テーマパークのテクノロジー改善でアジア系入場者の32%は1人当たり支出を倍増するOmnico調査

Omnico(オムニコ)

テーマパークのテクノロジー改善でアジア系入場者の32%は1人当たり支出を倍増するOmnico調査

AsiaNet 72793 (0526)

【ベイジングストーク(英国)2018年3月26日PR Newswire=共同通信JBN】Omnico(オムニコ)が実施した調査によると、テーマパークを訪れるアジア系入場者の約3分の1(32%)は、さらに革新的なテクノロジーを利用できれば支出を倍増する。

35%はスマートフォンアプリを使って事前注文ができれば飲食費を倍増するとし、31%はレストランがセルフスキャン・アプリかセルフサービスの売店の利用に対応すれば支出を倍増するとした。

一方、31%はテーマパークがバーチャルリアリティーのガイドと体験、あるいは人工知能(AI)で動作する認識システムを提供して訪問が簡単になれば、支出を倍増するとしている。

これはOmnico Theme Park ROI Barometerの数値の一部で、過去2年間のうちにテーマパークを訪れた中国、マレーシア、日本の消費者1973人に加え、米国と英国からの1360人が調査対象である。こうした結果が示すのは、消費者はテーマパークでも日常生活と同様に、双方向的なサポートを行うテクノロジーを期待しているということである。

Omnicoのメル・テーラー最高経営責任者(CEO)は「当社の調査により、売買を簡単にして行列をなくすための先端テクノロジーは、中国、日本、マレーシアのゲストを迎えるテーマパークの収益を変革するものと確認された。『スマート』な顧客エンゲージメントのためにはこうしたテクノロジーの円滑な統合が不可欠で、さらに重要なことは、適切に実施すれば収益が大きく伸びるということである」と述べた。

中国人の回答者はさらに多くを支払う可能性が高く、40%が支出を倍増すると答えた。これに対して日本では29%、マレーシアは28%だった。

マレーシア人を最も引き付けたのはバーチャルリアリティー・ガイドと体験、AI認識システムである。これによって31%がチケット購入を2倍に増やすとした。中国人入場者は飲食の注文でスマートフォンアプリを使う可能性が最も高く、これにより45%が支出を倍増すると考えている。日本人の回答者では、新テクノロジーで支出を倍増する可能性が最も高いのは商品の購入だった(32%)。

行列はどこでも嫌われており、この3カ国の78%が行列によって度々、あるいは時には飲食品を購入しないと述べ、小売品の購入についても64%が同様の意見だった。

全体としてTheme Park ROI Barometerは、技術に精通した今日の顧客に満足してもらえるテクノロジーを実装することが、テーマパーク運営者に具体的な結果をもたらすことを明らかにした。

完全なリポートのダウンロードはこちらを:

http://www.omnicogroup.com/insights/omnico-theme-park-roi-barometer

▽Omnicoについて

Omnicoのクラウド・ベースのテクノロジーは、小売、デスティネーションおよびホスピタリティの部門で、販売時点情報管理(POS)や顧客エンゲージメント・ソリューションを支援している。

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▽問い合わせ先

Joanna Elliott

Whiteoaks

+44(0)1252-727313

ソース:Omnico

32% of Asian Visitors Will Double Spend-per-head If Theme Parks Update Technology, Finds Omnico

PR72793

BASINGSTOKE, England, March 26, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Almost a third of Asian theme park visitors (32%) will double their

spending if they can use more innovative technologies, research by Omnico has

found.

    35% will spend double on food and drink if they can use a smartphone app

for advance ordering, while 31% will double expenditure if a restaurant allows

them to use a self-scan app or self-service kiosk.

    Meanwhile 31% will spend twice as much if a park makes their visits easier

by offering virtual reality guides and experiences, or has artificial

intelligence-powered (AI) recognition systems.

    The figures are part of the Omnico Theme Park ROI Barometer, surveying

1,973 consumers from China, Malaysia and Japan who have visited a park within

the last two years, along with 1,360 for the US and UK. They show that

consumers expect technology to support their interactions in theme parks and

resorts, just as it does in their daily lives.

    "Our research confirms that advanced technology to make transactions easier

and cut out queuing will transform the revenues of theme parks visited by

guests from China, Japan and Malaysia," said Mel Taylor, CEO, Omnico. "Smooth

integration of these technologies is essential for 'Smart' customer-engagement,

and more importantly it can substantially increase revenues if done correctly."

    Chinese respondents were the most likely to spend more, with 40% saying

they would double expenditure, compared with 29% in Japan and 28% in Malaysia.

    Malaysians were most attracted by virtual reality guides and experiences,

and AI recognition systems. 31% said this would increase their ticket-spending

twofold. Chinese visitors were most likely to use a phone app for ordering food

and drink, with 45% believing this would double their expenditure. For Japanese

respondents, buying merchandise was where they were most likely to double

spending with new technology (32%).

    Queuing was universally hated, with 78% across the three countries saying

it often or occasionally put them off buying food and beverages. 64% took the

same view with regard to retail purchases.

    Overall, the Theme Park ROI Barometer revealed that implementation of

technologies that please today's tech-savvy customers will deliver tangible

results to theme park operators.

    Download the full report here:

http://www.omnicogroup.com/insights/omnico-theme-park-roi-barometer

    About Omnico:

    Omnico's Cloud based technology powers POS and customer engagement

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Source:  Omnico

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