte and Leader. Now, all models

under all brands will be able to integrate into a smart home using Haier's

Smart Home Solution products.

"It's not difficult for Haier to excel in one segment, but dominating in all

fields across our entire brand line-up is a feat," said Li Huagang, Haier Group

Vice President and China Chief Marketing Officer. "All of our efforts to make

Haier's brands higher-end, smarter, and more popular among communities have

paid off."

The transition from a single-brand strategy has achieved remarkable results

over the past year, with global revenue up 20 percent to RMB 241.9 billion,

operating profit up 41 percent, and a global market share of 10.5 percent.

Synchronized growth of Haier's six major brands has laid a solid foundation for

the group to become a global leader in home appliances and a pioneer in smart

homes. The strategy is built on the back of Haier's strength in hardware,

solutions and smart technologies, which stems from Haier's global R&D and

manufacturing capabilities.

The same concept applies to all aspects of maintaining a smart household with

the Solution, and with advanced data support, it can pay attention to the

smallest details and sense the needs of users, including things like recipe

recommendations and air flow regulation.

About Haier

Haier, the world's No.1 Major Appliances brand with a 10.5% volume market

share. (Source: Euromonitor International Limited; volume sales in units based

on 2017 data). Currently, the Group's brands include Haier, Casarte, Leader

from PRC, GE Appliances from U.S, AQUA from Japan, Fisher & Paykel from New

Zealand. Each brand has its own market position and provides smart home

experiences for users. Haier Group boasts 66 trading companies, 10 R&D Centers,

108 manufacturing bases and 24 innovative industrial parks with more than

73,000 employees across the world. Haier Group builds a global selling network

comprised of 143,300 sales outlets spanning more than 160 countries. The Haier

Group's global revenues of 2017 were 241.9 billion RMB, with year-on-year

growth of 20%. Haier is today the world's leading brand of major household

appliances and is now transforming from a traditional manufacturer to an open

entrepreneurship platform. Haier will extend its ecosystem to social networks

and community economies while building the smart home ecosystem, continuously

enhancing the user value of Haier products and services, to provide

interconnect smart home experiences and qualitied products globally. For more

information, visit: http://www.haier.net/en/  

SOURCE: Haier

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