ofoがSXSWで、黄色のシェア自転車で世界をよりグリーンにと訴える

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ofoがSXSWで、黄色のシェア自転車で世界をよりグリーンにと訴える

AsiaNet 72789 (0524)

【オースティン(米テキサス州)2018年3月22日PR Newswire=共同通信JBN】2017年8月にシアトルで初めて事業展開して以来、ofoはカリフォルニア州、マサチューセッツ州、テキサス州を含む米国の複数の地域に拡大してきた。

ofoの北米部門責任者、クリス・テイラー氏は最近、「SXSW(サウス・バイ・サウスウエスト)2018」の「Unexpected Stories Written by the Mobile Internet」パネルで講演した。同氏はテキサス州ダラスにおけるofoのストーリーをシェアした。ダラスは住宅地が街中に散在する典型的な自動車の街である。しかし、ofoのサービスの導入後は、ユニークな自転車乗車カルチャーが登場し始めた。交通渋滞も緩和されてきた。ダラスでofoの黄色の自転車の台数は毎週増加し、ダラスは米国で最も急速に成長するバイク・シェアリング・サービスを抱える都市の1つとなっている。

世界で最初かつ最大のステーションフリーの自転車シェアリングプラットフォームであるofoの国際展開は、ダイ・ウェイ最高経営責任者(CEO)が黄色の自転車を中国から世界の主要都市に持ち込むことを決めた2016年に始まった。ofoは中国外の70都市以上で12万台超の自転車をコネクトしており、現在までに2500万件以上のライドを提供してきた。ofoのユーザーは2017年に117億4700万キロを移動し、59万トンのガソリンを節約し、259万トンの炭素排出物を削減した。

この新しい輸送モデルを促進するため、ある都市に進出する際のofoの最優先事項は、現地の政策と規制を研究し、地方政府とコミュニケーションを図り、最適な展開場所を特定するために市場を研究することである。ofoはまた、サイクリング協会と協力し地域コミュニティーと交流している。

ofoは、異なる市場に合わせて自転車のデザインを調整する。ユーザーの好みや各都市の地形に基づいて様々なギアとフレームが装備される。このサービスは地元の人々によって運営されており、相当な規模の雇用を創出してきた。

将来的にはバイク・シェアリングは拡大すると予想される。Cheetah Labの分析によれば、世界全体のユーザー数は2019年に3億600万人に達すると予測されている。中国国外のユーザー数は今後2年間で5-10倍に増加する可能性がある。自転車に対する世界的需要は1億1000万台に達し、バイクライダーは11億人超と全人口の15%を占めることになる。

ofoのダイ・ウェイ創設者兼CEOは2017年のAPEC(アジア太平洋経済協力会議)で、将来、世界の20億人の人々にサービスを提供したいと考えていると語った。多くの他のオペレーターの中で、ofoはこの革命的な輸送方法の普及をリードすることになろう。

ソース:ofo

ofo at SXSW: Making the World Greener with Yellow Shared Bikes

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AUSTIN, Texas, March 22, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Since ofo's initial US launch in Seattle in August 2017, the company has

expanded to multiple regions in the US, including California, Massachusetts,

and Texas.

Chris Taylor, ofo's Head of North America, recently spoke at SXSW 2018's

Unexpected Stories Written by the Mobile Internet panel. Taylor shared the

story of ofo in Dallas, TX. Dallas was a typical automobile town with

residential areas scattered throughout the city. Yet a unique riding culture

started to emerge after ofo's service was introduced. Traffic congestion has

been alleviated as well. The number of ofo's yellow bikes in Dallas increases

each week, and Dallas has become one of the US cities with the fastest growing

bike-sharing services.

The international expansion of ofo, the world's first and largest station-free

bike-sharing platform, started in 2016 when its CEO Dai Wei decided to bring

the yellow bikes from China into major cities around the world. ofo has

connected over 120,000 bikes in more than 70 cities outside China and has

provided over 25 million rides so far. ofo's users traveled 11.747 billion km

in 2017, which saved 590,000 tons of gasoline and reduced 2.59 million tons of

carbon emission.

In order to promote this new model of transportation, ofo's top priorities upon

entering a city are to research local policies and regulations, communicate

with local government, and study the market to identify the optimal deployment

spots. ofo also cooperates with cycling associations to engage with local

communities.

ofo adjusts its bike designs accordingly for different markets. Different gears

and frames are installed based on user preferences and topography of each city.

The service is operated by local people, which has generated a considerable

amount of jobs.

Bike sharing is expected to continue growing in the future. According to

Cheetah Lab's analysis, the number of global users will reach 306 million in

2019. The number of users outside China can grow by 5-10 times in the next two

years. Global demand for bikes will reach 110 million, and bike riders will

count for 15% of the whole population at over 1.1 billion.

Dai Wei, Co-founder and CEO of ofo, said at APEC 2017 that in the future ofo

hopes to provide service for 2 billion people globally. ofo, among multiple

other operators, will lead the popularization of this revolutionary way of

transportation.

SOURCE: ofo

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